Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Абсолютно начинаещи

Психотерапевтката и експерт по родителските въпроси Алисън Шейфър за неефективните наказания, триковете за по-добро общуване с детето и правилата в къщата пред Light

Алисън Шейфър

"Детската революция" вече е в стихията си... И ако имате дете, което е приклещило рога с родителското тяло, значи сте се сдобили с борец за свобода, една истинска Роза Паркс", пише Алисън Шейфър в книгата си "Скъпи, провалих децата". Тя сравнява непокорните деца с майка си, която се е борела да носи панталони през 60-те години. Според авторката както сега тази съпротива ни се струва остаряла, така и методите за възпитание, датиращи от минали век, трябва да бъдат осъвременени. Алисън е психотерапевт и експерт по родителските въпроси от Канада. Нейните книги за възпитание на децата са бестселъри по цял свят, а освен че пише, Шейфър води предавания тематични предавания в различни телевизионни канали и рубрики в печатни издания като Cosmopolitan, Reader's Didgest, Parenting и други. Освен книгата "Скъпи, провалих децата" на български език в началото на месеца излезе и "Не, това не са глезотии" (издателство "Колибри", 344 стр., цена: 15 лв.), а скоро се очаква да бъде преведена и Ain’t Misbehavin’.

Подзаглавието "Когато виковете, крясъците, заплахите, подкупите и поощренията не помагат" май е достатъчен ориентир за кои родители е предназначена в "Скъпи, провалих децата". В същото време още в самото начало казвате, че харесвате именно "непокорните деца" и опитите им да бъдат третирани като социално равни. Разкажете ни повече за т.нар. детска революция, демократичното възпитание, семейните събрания и минипарламента, които предлагате в книгата си. Деца, които са палави и изтъкват лошото си поведение, демонстрират бунт срещу лошото отношение срещу тях. Точно както сме виждали в други бунтове, когато потисканите вдигат въстание срещу диктатора. Традиционните ни родителски техники са изградени върху модел, в който децата са принудени да се подчиняват и съобразяват. Използваме наказания, за да ги накараме да правят каквото им казваме. Съвременните деца няма да толерират лошо отношение, без да се съпротивляват. Трябва да намерим нови начини на възпитание, да се опитаме да спечелим сътрудничеството на детето, вместо да го принуждаваме да се подчинява. Това го няма в обучението за родители. Всички изследвания сочат, че такъв тип отношение дава страхотни резултати и децата имат много по-голямо самочувствие и постигат по-голям успех в живота. Но родителите трябва да се научат как.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kireto avatar :-P
    Кирето
    • - 1
    • + 21

    Колкото и книги да изчете човек за възпитанието на децата винаги има ситуация, която не я пише вътре.
    Уважение, уважение към детето, независимо от възрастта.
    Чуваемост към неговото мнение и желания.
    Разговори, обясняване и говорене.
    И ако нищо не помага, накрая винаги можете да опердашите малките дяволчета.... :)

    Нередност?
  • 2
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 9
    • + 5

    "Според вас проблемите се пораждат от дефицита на четири "С" - потребности на индивида: да се чувства Свързан, Съществен, Способен и Смел. Когато не се чувствам свързан, търся прекомерно внимание. Когато не се чувствам способен, търся власт над околните. Когато не се чувствам съществен, търся реванш. Когато не се чувствам смел, търся начин да избегна, да се скрия, да се откажа, дори да не се опитам."

    Това е необосновано, можеш да навържеш 4-те "причини" и 4-те "следствия" по произволен начин и ще имаш точно толкова логични изречения, колкото и дадените от автора. Пробвайте сами:

    Свързан | прекомерно внимание
    Съществен | власт
    Способен | реванш
    Смел | да избегна

    Авторката да се върне в университета да си доучи, пък после да дава акъл как да си гледаме децата!

    Нередност?
  • 3
    true_original avatar :-|
    true_original
    • - 6
    • + 2

    Явно , колежката залага на пасивната агресивност. Твърде подтискащо.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    oyh53308658 avatar :-|
    oyh53308658

    1.Както и да го възпитавате, то се самовъзпитава.
    2.Самовъзпитанието от мн. фактори, които често няма как да променим .
    3.Уважението е мн. важно, но не и единствено.
    4."Ние не знаем какво има в главата му, т.е. какво си мисли , до като го възпитаваме. " - мнение на психоложка.
    5.А МОЖЕМ ЛИ ДА ПРОМЕНИМ НЕЩО В ПОРАСНАЛИ ДЕЦА Е
    ПО ВАЖНИЯТ И ТРУДЕН ВЪПРОС .
    Има ли такива книги... Защото това е свързано и с моментната картинка в България. И не само.
    Малкото ще го поощриш, ще го накажеш, ще го уважаваш и т.н.
    Но...

    Нередност?
Нов коментар