Информация = здраве

Пациентът - все по-наясно с "мъжките" заболявания и профилактика

И тази година месец ноември премина под знака на две от големите кампании за информиране за раковите заболявания при мъжете и набиране на средства за лекуването им – Movember и No Shave November. Те стават и все по-актуални – ако се доверим на глобалните статистики, броят на мъжете под 50-годишна възраст с диагноза рак на простата се увеличава. Но доколко шумът онлайн, инициативите със символичното не-бръснене и обсъждането на темата в публичен план се отразяват на информираността и навиците при търсенето на помощ? Какъв е всъщност българският мъж като пациент?

Според д-р Калоян Давидов, началник-отделение "Урология" в МБАЛ "Токуда болница София", подобни инициативи са фантастични и той вижда как пациентите са все по-наясно с детайлите около раковите заболявания и профилактиката. Но позитивните впечатления от публичното говорене идват с някои уговорки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал