Портрет от илюстратора като млад
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Портрет от илюстратора като млад

Мия Васиковска, за списание Independаnte, февруари 2014

Портрет от илюстратора като млад

Аз съм само посредник в раждането на цветове и форми, казва илюстраторът на френското издание на списание Vanity Fair

3781 прочитания

Мия Васиковска, за списание Independаnte, февруари 2014


Александра Компейт-Тесие рисува портрети на хора, на които се възхищава, като Джон Ъпдайк и Мая Васиковска, но истинската й муза е нейният роден град - Париж. Определя себе си като "илюстратор от архаичен тип", защото за разлика от много свои колеги си спестява близкото работно общуване с компютъра и програмите, достигнали съвършенство в тази посока, и предпочита сигурността и артистичния комфорт на собствените си ръце. Благодарение на тях получава покана от любимия магазин на Кари Брадшоу и компания - Saks Fifth Avenue, да работи върху една от модните им кампании, а откакто съществува (година и два месеца), от услугите й на илюстратор се възползва редовно и френското издание на списание Vanity Fair.

Кое е водещото в работата на един артист - талантът, познанието, познаването на средата и многобройните контакти или следването на собствения инстинкт?

За мен най-важното е процесът на създаването на визуално изкуство, както и вярата и радостта, която влагаш в проекта си, които идват от естественото за всеки артист любопитство към света и хората. Всеки път, когато приключа работата си върху някоя рисунка или илюстрация, се чувствам все едно свидетел на някакво малко чудо, което нито знам как, нито знам кога се е случило. Нямам усещането, че съм талантлива, ако това е част от въпроса ти, а по-скоро, че за някакъв период от време ставам посланик или посредник на нещо, което приема вдъхновяващи форми и цветове. Ама че мистично звучи...

Работите с много списания във Франция и САЩ, един от най-важните ви и големи проекти бе създаването на илюстрации за голяма модна търговска верига в Ню Йорк. Как ви намират тези проекти?

Хубавата страна на това да работиш със списания е, че винаги когато публикуват някоя твоя работа, това се превръща в добър начин и място да представиш работата си като артист. Не разчитам много на официалната си страница в интернет, защото хората вече не следят тези неща, те четат онлайн вестници, списания, следват препоръки от други хора и този механизъм на препоръка или реклама на работата на един артист работи по-бързо. В интерес на истината предпочитам да работя със списания, отколкото с рекламни агенции, защото винаги имам по-голяма свобода.

Френското издание на Vanity Fair и списание New York Times често прибягват до вашите умения, когато им трябва портрет на писател, артист, актьор или политик, когото са интервюирали. И като че ли напоследък предпочитат повече илюстрации, отколкото фотографии, които да придружат материалите им. Как се улавя човешкото лице с молив?

Обикновено рисувам хора, които никога не съм срещала - като Джон Ъпдайк или Мая Васиковска например, и тогава се опитвам да уловя не точните черти на лицето им, а състоянията, в които изпадат - меланхолия, радост, щастие, тъга, очакване... За разлика от много мои колеги, които следят развитието на илюстрацията и търсят вдъхновение оттам, аз разчитам по-скоро на средата, на хората около мен. Живея в Париж и това ми дава възможност всеки ден да виждам красиви неща, сгради, хора, градини, музеи, картини.

Модните издания също използват илюстрации в съдържанието си. Коя от модните столици е най-отворена за подобни колаборации - Ню Йорк, Париж или Лондон?

Ню Йорк, разбира се. Там всичко се случва винаги преди всички останали.

Все повече списания разчитат на илюстрацията, отколкото на фотографията. Защо?

По-голяма част от арт директорите смятат, че илюстрацията дава възможност за по-силен акцент върху текста. Случва се и, не много често, разбира се, моделите или хората, с които се правят интервютата, да не дойдат на фотосесията и тогава се кани илюстратор, който замества фотографията. Третата причина е, че в списанията напоследък се получава натрупване на фотографии и това задъхва читателя, затова арт директорите предпочитат да използват илюстрации – така, казано на професионален език, читателят си взема въздух.

Александра Компейт-Тесие рисува портрети на хора, на които се възхищава, като Джон Ъпдайк и Мая Васиковска, но истинската й муза е нейният роден град - Париж. Определя себе си като "илюстратор от архаичен тип", защото за разлика от много свои колеги си спестява близкото работно общуване с компютъра и програмите, достигнали съвършенство в тази посока, и предпочита сигурността и артистичния комфорт на собствените си ръце. Благодарение на тях получава покана от любимия магазин на Кари Брадшоу и компания - Saks Fifth Avenue, да работи върху една от модните им кампании, а откакто съществува (година и два месеца), от услугите й на илюстратор се възползва редовно и френското издание на списание Vanity Fair.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    barbq avatar :-P
    BarBQ

    Добри са.

  • 2
    izabell avatar :-?
    izabell

    Подкрепям Тесие,че около тaлaнтливия творец трябва да витaе мистикa(казано нaпрaво ).

  • 3
    zmuz avatar :-|
    zmuz

    Според мен Light избира погрешна посока с промоция на чужди творци. Който в България се интересува от такива неща - отваря си браузъра и намира каквото го интересува защото всеки, който се интересува от такива неща - знае английски/френски/немски. По-интересно е да се откриват и представят български творци за които малко се знае, но са с нещо оригинални, интересни и имат потенциал.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.