Летящият белгиец
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Летящият белгиец

Корицата на изданието Photography Daniele Iango, styling Charlotte Stockdale, model Kate Moss i-D, The Alphabetical Issue, No. 323, Pre-Spring 2013

Летящият белгиец

Албум с модните сесии на творческия директор на Dior Раф Симонс

1793 прочитания

Корицата на изданието Photography Daniele Iango, styling Charlotte Stockdale, model Kate Moss i-D, The Alphabetical Issue, No. 323, Pre-Spring 2013


Photography Willy Vanderperre, styling Olivier Rizzo, model Natasha Poly i-D, The Pick Me Up Issue, No. 314, Pre-Fall 2011

"В "Диор" се чувствам като брънка от веригата, която е значима, но не и жизненоважна. "Диор" e съществувал преди мен и ще продължи да съществува след мен. В собствения ми лейбъл се чувствам отговорен за създаденото от мен, тук съм отговорен за създаденото от Кристиан Диор", казва белгийският моден дизайнер Раф Симонс за работата си като творчески директор на модна къща Dior в книгата Raf Simons (Taschen).

Photography Daniel Sannwald, styling Simon Foxton i-D, The Whatever The Weather Issue, No. 317, Pre-Spring 2012

Голямоформатното издание показва на 120 страници работата на Симонс под формата на модни сесии от някои от най-известните модни фотографи, публикувани в известното британско списание за мода, музика и изкуство i-D. Тери Джоунс, основател и арт директор на списанието, отваря богатия 30-годишен архив, за да покаже нагледно как страстта на Симонс към музиката, дизайна, съвременното изкуство и култура се пренася върху работата му като моден дизайнер. Така i-D продължава сътрудничеството си с Taschen след публикуването на първата серия книги, посветени на модните дизайнери Рей Кавакубо, Йоджи Ямамото и Вивиън Уестууд.

Photography Willy Vanderperre, styling Olivier Rizzo, model Clement Chabernaud i-D, The Couples Issue, No. 279, August 2007

Роденият през 1968 г. в Белгия Раф Симонс по образование е индустриален дизайнер. За пръв път гледа модно шоу през 1991 г. Силно вдъхновен от колекция на своя сънародник Мартин Марджела от Антверпенската модна школа, той се превръща в самоук моден дизайнер. Симонс привлича вниманието на модните среди през 1995 г. със създаването на своя собствен моден лейбъл за мъжки дрехи. Стройната кройка, следваща силуета на тялото, и използването на модели от улицата се превръщат в негова запазена марка и го налагат като един от най-революционните млади дизайнери. Одобрението към вдъхновените от младежката мода и градските субкултури колекции нараства и през 2003 г. получава наградата Swiss Textiles Award. Симонс сътрудничи по специални проекти с adidas, Asics, Eastpak, Fred Perry. През 2005 г. е назначен за креативен директор на Jil Sander и през следващите шест години успява да разшири влиянието на модната къща на пазара.

Корицата на изданиетоPhotography Daniele Iango, styling Charlotte Stockdale, model Kate Moss i-D, The Alphabetical Issue, No. 323, Pre-Spring 2013

Десетгодишната си траектория в модата отбелязва с книгата Raf Simons: Redux (2005). Назначаването му за творчески директор на Dior през април 2012 г. се превръща в една от централните новини в модните среди. Минимализмът, с който е известен, и с който се отличават първите му колекции, е много далече от зрелищната театралност на предшественика му Джон Галиано. Което прави одобрението на критиката още по-забележимо. Раф Симонс признава, че споделя манията на Кристиан Диор дрехите му да бъдат носени, а не само съзерцавани. В съвременните условия това означава отваряне към глобалната мода и силно любопитство към "начина, по който гледат на модата една арабска принцеса и една американска клиентка".

Photography Willy Vanderperre, styling Olivier Rizzo, model Natasha Poly i-D, The Pick Me Up Issue, No. 314, Pre-Fall 2011

"В "Диор" се чувствам като брънка от веригата, която е значима, но не и жизненоважна. "Диор" e съществувал преди мен и ще продължи да съществува след мен. В собствения ми лейбъл се чувствам отговорен за създаденото от мен, тук съм отговорен за създаденото от Кристиан Диор", казва белгийският моден дизайнер Раф Симонс за работата си като творчески директор на модна къща Dior в книгата Raf Simons (Taschen).

Photography Daniel Sannwald, styling Simon Foxton i-D, The Whatever The Weather Issue, No. 317, Pre-Spring 2012

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK