Писмо от Виена

Поглед в света на българските художници в австрийската столица по повод една предстояща изложба в СГХГ

Ив Тошайн, Одисея в космоса II, 2013, стъклени балони, LED, алуминий, лазерно рязане, прахово, боядисване, светлинна система от 15000 вата, 264 x 67 x 45 
см.,Glyptothek, Gemaeldegalerie, Академия за изящни изкуства, Виена, фотография: Маркус Шидер
Ив Тошайн, Одисея в космоса II, 2013, стъклени балони, LED, алуминий, лазерно рязане, прахово, боядисване, светлинна система от 15000 вата, 264 x 67 x 45 см.,Glyptothek, Gemaeldegalerie, Академия за изящни изкуства, Виена, фотография: Маркус Шидер
Ив Тошайн, Одисея в космоса II, 2013, стъклени балони, LED, алуминий, лазерно рязане, прахово, боядисване, светлинна система от 15000 вата, 264 x 67 x 45 
см.,Glyptothek, Gemaeldegalerie, Академия за изящни изкуства, Виена, фотография: Маркус Шидер
Ив Тошайн, Одисея в космоса II, 2013, стъклени балони, LED, алуминий, лазерно рязане, прахово, боядисване, светлинна система от 15000 вата, 264 x 67 x 45 см.,Glyptothek, Gemaeldegalerie, Академия за изящни изкуства, Виена, фотография: Маркус Шидер

"Как беше Виена?", питат ме. Този въпрос изисква толкова много отговори, и то веднага, че предпочитам да замълча. И в този момент в главата ми зазвучава неистовото "трябва начаса и веднага, на-ча-са-и-вед-на-га да напиша за артистичната вечеря на Генцгасе" на Томас Бернхард*. И аз трябва начаса и веднага да напиша за артистичната си визита във Виена, мисля си.

И, ето ме на, прониквам в мръсната и свята Виена на Бернхард, излегнала се в търбуха на сребрист джип, вперила поглед в капителите на изящното й тяло през кабриолюка. Страх и омраза във Виена - това ме чака тази седмица: взела съм си най-скъпите дрехи, високите обувки и цялата притворност, на която съм способна, за да се запозная с цвета на българските художници в този град.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал