Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

2 24 яну 2014, 13:23, 4796 прочитания

Добави в кошницата

Броят на хората, които пазаруват онлайн в България, продължава да се увеличава с бързи темпове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да пазаруваш в интернет е бързо и удобно. Понякога е по-евтино, но това не е най-важното. Най-голямото предимство на виртуалните магазини всъщност е, че са на един клик разстояние. Не е необходимо да правите уморителни и досадни обиколки из целия град, за да закупите една възглавница и поставка за чашa. По-добре да инвестирате времето си в нещо по-приятно и полезно.

Явно все повече хора започват да мислят така през 2013 г. Според статистиката за онлайн активността в България, публикувана от Националния статистически институт (НСИ), вече 53.7% от домакинствата в страната имат достъп до интернет. Преобладаваща част от тях (над 90%) се радват на бърз и евтин достъп. И това не са само младите, умните и красивите. Впечатление прави, че през последните години се повишава процентът на хората онлайн от всички възрастови групи – от 16 до 74 години. С две думи, мрежата навлиза все по-надълбоко в ежедневието на българина и това неминуемо се отразява на интереса към онлайн търговците.


Така през 2013 г. потребителите, които са закупили стока за лично ползване през интернет, са нараснали с цели 180 хил., достигайки до 683 хил. Някои от тях имат по една поръчка, докато други – над 10. За това потвърждават и куриерските фирми, чийто бизнес през последните години расте, и заради все по-големия обем работа, който генерират е-търговците.

Най-купуваното от българите в интернет

Преглед на оригинала Най-купуваното от българите в интернет

Дрехите продължават да са най-големият сегмент от търговията онлайн, следвани от стоките за дома и мебелите, пътуванията и храните и напитките, които са удвоили размера си спрямо 2012 г. Това е един от най-бързо растящите сегменти. Обратно на доброто представяне в горните категории, компютърният хардуер, електрониката книгите, списанията, вестниците и електронните материали за обучение губят влияние в общия дял на продажбите онлайн.

Българските онлайн магазини продължават да са най-атрактивни за поръчка. От тях са купували 555 хил. души през 2013 г., което отново е сериозно увеличение спрямо 419 хил. година по-рано. От услугите на продавачи в рамките на ЕС пък са се възползвали малко над 336 хил. потребители. Близо 93 хил. са тези, които са търгували с продавачи от други страни, а 18 500 хил. са закупили стоки от неясно къде. Общият брой е по-голям, защото тези поръчки не са само за индивидуална употреба, както бе посочено по-горе.



Причината да има толкова много хора, които купуват от сайтове извън България, е често по-ниската цена. В много от случаите обаче тя е свързана и с проблемно гаранционно обслужване, забавяне и други проблеми. Особено когато стоките се поръчват от държави извън ЕС. Тогава, ако стойността им е по-висока, потребителят трябва да се сблъска и с прочутата митническа администрация, която е способна да го откаже от покупките по интернет за поне един-два живота напред.

Данните на НСИ за 2013 г. потвърждават и една друга иначе очевидна тенденция – сайтовете аукциони, в които през последните години може да се закупи от болтче до комбайн. Така, ако през 2004 г. за продажби на стоки и услуги през подобни платформи са се занимавали едва 1.7%, то през 2013 г. те вече са 19.1% (спрямо 12.7% през 2012 г.). В тези аукциони се продават стари вещи, офисно оборудване, хардуер, китайски стоки, пердета, животни и всичко, което може да ви хрумне, че може да съществува…
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И това ще мине 1 И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

3 апр 2020, 3425 прочитания

Всички в кухнята Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

3 апр 2020, 3694 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Всичко за продан

Как да се ориентираме в дебрите на eBay

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10