Спортно ходене
За глобалната страст по спортните обувки, какво е снийкърхедс и първата родна марка крафт кецове


Филип Георгиев

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Емил Барбулов (32 г.) е завършил интериорен дизайн, занимава се с 3D визуализация, обича да кара фикси (велосипед с фиксирано задвижване), а речта му е жаргон на модерен млад човек, подвизаващ се по най-актуалните локации. Истинската му страст обаче са маратонките – страстен колекционер, той и приятели току-що пуснаха първата лимитирана българска марка кецове – Dlirium.
Манията по спортните обувки – тотален моден тренд в момента – съвсем не е нова. Днес те са на всеки крак, но зараждането на sneakerhead културата (обсесията по спортни обувки, или т.нар. снийкъри) започва още през 80-те в САЩ. На първо място най-голяма вина има баскетболът и по-специално появата на Майкъл Джордан и серията му кецове Air Jordan, която излиза през 1985 г. Другият фактор е възходът на хип-хопа, за който маратонките стават статус символ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове