С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

12 24 апр 2015, 18:34, 23786 прочитания

От планина на море

38-годишните Силвия и Константин Вълкови стартират малката семейна компания за ленени плажни кърпи и зимни одеяла Yamabahari

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лекият безпорядък в уютния апартамент на Силвия и Константин Вълкови е съвсем предвидим за семейство с две деца и току-що стартирала малка компания за аксесоари, започнала да се оформя като идея в началото на 2015 г. и готова със собствен продукт едва четири месеца по-късно. Yamabahari (словосъчетание от японската дума за планина и на суахили за море) е резултат от желанието на съпрузите да направят нещо малко и да го продават по интелигентен начин в добре направен уебсайт, но и да се тестват дали могат да работят заедно като семейство.

"Искахме да създадем наша марка от нулата – концепция, слоган, лого, визитна картичка, сайт, абсолютно всичко. Минали сме през различни фази: Силвия ходи на шивашки курсове, мислихме да правим калъфи за iPad и чанти преди две години... Подхвърляме си такива идеи вече повече от пет години".
 
Искахме да създадем наша марка от нулата – концепция, слоган, лого, визитна картичка, сайт, абсолютно всичко. Минали сме през различни фази: Силвия ходи на шивашки курсове, мислихме да правим калъфи за iPad и чанти преди две години...
Добрите намерения се материализират в натрапчива идея за конкретен продукт по време на последното семейно пътуване до Исландия в началото на януари, по време на което двамата откриват невероятни вълнени одеяла, но решават да стартират с плажни кърпи, тъй като зимата привършва в края на януари и идва лято. Мотивира ги и ясната идея, че ако не започнат да действат моментално, ще трябва да изчакат поне година – време, през което могат да се случат много неща или да ги изпреварят. Те винаги са харесвали големите плажни ленени кърпи заради изключителната им издръжливост, по-добра абсорбация от памучните, по-малко тегло и обем, по-бързо изсъхване и още дузина преимущества.


"Косьо беше чел някъде за ленените кърпи и започнахме да търсим добри фабрики за лен в България, които за съжаление вече не съществуват. След почти едномесечно денонощно проучване на пазара и поръчване на мостри от всички възможни краища на света открихме, че може би най-висококачественият лен се прави в Литва и решихме първата ни кърпа да бъде изцяло направена именно там. Знаем за производителите в Турция и Китай, но искахме Yаmabahari да е чисто европейска марка като произход, история и качество", обяснява Силвия. Спират се на три литвийски фабрики и в крайна сметка избират една от тях. "Със сигурност не бе най-евтината, но предлагаше най-добрия възможен продукт. Оказаха се много учтиви хора, обясниха ни нещата."

Дневната скоро се затрупва с мостри, платове, скици, идеи, списания и снимки. Тогава започват и първите спорове и караници относно какъв плат, кой цвят и какъв модел да изберат. И двамата обаче са категорични за функционалните детайли, които отличават кърпите на Yamabahari от останалите. "Съобразихме се с всичко, което ни е направило впечатление на плажа. Уголемихме размера, добавихме допълнителен джоб за телефон, карта от хотел или вестник, в който да не влиза пясък, както и много красива водонепромокаема торбичка за кърпата, за да си я прибереш спокойно в чантата.

Запазихме всичко в тайна до момента, в който бяхме напълно готови да съберем приятели и познати и да им кажем "вижте какво направихме".
Ако не беше опитът на съпруга ми, нещата нямаше да се случат толкова бързо и определено нямаше да успеем за толкова кратко време, все пак и двамата с него работим и се грижим за две деца." Косьо и Силвия, разбира се, продължават с настоящите си работни ангажименти – той като програмен директор на "Дарик радио", а тя като счетоводител в телекомуникационна компания.



От планина на море

Фотограф: Надежда Чипева

Първият готов продукт е един-единствен модел ленена кърпа в четири модификации и ограничена бройка поради чисто прагматични причини. "Цветът е един, защото минималното количество, което можем да поръчаме, е сто бройки. Имаме готовност да разширим цветовия асортимент, ако нещата потръгнат добре", разказва Косьо.

Последните две пътувания на Вълкови до Занзибар и Исландия предопределят и името на всеки следващ модел – и двете места са популярна дестанация за орнитолозите и въобще хората, които обичат да наблюдават птици, съответно всеки следващ продукт ще носи името на определена птица. Най-голeмият проблем пред Силвия и Косьо досега обаче е свързан с пакетирането. "В България е почти невъзможно да се направят качествени опаковки. Навсякъде другаде по света това става мигновено, но поръчките трябва да са за над 1000 броя, абсолютно непосилно за малка компания като нашата. Все пак се справихме и ще предлагаме продуктите в изключително качествени опаковки." Двамата са помислили за всичко – от ръчно написаното послание до всеки клиент, през хартията на етикетите и опаковката, подаръчния плик и други малки, но съществени дреболии, които добавят сантиментална стойност към онлайн пазаруването.

Голяма им мечта обаче е Yamabahari да се сдобие с малък магазин за хубаво кафе, ленени и памучни кърпи, ароматни свещи и всякакви други неща, които отговарят на представата им за духа на компанията. "Засега продаваме само през уебсайта, разчитаме на съдържателния маркетинг и харесваме онлайн магазини, които разказват истории. Именно заради това публикуваме смислени новини и интересни интервюта с готини графични дизайнери, собственици на компании, архитекти, илюстратори и всякакви такива герои. Държим на личния контакт и специалното отношение към клиентите, затова ще правим интервюта и с тях. Искаме да стигнем до много хора по света, но нямаме възможност за сериозна реклама и банери", казва Косьо.

От планина на море

Фотограф: Цветелина Белутова

Друга основна част в комуникационната стратегия е представянето на малка селекция от чужди ръчно изработени продукти, които пасват на концепцията на компанията. Онлайн магазинът на Yamabahari предлага дървените птици на Джейкъб Пю, ароматните свещи от зехтин на Nyks, тефтерите и ограничителите за четене на Octaevo и дървени ракети за т.нар. фрескобол (плажен тенис) на Адам от Сан Франциско. "Тези компании имат много силна база от магазини, в които продават, и хора, които ги харесват. Ние нямаме история, но някак си се харесахме взаимно с тях и ни гласуваха доверие за бъдещи общи проекти. Продаваме малки количества от техните продукти и се надяваме и те да започнат да ни споменават пред тяхната аудитория."

Междувременно Силвия и Косьо не са спирали да работят върху бъдещите продукти на бранда си. Едно от следващите попълнения в онлайн магазина е колаборацията с Йордан Дъбов за лимитирана серия кафе на зърна със собствена визуална идентичност, която ще се продава под марката Yamabahari. "Друг нов продукт е висококачествената памучна плажна кърпа по дизайн на Мила Лозанова, която ще се произвежда в Панагюрище от фирма "Яна" – това е и първият ни изцяло български продукт, а от самото начало работим по един различен продукт с илюстрации на Ася Колева", обяснява Силвия. Вълкови мислят и за ароматни свещи със зехтин и естествени аромати, които могат да се правят и в домашни условия. В момента търсят активно и фабрики, които могат да изработят дървени ракети за фрескобол, но все още не са доволни от резултата. "Още не сме започнали с проучването за зимните вълнени одеяла, но знаем към какво се стремим и с какви материали ще работим. Искаме първо да видим какво ще се случи с кърпите."

В най-лошия случай децата и приятелите на Силвия и Косьо Вълкови ще имат кърпи за много лета напред. В най-добрия първоначалното малко количество ще се продаде и ще им позволи да реализират следващите си идеи. И в двата обаче поне ще са напълно наясно колко трудно е да се създаде собствена марка и продукт от нулата, но и как въпреки всичко, четири месеца са напълно достатъчни.

Yamabahari е на www.yamabahari.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Другари срещу "хулигани" 3 Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

11 окт 2019, 2495 прочитания

Единство, творчество, касичка Единство, творчество, касичка

Кампаниите за групово финансиране намират все по-голям успех при креативните проекти в България

4 окт 2019, 2975 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Конец, ножица, хартия

В студиата на три български модни лейбъла

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10