Дон домат и Лукчо в кошница

"Семка" открива пряк път на българското биоземеделие до домовете на хората

Стартъп компаниите могат да бъдат и различни от IT и хайтек, важно е да се намери нишата, която не е запълнена. "Семка" се опитва да прокара пряк път от биофермите в България до крайните потребители, като доставя на своите абонати кошници с екологично чисти продукти. Разговаряме с Илия Пчеларов – основателят на "Семка", който, въпреки че е програмист по образование, е решил да се посвети на съвсем друга сфера.

Доскоро Илия е част от хранителния кооператив "Хранкооп" (повече за пазара на "Хранкооп"), в който намерението на членовете му е да се занимават със солидарно земеделие – 20 - 30 семейства издържат финансово даден фермер, който да произвежда екологично чиста храна за тях. "Това беше първият ни опит за връзка между фермерите, които искат да отглеждат подобна продукция, и хората от града, които се интересуват от такава."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове