От планина на море

38-годишните Силвия и Константин Вълкови стартират малката семейна компания за ленени плажни кърпи и зимни одеяла Yamabahari

Лекият безпорядък в уютния апартамент на Силвия и Константин Вълкови е съвсем предвидим за семейство с две деца и току-що стартирала малка компания за аксесоари, започнала да се оформя като идея в началото на 2015 г. и готова със собствен продукт едва четири месеца по-късно. Yamabahari (словосъчетание от японската дума за планина и на суахили за море) е резултат от желанието на съпрузите да направят нещо малко и да го продават по интелигентен начин в добре направен уебсайт, но и да се тестват дали могат да работят заедно като семейство.

"Искахме да създадем наша марка от нулата – концепция, слоган, лого, визитна картичка, сайт, абсолютно всичко. Минали сме през различни фази: Силвия ходи на шивашки курсове, мислихме да правим калъфи за iPad и чанти преди две години... Подхвърляме си такива идеи вече повече от пет години".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.

12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wall_e avatar :-P
    WALL-E
    • - 16
    • + 38

    За превзетите парвенюта, например в Лозенец 95Е не са ли даже малко?

    Нередност?
  • 2
    olivia14 avatar :-|
    olivia14
    • - 3
    • + 21

    Пожелавам им успех !
    Мисля, че днес се търси предимно съотношение качество - цена. Намирам за висока цената дори на собствения им продукт. Цветове, текстил - супер са !
    Хората в цяла Европа "се приземиха". Понякога дори в Zara Home някои неща ми се струват добри, но приятели, дори дъщеря ми твърдят, че в Маракеш или другаде могат да се намерят по-добри като цена и качество.
    Във Великобритания много локални вериги супермаркети са на загуба и затварят магазини, докато Lidl и Aldi печелят значителна пазарна ниша и само през 2015 г. ще отворят нови 60 магазина. До преди няколко години хората пазаруваха там "скришно", сега вече открито споделят.
    Във Франция се появиха много магазини стокаж - гран марк със супер разумни цени.
    Пожелавам успех на марката и клиенти ! Добре е, че е мислено за опаковка и всеки детайл. Както се казва - маркетингът е твърде важен и значим, за да бъде поверен само на маркетинг отдела.

    Нередност?
  • 3
    longin avatar :-?
    longin
    • - 1
    • + 2

    а бихте ли подсказали качествен халат (за баня) откъде да си купя?

    Нередност?
  • 4
    running_spirit avatar :-|
    running_spirit
    • - 9
    • + 11

    Ех, това черногледство на зърна....Браво на семейство Вълкови - хубаво е да има малки и интелигентни инициативи, това дава надежда, че с малки стъпки се стига далече. Красиво име и интересен дизайн и лого, поздравления!

    Нередност?
  • 5
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 20

    Нямат фокус. Днес кърпи, утре кафе на зърна... Днес лен, утре памук... Ако искат да развият марката си сериозно трябва да се фокусират и да създават продукти, които всеки ще познае веднага като техни. За пример "шевица" , която за една година се разви много

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    olivia14 avatar :-|
    olivia14
    • + 21

    До коментар [#4] от "running_spirit":

    Имате право - очевидно е, че има мисъл и послание в името, логото и дизайна са интересни.
    Важен е продукта и неговата цена. Съотношението между тях. Харесва ми еко насочеността на продуктите, които предлагат. Но 95 евро за ленена плажна кърпа ! Мисля, че е смелост /нежен евфемизъм/ да излезеш на БГ пазара с подобна цена.
    Парижани са гневни и недоволни, че в бутиците им пазаруват предимно чужденци, докато тяхната покупателна способност е намаляла...и все пак къде са доходите там, къде са тези в БГ на средната класа?!
    Не е черногледство. Иначе идеята за ленени плажни кърпи е страхотна. Но хората, които пътуват, знаят от къде да си ги купят. Моите лично са от Индия, еко бои, супер качество лен...
    Успех и клиенти !

    Нередност?
  • 7
    toshocorporation avatar :-P
    Тошо Корп.
    • + 3

    Поздравления!

    А иначе, ако се провалят ще са научили много повече от това, ако изобщо не са опитали.

    Нередност?
  • 8
    ukb10353388 avatar :-|
    ukb10353388
    • - 8
    • + 2

    Поздравления за инициативата.
    Мисля че цената е разумна за това което предлагат. Не се целят в масовия пазар, а в определен сегмент. Да станат известни в Бг е лесно и сравнително евтино. Надявам се да споделят как ще достигнат потенциалните си клиенти по света. Харесва ми подхода им и вярвам че ще успеят

    Нередност?
  • 9
    bai_toz avatar :-P
    Без коз
    • + 2

    Симпатични "мазохисти" :)

    Нередност?
  • 10
    flutter avatar :-|
    flutter
    • + 10

    Извинявам се, ама 90 лв за ароматизирана свещичка?
    Преминали са границата на разумното ценообразуване.

    Нередност?
Нов коментар

Вход

Още от Капитал