Първо на първо

 

Първо на първо

За пръв път в света

6050 прочитания

 


Билборд с AR (augmented reality)

За да демонстрират предимството на PepsiMax "Невероятен микс от максимум вкус без захар" по впечатляващ за младите начин, Pepsi създават първия билборд с технологията AR. На улица пред спирка в Лондон излизат гигантски роботи, чудовища, летящи чинии. Инсталираните камери заснемат реакцията на хората и филмчетата се пускат по различни дигитални канали. Само за първата седмица клипчетата са видени над 4 милиона пъти.

Музикален фестивал, където билетът струва коса

Обикновено когато става въпрос за дарение на коса, основният таргет са жените.

Фестивалът Hair Fest обаче има иновативен подход – обръща се към хеви метълите – идеалните донори за коса. Музикалното събитие дава безплатен билет на всички, които желаят да се разделят с част или цялата си коса. По този начин мексиканската организация Casa De La Amistad успява да събере коса за направата на перуки на деца, болни от рак. Идеята е на рекламната агенция Ogilvy & Mather.

Билборд за дарения с кредитни карти

Ракета-билборд е поставена из моловете в Германия и прилича на гигантска цепнатина, в която плъзгаш кредитна си карта и даряваш.

Освен че е суперлесно да се направи, заради визията на билборда всеки остава с впечатление, че наистина освобождава някого с жеста си. Билбордът е дело на рекламната агенция Kolle Rebbe за благотворителната организация BischÖfliches Hilfswerk Misereior.

Фотогенична бира със замръзнала пяна

Целта на японската марка Kirin Ichiban е бирата да изглежда по-апетитна, красива и да привлича младите хора да я консумират. Изхождайки от факта, че таргетът им намира бялата част от бирата за визуално най-атрактивна, те променят продукта си. Замразявайки пяната, която прилича на връх на сладолед, паднал в чаша с алкохолната течност, марката успява да направи питието по-апетитно. Другото продуктово предимство е, че така бирата остава охладена за по-дълго време. Вече се продава не само в Япония, но и в осем други страни.

Телевизионна рекламна пауза, изцяло направена с LEGO

За да промотира излизането на филма LEGO в английските кина, Warner Bros се свързва с четири марки, една от които мобилният оператор British Telecom, и ги убеждава да направят версия на съществуващите им реклами, в които светът и героите са изработени изцяло от LEGO. Рекламната пауза завършва с трейлъра на филма. Целта на Warner Bros е да привлече и възрастните, а компанията знае, че не е толкова лесно да накараш голям човек да гледа филм за пластмасова играчка. Създавайки версия LEGO на съществуващи рекламни клипове, марката цели да докосне детското във всеки от нас. Това е най-желаната телевизионна рекламна пауза сред британците през изминалата година.

Ракета на автобусна спирка, която топли

След като общината изгонва всички бездомни от основното им убежище във Виена – под моста на националния парк, организацията Caritas решава да привлече вниманието върху проблема. Срещу 1 евро чакащите на автобусната спирка могат да се стоплят за няколко минути на инсталираната ракета печка там. Чрез това преживяване агенцията DDB Tribal иска да внуши на хората, че дори с малко, промяна може да има. "Дайте топлина" е призивът на кампанията, която успява да събере средства за бездомните във Виена.

Машина, която превръща пластмасови бутилки в играчки

В Румъния само 2% от опаковките се рециклират. По Коледа консумацията на пластмасови бутилки се увеличава и Coca-Cola решава да направи нещо за каузата рециклиране. Дядо Коледа се обръща към деца от различни училища и ги моли да си представят и нарисуват подарък, който не съществува, и да донесат събрани празни пластмасови бутилки. Машина, създадена от бранда специално за кампанията, превръща пластмасовите бутилки във влакна. Свързана с 3D принтер, тя успява да моделира нови играчки, нарисувани от децата.

En este spot, dirigimos junto a Marilina Martignone un gran equipo de realizadores con quienes hicimos 50 elfos en diferentes posiciones para armar un zootropo que viajó a Rumania donde se realizó el rodaje.

Productora Hachiko Films

Бутилка за вода вестник (News Bottle)

През последните години четенето на вестници сред младите японци е намаляло за разлика от консумацията на вода, която се е увеличила. Най-големият вестник в Япония успява да се възползва от тази тенденция, като създава нов продукт – News Bottle, или тридесет и една бутилки на месец, бутилирани всеки ден със свежи новини. Благодарение на инкорпорираната AR технология бутилката дава възможност да се прочетат и последните новини. Както във вестник, така и на бутилката има място за реклама, което пък прави и самия продукт по-евтин.

Видеопощенска марка

С навлизането на електронните мейли изпращането на писма и картички намалява. Австралийската поща решава да даде нова причина на хората да ползват нейните услуги. Тя създава "видеомарката" - персонална пощенска марка със собствен QR код. Към него може да бъде прикрепено 15-секундно видеопослание, което след това може да бъде видяно от получателя през телефона му. Идеята е на рекламната агенция Clemenger BBDO

Melbourne дава възможност на младите, които не могат да отидат да връчат подаръците си, да ги персонализират с личното си видеопослание.

Интересно е, че всички тези "първи неща" са създадени от сътрудничеството на рекламни агенции с марки. Те са възникнали от нуждата на даден бранд да реши определен проблем. Творческият процес и рекламната комуникация са нейното адекватно и ефективно решение, където реално доброто побеждава. Така се открояват две тенденции: първо, марките казват – рекламирам се, като ти предлагам инструменти, които правят живота ти по-лесен, и второ, представя се бартер системата за придобивка на стоки и услуги.

Билборд с AR (augmented reality)

За да демонстрират предимството на PepsiMax "Невероятен микс от максимум вкус без захар" по впечатляващ за младите начин, Pepsi създават първия билборд с технологията AR. На улица пред спирка в Лондон излизат гигантски роботи, чудовища, летящи чинии. Инсталираните камери заснемат реакцията на хората и филмчетата се пускат по различни дигитални канали. Само за първата седмица клипчетата са видени над 4 милиона пъти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


1 коментар
  • 1
    nogica avatar :-(
    nogica

    пък ние създадохме деца в сметището


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал