Първо на първо
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Първо на първо

 

Първо на първо

За пръв път в света

5479 прочитания

 


Билборд с AR (augmented reality)

За да демонстрират предимството на PepsiMax "Невероятен микс от максимум вкус без захар" по впечатляващ за младите начин, Pepsi създават първия билборд с технологията AR. На улица пред спирка в Лондон излизат гигантски роботи, чудовища, летящи чинии. Инсталираните камери заснемат реакцията на хората и филмчетата се пускат по различни дигитални канали. Само за първата седмица клипчетата са видени над 4 милиона пъти.

Музикален фестивал, където билетът струва коса

Обикновено когато става въпрос за дарение на коса, основният таргет са жените.

Фестивалът Hair Fest обаче има иновативен подход – обръща се към хеви метълите – идеалните донори за коса. Музикалното събитие дава безплатен билет на всички, които желаят да се разделят с част или цялата си коса. По този начин мексиканската организация Casa De La Amistad успява да събере коса за направата на перуки на деца, болни от рак. Идеята е на рекламната агенция Ogilvy & Mather.

Билборд за дарения с кредитни карти

Ракета-билборд е поставена из моловете в Германия и прилича на гигантска цепнатина, в която плъзгаш кредитна си карта и даряваш.

Освен че е суперлесно да се направи, заради визията на билборда всеки остава с впечатление, че наистина освобождава някого с жеста си. Билбордът е дело на рекламната агенция Kolle Rebbe за благотворителната организация BischÖfliches Hilfswerk Misereior.

Фотогенична бира със замръзнала пяна

Целта на японската марка Kirin Ichiban е бирата да изглежда по-апетитна, красива и да привлича младите хора да я консумират. Изхождайки от факта, че таргетът им намира бялата част от бирата за визуално най-атрактивна, те променят продукта си. Замразявайки пяната, която прилича на връх на сладолед, паднал в чаша с алкохолната течност, марката успява да направи питието по-апетитно. Другото продуктово предимство е, че така бирата остава охладена за по-дълго време. Вече се продава не само в Япония, но и в осем други страни.

Телевизионна рекламна пауза, изцяло направена с LEGO

За да промотира излизането на филма LEGO в английските кина, Warner Bros се свързва с четири марки, една от които мобилният оператор British Telecom, и ги убеждава да направят версия на съществуващите им реклами, в които светът и героите са изработени изцяло от LEGO. Рекламната пауза завършва с трейлъра на филма. Целта на Warner Bros е да привлече и възрастните, а компанията знае, че не е толкова лесно да накараш голям човек да гледа филм за пластмасова играчка. Създавайки версия LEGO на съществуващи рекламни клипове, марката цели да докосне детското във всеки от нас. Това е най-желаната телевизионна рекламна пауза сред британците през изминалата година.

Ракета на автобусна спирка, която топли

След като общината изгонва всички бездомни от основното им убежище във Виена – под моста на националния парк, организацията Caritas решава да привлече вниманието върху проблема. Срещу 1 евро чакащите на автобусната спирка могат да се стоплят за няколко минути на инсталираната ракета печка там. Чрез това преживяване агенцията DDB Tribal иска да внуши на хората, че дори с малко, промяна може да има. "Дайте топлина" е призивът на кампанията, която успява да събере средства за бездомните във Виена.

 

Машина, която превръща пластмасови бутилки в играчки

В Румъния само 2% от опаковките се рециклират. По Коледа консумацията на пластмасови бутилки се увеличава и Coca-Cola решава да направи нещо за каузата рециклиране. Дядо Коледа се обръща към деца от различни училища и ги моли да си представят и нарисуват подарък, който не съществува, и да донесат събрани празни пластмасови бутилки. Машина, създадена от бранда специално за кампанията, превръща пластмасовите бутилки във влакна. Свързана с 3D принтер, тя успява да моделира нови играчки, нарисувани от децата.

En este spot, dirigimos junto a Marilina Martignone un gran equipo de realizadores con quienes hicimos 50 elfos en diferentes posiciones para armar un zootropo que viajó a Rumania donde se realizó el rodaje.

Productora Hachiko Films

Бутилка за вода вестник (News Bottle)

През последните години четенето на вестници сред младите японци е намаляло за разлика от консумацията на вода, която се е увеличила. Най-големият вестник в Япония успява да се възползва от тази тенденция, като създава нов продукт – News Bottle, или тридесет и една бутилки на месец, бутилирани всеки ден със свежи новини. Благодарение на инкорпорираната AR технология бутилката дава възможност да се прочетат и последните новини. Както във вестник, така и на бутилката има място за реклама, което пък прави и самия продукт по-евтин.

Видеопощенска марка

С навлизането на електронните мейли изпращането на писма и картички намалява. Австралийската поща решава да даде нова причина на хората да ползват нейните услуги. Тя създава "видеомарката" - персонална пощенска марка със собствен QR код. Към него може да бъде прикрепено 15-секундно видеопослание, което след това може да бъде видяно от получателя през телефона му. Идеята е на рекламната агенция Clemenger BBDO

Melbourne дава възможност на младите, които не могат да отидат да връчат подаръците си, да ги персонализират с личното си видеопослание.

Интересно е, че всички тези "първи неща" са създадени от сътрудничеството на рекламни агенции с марки. Те са възникнали от нуждата на даден бранд да реши определен проблем. Творческият процес и рекламната комуникация са нейното адекватно и ефективно решение, където реално доброто побеждава. Така се открояват две тенденции: първо, марките казват – рекламирам се, като ти предлагам инструменти, които правят живота ти по-лесен, и второ, представя се бартер системата за придобивка на стоки и услуги.

Билборд с AR (augmented reality)

За да демонстрират предимството на PepsiMax "Невероятен микс от максимум вкус без захар" по впечатляващ за младите начин, Pepsi създават първия билборд с технологията AR. На улица пред спирка в Лондон излизат гигантски роботи, чудовища, летящи чинии. Инсталираните камери заснемат реакцията на хората и филмчетата се пускат по различни дигитални канали. Само за първата седмица клипчетата са видени над 4 милиона пъти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    nogica avatar :-(
    nogica

    пък ние създадохме деца в сметището


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK