

Ана Сенкова

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Когато се говори за образование, обикновено фокусът е върху проблемите на процеса на обучение в тази сфера, но не и върху средата, в която то се случва. Тази, която се възприема като физическа рамка със слабо влияние и обикновено се неглижира като фактор в уравнението на доброто образование. И намесите в архитектурата на съществуващите училищни сгради се изчерпват с поставяне на топлоизолация и евентуално пребоядисване.
В световен мащаб през XXI век инерцията от тази нагласа започва бавно да се преодолява и физическата среда се превръща във все по-важен партньор на ученето и на преподаването. Новите технологии и достъпът до информация променят образователната рамка, променят и методите, и целите на преподаване. Училищата вече не са машини за социална стандартизация, а все повече се концентрират върху индивидуалните особености на децата.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.