С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

31 май 2013, 12:11, 1727 прочитания

Летящият белгиец

Албум с модните сесии на творческия директор на Dior Раф Симонс

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Photography Willy Vanderperre, styling Olivier Rizzo, model Natasha Poly i-D, The Pick Me Up Issue, No. 314, Pre-Fall 2011


"В "Диор" се чувствам като брънка от веригата, която е значима, но не и жизненоважна. "Диор" e съществувал преди мен и ще продължи да съществува след мен. В собствения ми лейбъл се чувствам отговорен за създаденото от мен, тук съм отговорен за създаденото от Кристиан Диор", казва белгийският моден дизайнер Раф Симонс за работата си като творчески директор на модна къща Dior в книгата Raf Simons (Taschen).

Photography Daniel Sannwald, styling Simon Foxton i-D, The Whatever The Weather Issue, No. 317, Pre-Spring 2012




Голямоформатното издание показва на 120 страници работата на Симонс под формата на модни сесии от някои от най-известните модни фотографи, публикувани в известното британско списание за мода, музика и изкуство i-D. Тери Джоунс, основател и арт директор на списанието, отваря богатия 30-годишен архив, за да покаже нагледно как страстта на Симонс към музиката, дизайна, съвременното изкуство и култура се пренася върху работата му като моден дизайнер. Така i-D продължава сътрудничеството си с Taschen след публикуването на първата серия книги, посветени на модните дизайнери Рей Кавакубо, Йоджи Ямамото и Вивиън Уестууд.

Photography Willy Vanderperre, styling Olivier Rizzo, model Clement Chabernaud i-D, The Couples Issue, No. 279, August 2007



Роденият през 1968 г. в Белгия Раф Симонс по образование е индустриален дизайнер. За пръв път гледа модно шоу през 1991 г. Силно вдъхновен от колекция на своя сънародник Мартин Марджела от Антверпенската модна школа, той се превръща в самоук моден дизайнер. Симонс привлича вниманието на модните среди през 1995 г. със създаването на своя собствен моден лейбъл за мъжки дрехи. Стройната кройка, следваща силуета на тялото, и използването на модели от улицата се превръщат в негова запазена марка и го налагат като един от най-революционните млади дизайнери. Одобрението към вдъхновените от младежката мода и градските субкултури колекции нараства и през 2003 г. получава наградата Swiss Textiles Award. Симонс сътрудничи по специални проекти с adidas, Asics, Eastpak, Fred Perry. През 2005 г. е назначен за креативен директор на Jil Sander и през следващите шест години успява да разшири влиянието на модната къща на пазара.



Корицата на изданието Photography Daniele Iango, styling Charlotte Stockdale, model Kate Moss i-D, The Alphabetical Issue, No. 323, Pre-Spring 2013



Десетгодишната си траектория в модата отбелязва с книгата Raf Simons: Redux (2005). Назначаването му за творчески директор на Dior през април 2012 г. се превръща в една от централните новини в модните среди. Минимализмът, с който е известен, и с който се отличават първите му колекции, е много далече от зрелищната театралност на предшественика му Джон Галиано. Което прави одобрението на критиката още по-забележимо. Раф Симонс признава, че споделя манията на Кристиан Диор дрехите му да бъдат носени, а не само съзерцавани. В съвременните условия това означава отваряне към глобалната мода и силно любопитство към "начина, по който гледат на модата една арабска принцеса и една американска клиентка".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зеленият път 9 Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

17 яну 2020, 17384 прочитания

20 книги в навечерието на 2020 20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

12 дек 2019, 6874 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
70 години не стигат

Запознайте се с най-възрастните звезди от френските реклами

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10