С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Снимка
 
 

На татко момичето

12736 прочитания На цял екран

Проектът Iranian Fathers and Daughters разказва за бащите, дъщерите и истинския живот в Иран

През 2013 г. бащата на живеещата в Малайзия иранска фотографка и журналистка Нафиз Мотлак се разболява тежко и изпада в кома. "Лекарите не даваха оптимистични прогнози. Той винаги е бил добър и грижовен към семейството си човек, но не бяхме особено близки. След няколкомесечно лечение за щастие се върна към живота, към нас и оттогава поддържаме много по-близки отношения. Вече проявява повече интерес към нещата, които ме вълнуват, когато говорим по телефона и по видеочат – нещо, което преди се случваше много рядко. Усещам, че двамата отваряме нова глава в отношенията си баща – дъщеря, което ме кара да се чувствам по-горда с него", казва Нафиз за Light.

Когато през 2014 г. след осемгодишно отсъствие тя се връща в родния Иран, забелязва, че е започнала да обръща повече внимание на отношенията между бащи и дъщери. Фотографката влиза в домовете на свои близки и роднини, принадлежащи към много широк спектър религиозни вярвания и социален статус, за да ги снима, и така стартира проекта си Iranian Fathers and Daughters. Скоро решава да разшири обхвата му, като включи и непознати, най-вече за да представи реалност за живота в Иран, на която западните медии не обръщат внимание.

Родена в Иран две години след ислямската революция, Нафиз Мотлак израства в общество с двойни стандарти за обществен и личен живот. От малка разбира "колко различни могат да бъдат хората зад затворените врати на домовете си, колко са разнообразни и с какво уважение се отнасят към това многообразие отвъд всякакви разделящи ни норми и закони". Авторката отбелязва, че винаги е била остър критик на социалната и културната политика на Иран, но като документален фотограф се чувства длъжна да покаже "многообразието, толерантността и хармонията" в личния живот в голяма част от иранските семейства. Най-неочакваният ефект от проекта за нея е обратната връзка. Хора от различни страни по света започват да споделят своите истории за отношенията баща – дъщеря. Някои дори й изпращат снимки. Iranian Fathers and Daughters печели награди от няколко фестивала и е показван в Париж, Барселона, Кабо Верде, Малайзия. Самата Нафиз, чийто най-силен професионален интерес е свързан с жените, диалога между религиите и човешките права, попада в класацията на LensCulture с 50 изгряващи таланти във фотографията.
 
 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10