С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

10 24 яну 2014, 14:53, 28291 прочитания

Едра плетка

Един от успешните български проекти в Kickstarter – BlocSocks, за два месеца събра 10 000 долара и стартира онлайн магазин за вълнени чорапи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Идеята за BlocSocks съществува от седем години, но е реализирана преди две. Зад нея стоят Димитър Апостолов от София, американските братя Бен и Сам Харнет и... 30 баби от пазарджишкото село Паталеница. "Бабите са най-важните. Ние сме им администрацията", смее се Димитър. Идеята се появява напълно случайно.
Димитър

Преди години Димитър е учител в САЩ. Негов колега вижда, че носи плетени чорапи и толкова го впечатляват, че му предлага да започнат да продават. "Баба ми изплете 10 чифта, занесохме ги в един супермаркет, но за съжаление ни върнаха отговор, че нямат интерес. След това имаше една пауза от 4-5 години – докато Сам, който тогава ми беше съквартирант, пак не видя чорапите. Разказах му за първия провал на идеята и той ми отвърна: чакай–чакай, ти си се опитал да предложиш продукта на напълно грешен тип хора, а такъв продукт не се продава в супермаркети. Пробвал си правилната идея по грешния начин."

По това време братът на Сам — Бен, вече има известен опит с брандиране, работа с продажби на едро и директни купувачи заради предишната си компания, която стартира с приятелката си и впоследствие продава (занимава се с чанти). "Хареса ми, че идеята е автентична, честна и ясна, тъй като според мен хората откликват на такива неща. Помогнах да направим уебсайта, да отворим магазина в Etsy и така се включих в проекта."


Първа плетка

Основният и дори единствен фактор, с който проектът BlocSocks успява, е именно интернет. "В голяма степен за кампанията на Kickstarter водещ беше брат ми Сам, разказва Бен. 
Бен

Той много помогна в монтирането на видеото, а добро видео на Kickstarter наистина е от голямо значение. Сам е и много добър писател, ние имахме много добра идея и успяхме да я споделим с хора, които се включиха и ни подкрепиха." "Не е достатъчно да имаш хубава идея, да я пляснеш на някой сайт и да чакаш хората да те аплодират, допълва го Димитър. Трябва много активно, без да спамиш, да изявяваш идеята си на показ. Имахме предварителен план за целите два месеца на кампанията: на всеки 2–3 седмици видеоактуализация, план за правене на видеата, на колко време ще качваме нови снимки, нови артикули. Гледахме да отговаряме на хората в реално време, за да имат чувството, че някой наистина се грижи и следи идеята. Всеки от нас тримата отделяше между 1 и 3 часа всеки ден. Важно е да поддържаш постоянна комуникация с хората какво се случва, да показваш какво въздействие има тяхното действие върху това, което се опитваш да постигнеш. В интерес на истината първата подкрепа дойде от наши приятели. Оказа се, че типът приятели, които сме си изградили по време на обучението, отговаря горе-долу на типа хора, които търсят такъв тип продукт. Подкрепиха ни хора от Северна Америка, Австралия, Азия. Е, няма ескимоси с плетени хорапи – на стар краствичар краставици не сме се опитвали да продаваме."

И сега присъствието на BlocSocks е единствено и само в интернет, тримата съдружници нямат физически магазин никъде. След приключването на кампанията успяват да мигрират целия интерес от Kickstarter към новата платформа – сайта и Etsy. "Истината е, че от самото начало нямаше съмнение, че проектът ни ще е успешен в Kickstarter. Не мисля, че имаше някой, който вярваше, че няма да успеем. Също така се бяхме уговорили, че, дори и да не стане, всеки от нас ще вложи малко пари и ще реализираме идеята. Kickstarter наистина даде инерция на нещата. Веднъж като стартирахме кампанията, това ни помогна да прецизираме посланието", разказва Бен.



Tell Your Feet The Cold War Is Over

@BlocSocks

"Слоганът ни за Студената война го измисли първият ми американски колега Шон, с когото работехме в училището – този, с когото не успяхме да реализираме идеята в супермаркетите, смее се Димитър. Шон беше голям шегобиец, постоянно ме посрещаше с "господин комунист, какво ще правим днес, как е комунистическият блок днес, върви ли нагоре". Той измисли и името, и слогана - "Кажи на краката си, че дойде краят на студената война". Сега е учител в Китай.

Бен и Димитър казват, че до тях сега стигат хора, които търсят ръчно произведени, устойчиви, био неща. "Истината е, че в Etsy няма много такива продукти, обяснява Бен. Това е нишов продукт и ключовите думи са толкова таргетирани – вълнени чорапи, ръчно изплетени чорапи, така че наистина нямаме много конкуренция. Успехът на Etsy със сигурност не беше светкавичен. През първия месец продадохме само един чифт, през втория — три. Също така винаги отделяхме средства да рекламираме и промотираме продукта на самата платформа. Плюс това Димитър е много активен в поддържането на фейсбук страницата, качването на нови снимки, истории, видеа с бабите. Сам и аз отделихме специално време, за да напишем наистина добри описания и да дадем добри имена на продуктите. Като цяло мисля, че е комбинация между това да имаш продукт, който няма много конкуренция, и да му дадеш времето да се разрасне постепенно."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Army of K-Lovers 1 Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

29 ное 2019, 8613 прочитания

Единство, творчество, касичка Единство, творчество, касичка

Кампаниите за групово финансиране намират все по-голям успех при креативните проекти в България

4 окт 2019, 3555 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Лека нощ, ДС

Весела Казакова, режисьор и сценарист на "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", иначе прекрасна актриса, за скандала около филма и "натиска на системата"

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10