С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

1 8 сеп 2014, 15:30, 5051 прочитания

Първо на първо

За пръв път в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Билборд с AR (augmented reality)

За да демонстрират предимството на PepsiMax "Невероятен микс от максимум вкус без захар" по впечатляващ за младите начин, Pepsi създават първия билборд с технологията AR. На улица пред спирка в Лондон излизат гигантски роботи, чудовища, летящи чинии. Инсталираните камери заснемат реакцията на хората и филмчетата се пускат по различни дигитални канали. Само за първата седмица клипчетата са видени над 4 милиона пъти.




Музикален фестивал, където билетът струва коса

Обикновено когато става въпрос за дарение на коса, основният таргет са жените.
Фестивалът Hair Fest обаче има иновативен подход – обръща се към хеви метълите – идеалните донори за коса. Музикалното събитие дава безплатен билет на всички, които желаят да се разделят с част или цялата си коса. По този начин мексиканската организация Casa De La Amistad успява да събере коса за направата на перуки на деца, болни от рак. Идеята е на рекламната агенция Ogilvy & Mather.





Билборд за дарения с кредитни карти

Ракета-билборд е поставена из моловете в Германия и прилича на гигантска цепнатина, в която плъзгаш кредитна си карта и даряваш.

Освен че е суперлесно да се направи, заради визията на билборда всеки остава с впечатление, че наистина освобождава някого с жеста си. Билбордът е дело на рекламната агенция Kolle Rebbe за благотворителната организация BischÖfliches Hilfswerk Misereior.

Фотогенична бира със замръзнала пяна

Целта на японската марка Kirin Ichiban е бирата да изглежда по-апетитна, красива и да привлича младите хора да я консумират. Изхождайки от факта, че таргетът им намира бялата част от бирата за визуално най-атрактивна, те променят продукта си. Замразявайки пяната, която прилича на връх на сладолед, паднал в чаша с алкохолната течност, марката успява да направи питието по-апетитно. Другото продуктово предимство е, че така бирата остава охладена за по-дълго време. Вече се продава не само в Япония, но и в осем други страни.

Телевизионна рекламна пауза, изцяло направена с LEGO

За да промотира излизането на филма LEGO в английските кина, Warner Bros се свързва с четири марки, една от които мобилният оператор British Telecom, и ги убеждава да направят версия на съществуващите им реклами, в които светът и героите са изработени изцяло от LEGO. Рекламната пауза завършва с трейлъра на филма. Целта на Warner Bros е да привлече и възрастните, а компанията знае, че не е толкова лесно да накараш голям човек да гледа филм за пластмасова играчка. Създавайки версия LEGO на съществуващи рекламни клипове, марката цели да докосне детското във всеки от нас. Това е най-желаната телевизионна рекламна пауза сред британците през изминалата година.



Ракета на автобусна спирка, която топли

След като общината изгонва всички бездомни от основното им убежище във Виена – под моста на националния парк, организацията Caritas решава да привлече вниманието върху проблема. Срещу 1 евро чакащите на автобусната спирка могат да се стоплят за няколко минути на инсталираната ракета печка там. Чрез това преживяване агенцията DDB Tribal иска да внуши на хората, че дори с малко, промяна може да има. "Дайте топлина" е призивът на кампанията, която успява да събере средства за бездомните във Виена.


Машина, която превръща пластмасови бутилки в играчки

В Румъния само 2% от опаковките се рециклират. По Коледа консумацията на пластмасови бутилки се увеличава и Coca-Cola решава да направи нещо за каузата рециклиране. Дядо Коледа се обръща към деца от различни училища и ги моли да си представят и нарисуват подарък, който не съществува, и да донесат събрани празни пластмасови бутилки. Машина, създадена от бранда специално за кампанията, превръща пластмасовите бутилки във влакна. Свързана с 3D принтер, тя успява да моделира нови играчки, нарисувани от децата.

En este spot, dirigimos junto a Marilina Martignone un gran equipo de realizadores con quienes hicimos 50 elfos en diferentes posiciones para armar un zootropo que viajó a Rumania donde se realizó el rodaje.
Productora Hachiko Films



Бутилка за вода вестник (News Bottle)

През последните години четенето на вестници сред младите японци е намаляло за разлика от консумацията на вода, която се е увеличила. Най-големият вестник в Япония успява да се възползва от тази тенденция, като създава нов продукт – News Bottle, или тридесет и една бутилки на месец, бутилирани всеки ден със свежи новини. Благодарение на инкорпорираната AR технология бутилката дава възможност да се прочетат и последните новини. Както във вестник, така и на бутилката има място за реклама, което пък прави и самия продукт по-евтин.



Видеопощенска марка

С навлизането на електронните мейли изпращането на писма и картички намалява. Австралийската поща решава да даде нова причина на хората да ползват нейните услуги. Тя създава "видеомарката" - персонална пощенска марка със собствен QR код. Към него може да бъде прикрепено 15-секундно видеопослание, което след това може да бъде видяно от получателя през телефона му. Идеята е на рекламната агенция Clemenger BBDO
Melbourne дава възможност на младите, които не могат да отидат да връчат подаръците си, да ги персонализират с личното си видеопослание.



Интересно е, че всички тези "първи неща" са създадени от сътрудничеството на рекламни агенции с марки. Те са възникнали от нуждата на даден бранд да реши определен проблем. Творческият процес и рекламната комуникация са нейното адекватно и ефективно решение, където реално доброто побеждава. Така се открояват две тенденции: първо, марките казват – рекламирам се, като ти предлагам инструменти, които правят живота ти по-лесен, и второ, представя се бартер системата за придобивка на стоки и услуги.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другари срещу "хулигани" 3 Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

11 окт 2019, 2144 прочитания

Единство, творчество, касичка Единство, творчество, касичка

Кампаниите за групово финансиране намират все по-голям успех при креативните проекти в България

4 окт 2019, 2910 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Тука е така

Обратите и завоите около българското предложение за чуждоезичен "Оскар"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма