От Лебовски до Logowski
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От Лебовски до Logowski

Константин Диамандиев

От Лебовски до Logowski

Константин Диамандиев е автор на графичния проект Logowski

9518 прочитания

Константин Диамандиев

© Личен архив


"Бих определил Logowski като вид провокация, защото моделът му е доста нестандартен. Нещо като Тhe Pirate Bay за лого или машина за fast food лога. Нещата стават бързо, и то на цена, която клиентът прецени. Нещо като "лого на едро". Така набързо Константин Диамандиев описва проекта си Logowski – графичен експеримент, който той развива през последната година и половина. Константин е графичен дизайнер от ново поколение – за себе си казва, че не отстъпва на идеята "Less is more", вярва, че познанията идват единствено от опит и дерзане. Предпочита "сам да бъде шеф на себе си", а любимото му работно място е "вкъщи, където често съм по чехли, пенюар и кафенце. Последното е напълно задължително", казва ми той, когато се виждаме, за да ми разкаже за Logowski.

Още докато е в гимназията, Константин разбира, че иска в бъдеще да се занимава с рисуване. "Докато другите ученици си записваха всички уроци, аз си драсках. Според мен, ако човек в училище залага на математиката, впоследствие се занимава с нещо в тази сфера. Аз пък си драсках и реших, че това е нещото, с което искам да се занимавам – с рисуване, някакъв вид изобретателство. После "не учих" две години в Нов български университет. Аз така обичам да казвам – че не учих по време на престоя си там. Там се предполагаше, че следвах графичен дизайн, но на нищо не успях да се науча". Така Константин решава да продължи обучението си в Англия, където прекарва две години.

Със завръщането си в България разбира, че в страната ни визуалните изкуства имат бъдеще. "По отношение на красивото България е изключително девствена страна. В по-голямата си част ние сме заобиколени от недобре обмислени, грозни неща. Но в тях има голям потенциал. Това не просто е един бял лист, а бял лист, върху който са нарисувани гадни неща. Ясно е, че няма как да се изчисти, но пък може да се "побутва", за да се появява в него красивото", смята той. Така самият Константин се вдъхновява да потърси начини, с които да допринесе за развитието на визуалната култура в страната. Намира средата си в места като споделеното работно пространство Betahaus, където с малко помощ създава Logowski.

Моделът на лого-проекта е следният: изпращаш кратко описание и посока за лого, а в рамките на 24 часа Константин трябва да разработи и да ти върне демо версия на желаното от теб изображение. Интересното в идеята е, че всеки клиент може да плати за логото каквато сума прецени. "Създадох Logowski, за да мога да се различа от масата дизайнери, които се занимават с направата на лога. Исках да се заговори за Logowski. За мен бе важно да мога да пратикувам професията си и затова оставих на хората те да преценят колко пари да ми дадат. Аз не мога да претендирам, че в рамките на денонощие съм създал толкова велико нещо, което да струва много пари. Искам да правя много лога, отколкото да правя малко на прекалено висока цена", обяснява Константин.

"Има една малка морална застраховка, която аз съм направил. След като се осъществи транзакция и се продаде лого, аз го публикувам на сайта. Под самото лого изписвам и цената, за която то е продадено. Тоест, ако ти платиш 2 лева за него, всички ще разберат, че си платил 2 лева. За човека с вкус и себеуважение това би било антиреклама. Това мотивира хората да плащат повече. Ти оценяш собствения си продукт и компанията ти. Ако ти вярваш в себе си, искаш и логото ти също да бъде високо оценено".

И за да няма съмнения и излишно чудене, няма как да не попитам Константин дали името Logowski няма заигравка с персонажа от филма Големият Лебовски (The Great Lebowski). Почти без да се замисля, ми споделя, че животът му му напомнял на този на Големия Лебовски. "Той е самозванец, търсещ себе си. Във връзката между Logowski и Лебовски може да се открие метафора", обяснява той.

Самия проект Константин създава в рамките на 3 дни, заедно с група млади софтуерни разработчици, с които дели пространствата в Betahaus. "Те тогава се занимаваха с разработването на приложение за нощен живот. Аз им направих едно лого за тяхната апликация. В замяна, за да не ми плащат, те ми казаха, че мога да използвам техните умения, за да направят нещо за мен. Аз си избрах да ми направят един сайт, чрез който да правя лога за различни клиенти", припомня си той.

След като стартира Logowski, започва и неочаквана вълна от желаещи за лога. За последната година и половина получава над 150 молби за направата на лого. Константин обаче не разработва всичките постъпили заявки.

"С времето се разглезих. Проектът е наистина апетитна хапка, защото всеки клиент определя цената. Този голям интерес ме направи ленив, а Logowski стана малко арогантен, малко циничен. Такъв, който не прави лого за всеки. Когато видя нещо, написано непрофесионално или с правописни грешки или пък по начин, който не ме вдъхновява, мога да откажа. Решил съм да правя само за този, който искам. Ако по някакъв начин успееш да ме закачиш и да ме замечтаеш и да ти повярвам, че това, което правиш, е готино, ще направя лого за теб", категоричен е Константин.

"Като цяло Logowski e hype проект. Той има за цел да направи маркетинг за един графичен дизайнер. Един графичен дизайнер, който има нужните умения, но за да се разбере за него, трябва да вложи енергията си в проект, който да направи работата му по-известна и разпознавана."

"Изхранвам себе си, докато живея. Има много хора, които бачкат живота си и живеят, докато работят. Аз живея живота си, а не го работя, и не възприемам живота като вид работен процес. За мен всичко, което правя, трябва да бъде удоволствие и да ме вдъхновява."

Според Константин бъдещето на логото е в търсенето на знаците и символите, да се гони простота и яснота, вплетени в няколко слоя скрит замисъл. "В едно лого е важно да се търси интелигентната закачка", уверен е Константин.

"Бих определил Logowski като вид провокация, защото моделът му е доста нестандартен. Нещо като Тhe Pirate Bay за лого или машина за fast food лога. Нещата стават бързо, и то на цена, която клиентът прецени. Нещо като "лого на едро". Така набързо Константин Диамандиев описва проекта си Logowski – графичен експеримент, който той развива през последната година и половина. Константин е графичен дизайнер от ново поколение – за себе си казва, че не отстъпва на идеята "Less is more", вярва, че познанията идват единствено от опит и дерзане. Предпочита "сам да бъде шеф на себе си", а любимото му работно място е "вкъщи, където често съм по чехли, пенюар и кафенце. Последното е напълно задължително", казва ми той, когато се виждаме, за да ми разкаже за Logowski.

Още докато е в гимназията, Константин разбира, че иска в бъдеще да се занимава с рисуване. "Докато другите ученици си записваха всички уроци, аз си драсках. Според мен, ако човек в училище залага на математиката, впоследствие се занимава с нещо в тази сфера. Аз пък си драсках и реших, че това е нещото, с което искам да се занимавам – с рисуване, някакъв вид изобретателство. После "не учих" две години в Нов български университет. Аз така обичам да казвам – че не учих по време на престоя си там. Там се предполагаше, че следвах графичен дизайн, но на нищо не успях да се науча". Така Константин решава да продължи обучението си в Англия, където прекарва две години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    capitalsaurus avatar :-|
    capitalsaurus

    ..... Аз живея живота си, а не го работя, и не възприемам живота като вид работен процес. За мен всичко, което правя, трябва да бъде удоволствие и да ме вдъхновява." ...дююд :)

  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5

    “Според Константин бъдещето на логото е в търсенето на знаците и символите, да се гони простота и яснота, вплетени в няколко слоя скрит замисъл.”

    Желая му успех!
    Най-трудната битка е тази с клиента, особено този който не знае какво иска...

  • 3
    mayer avatar :-|
    mayer

    ето ти един пример на страхотен дизайнер как се правят лога: http://fontan2.com/ Разгледай тук как се прави и тогава се обявявай за нещо. Толкова са зле работите ти, че това "платете колкото решите" ти е единствената патерица, която те крепи. И е нормално да са зле, защото нищо не си учил и нищо не разбираш. Нещо като палячото на логата...

  • 4
    rsf15433062 avatar :-P

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK