Спортно ходене

За глобалната страст по спортните обувки, какво е снийкърхедс и първата родна марка крафт кецове

   ©  Тихомир Рачев

Емил Барбулов (32 г.) е завършил интериорен дизайн, занимава се с 3D визуализация, обича да кара фикси (велосипед с фиксирано задвижване), а речта му е жаргон на модерен млад човек, подвизаващ се по най-актуалните локации. Истинската му страст обаче са маратонките – страстен колекционер, той и приятели току-що пуснаха първата лимитирана българска марка кецове – Dlirium.

Манията по спортните обувки – тотален моден тренд в момента – съвсем не е нова. Днес те са на всеки крак, но зараждането на sneakerhead културата (обсесията по спортни обувки, или т.нар. снийкъри) започва още през 80-те в САЩ. На първо място най-голяма вина има баскетболът и по-специално появата на Майкъл Джордан и серията му кецове Air Jordan, която излиза през 1985 г. Другият фактор е възходът на хип-хопа, за който маратонките стават статус символ. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове