С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

10 24 яну 2014, 14:53, 28130 прочитания

Едра плетка

Един от успешните български проекти в Kickstarter – BlocSocks, за два месеца събра 10 000 долара и стартира онлайн магазин за вълнени чорапи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Идеята за BlocSocks съществува от седем години, но е реализирана преди две. Зад нея стоят Димитър Апостолов от София, американските братя Бен и Сам Харнет и... 30 баби от пазарджишкото село Паталеница. "Бабите са най-важните. Ние сме им администрацията", смее се Димитър. Идеята се появява напълно случайно.
Димитър

Преди години Димитър е учител в САЩ. Негов колега вижда, че носи плетени чорапи и толкова го впечатляват, че му предлага да започнат да продават. "Баба ми изплете 10 чифта, занесохме ги в един супермаркет, но за съжаление ни върнаха отговор, че нямат интерес. След това имаше една пауза от 4-5 години – докато Сам, който тогава ми беше съквартирант, пак не видя чорапите. Разказах му за първия провал на идеята и той ми отвърна: чакай–чакай, ти си се опитал да предложиш продукта на напълно грешен тип хора, а такъв продукт не се продава в супермаркети. Пробвал си правилната идея по грешния начин."

По това време братът на Сам — Бен, вече има известен опит с брандиране, работа с продажби на едро и директни купувачи заради предишната си компания, която стартира с приятелката си и впоследствие продава (занимава се с чанти). "Хареса ми, че идеята е автентична, честна и ясна, тъй като според мен хората откликват на такива неща. Помогнах да направим уебсайта, да отворим магазина в Etsy и така се включих в проекта."


Първа плетка

Основният и дори единствен фактор, с който проектът BlocSocks успява, е именно интернет. "В голяма степен за кампанията на Kickstarter водещ беше брат ми Сам, разказва Бен. 
Бен

Той много помогна в монтирането на видеото, а добро видео на Kickstarter наистина е от голямо значение. Сам е и много добър писател, ние имахме много добра идея и успяхме да я споделим с хора, които се включиха и ни подкрепиха." "Не е достатъчно да имаш хубава идея, да я пляснеш на някой сайт и да чакаш хората да те аплодират, допълва го Димитър. Трябва много активно, без да спамиш, да изявяваш идеята си на показ. Имахме предварителен план за целите два месеца на кампанията: на всеки 2–3 седмици видеоактуализация, план за правене на видеата, на колко време ще качваме нови снимки, нови артикули. Гледахме да отговаряме на хората в реално време, за да имат чувството, че някой наистина се грижи и следи идеята. Всеки от нас тримата отделяше между 1 и 3 часа всеки ден. Важно е да поддържаш постоянна комуникация с хората какво се случва, да показваш какво въздействие има тяхното действие върху това, което се опитваш да постигнеш. В интерес на истината първата подкрепа дойде от наши приятели. Оказа се, че типът приятели, които сме си изградили по време на обучението, отговаря горе-долу на типа хора, които търсят такъв тип продукт. Подкрепиха ни хора от Северна Америка, Австралия, Азия. Е, няма ескимоси с плетени хорапи – на стар краствичар краставици не сме се опитвали да продаваме."

И сега присъствието на BlocSocks е единствено и само в интернет, тримата съдружници нямат физически магазин никъде. След приключването на кампанията успяват да мигрират целия интерес от Kickstarter към новата платформа – сайта и Etsy. "Истината е, че от самото начало нямаше съмнение, че проектът ни ще е успешен в Kickstarter. Не мисля, че имаше някой, който вярваше, че няма да успеем. Също така се бяхме уговорили, че, дори и да не стане, всеки от нас ще вложи малко пари и ще реализираме идеята. Kickstarter наистина даде инерция на нещата. Веднъж като стартирахме кампанията, това ни помогна да прецизираме посланието", разказва Бен.



Tell Your Feet The Cold War Is Over

@BlocSocks

"Слоганът ни за Студената война го измисли първият ми американски колега Шон, с когото работехме в училището – този, с когото не успяхме да реализираме идеята в супермаркетите, смее се Димитър. Шон беше голям шегобиец, постоянно ме посрещаше с "господин комунист, какво ще правим днес, как е комунистическият блок днес, върви ли нагоре". Той измисли и името, и слогана - "Кажи на краката си, че дойде краят на студената война". Сега е учител в Китай.

Бен и Димитър казват, че до тях сега стигат хора, които търсят ръчно произведени, устойчиви, био неща. "Истината е, че в Etsy няма много такива продукти, обяснява Бен. Това е нишов продукт и ключовите думи са толкова таргетирани – вълнени чорапи, ръчно изплетени чорапи, така че наистина нямаме много конкуренция. Успехът на Etsy със сигурност не беше светкавичен. През първия месец продадохме само един чифт, през втория — три. Също така винаги отделяхме средства да рекламираме и промотираме продукта на самата платформа. Плюс това Димитър е много активен в поддържането на фейсбук страницата, качването на нови снимки, истории, видеа с бабите. Сам и аз отделихме специално време, за да напишем наистина добри описания и да дадем добри имена на продуктите. Като цяло мисля, че е комбинация между това да имаш продукт, който няма много конкуренция, и да му дадеш времето да се разрасне постепенно."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другари срещу "хулигани" 3 Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

11 окт 2019, 2795 прочитания

Единство, творчество, касичка Единство, творчество, касичка

Кампаниите за групово финансиране намират все по-голям успех при креативните проекти в България

4 окт 2019, 3022 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Лека нощ, ДС

Весела Казакова, режисьор и сценарист на "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", иначе прекрасна актриса, за скандала около филма и "натиска на системата"

Още от Капитал
Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10