Яж, пиши си и обичай?

Записки на кулинарния критик

Преди няколко години ресторант изпрати гневно писмо в редакцията на "Капитал Light" във връзка с написано от мен негативно ревю. Сред доводите, че не съм права - обслужването било добро, месото не било сухо и пр., присъстваше и този, че всъщност нищо от написаното не може да е вярно, защото в заведението имало камери, които не са засичали критик, а пък и никой не се бил представил като такъв.

Това, че работата беше опряла до камери, го оставяме настрана. По-интересно е как в представите на тези собственици на ресторант изглежда един критик? Другият въпрос е защо тези хора смятат, че критикът трябва да им се представи?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvb21311044 avatar :-P
    Алф
    • + 23

    Трябваше да прати бутилка, пък който разбрал, разбрал....

    Нередност?
  • 2
    pavla avatar :-P
    ПАВЛА
    • + 13

    До коментар [#1] от "Алф":

    От ресторанта вероятно щяха да поискат по бутилка за всяка поръчана пържола.
    Интересно ... собствениците не са ли чували, че няма лоша реклама?

    Нередност?
  • 3
    titikaka1 avatar :-|
    Maria Chalieva
    • + 17

    Трябваше да им изпратиш бутилка. И в този жест също може да има нюанси на подигравка и отмъщение...

    Нередност?
  • 4
    anarch avatar :-|
    anarch
    • + 11

    И аз бих изпратил бутилка - над нещата сме. :)

    Нередност?
  • 5
    ariella avatar :-P
    ariella
    • + 16

    Eat pray and love :-) Караконова чудесна си
    6 +++++++++
    И също по темата препоръчвам силно филмът ;-)
    http://www.nytimes.com/2014/08/08/movies/in-the-hundred-foot-journey-kitchen-wars-break-out.html?_r=0
    Радостно е ,че има такива статии защото именно критиката е единственото способно нещо да трансформира нивото в работещ пазар.
    Нито държавата или санкциите са способни само клиента
    И е похвално ,че все повече ресторантьори и хотелиери осъзнават това и започват да наемат професионалисти за качеството и критици за да следят за спазването му .

    Нередност?
  • 6
    lanzz avatar :-|
    lanzz
    • + 9

    Забавно. Ако пържолите им бяха добри, кръщаването щеше наистина да е комплимент. За да бъде името на пържолата обидно, трябва самата пържола да е обида за готвача.

    Нередност?
  • 7
    owen avatar :-|
    owen
    • + 17

    колко сладък текст

    Нередност?
  • 8
    sebastians avatar :-|
    sebastians
    • + 20

    Браво, Караконова! Много добър текст!

    Нередност?
  • 9
    ayay avatar :-|
    Шшшт
    • + 11

    Марина няма равна: умна, даровита, космополитна, с размах и чувство за хумор. Браво!
    "Обидените" ресторантьори нямат и представа защо да те мисли и да говори за теб такъв умен човек е привилегия.

    Нередност?
  • 10
    convince avatar :-|
    convince
    • - 3
    • + 3

    ЛЮБОПИТНО ми е дали авторът на текста, който наистина е рядко срещано произведение, е толкова красива, колкото ми се иска да предполагам.
    Иначе аплодисменти за майсторски написаното, въпреки, че няма как да имам впечатление от друго, например от кулинарните и практики...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал