С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

12 фев 2016, 16:28, 4491 прочитания

Модерна любов

По едноименната песен на Дейвид Боуи, всяка неделя по New York Times

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Инфографика

Инфографика

Инфографика

Част от темата

Любов по време на #lubov

За нощ, за седмица, за цял живот

В Рио де Жанейро виртуалното общуване все още губи по точки от реалното

Ménage à trois

Социалните мрежи като "третия" във връзката

Любовта им отива

За Ирина и Георги "третата възраст" е шанс за ново начало

3G свободата да избираш половинка

Общуване, в което сме като продукти на промоция

На грешното място

Работа в Tinder и флирт в LinkedIn - смяна на ролите

Може ли, или първо ще потанцуваме?

Социалните танци изобщо не се нуждаят от социални мрежи, за да събират хората

Инфографика

Инфографика

Инфографика



Любовта е онази мощна сила, която винаги е вълнувала хората, независимо от време, пространство и място. Музикантите я възпяват в песни, художниците я обезсмъртяват в картини, а редакторите на The New York Times майсторски я канализират в завладяваща милиони читатели по цял свят рубрика Modern Love вече 12 години.
 
Modern Love се появява за пръв път в неделята на 31 октомври 2004 г. по идея на редактора на Sunday Styles в The New York Times – Трип Гейбриъл. Той кани Даниел Джоунс и съпругата му Кати Ханауър, автори на популярните книги за стреса от поддържането на успешен брак The Bastard on the Couch и The Bitch in the House, да поддържат рубрика с есетата за радостите и тревогите на любовта. Първата публикувана история е на Стив Фридман, който разказва за провала в отношенията си с жените.
 
Динамичните времена във връзките между хората са отразени в красиво написани и силно емоционално въздействащи истории от различни точки на планетата. Обединяваща е темата за любовта, как да я открием и как да изградим трайни взаимоотношения. Непроменени остават и очакванията на хората спрямо истинската любов – тя трябва да се усеща лесно и естествено въпреки придружаващите я проблеми и фактът, че животът е пълна бъркотия.
 
Процесът на подбор на текстове е труден, a въздействието им – мащабно. На месец Даниел Джоунс получава около 600 предложения, от които трябва да избере само четири. Есето To Fall in Love With Anyone, Do This достига до над 10 милиона читатели и чрез придружаващата го кратка анкета успява да ангажира 16 милиона души, които сумарно прекарват 160 години в четене на тези две страници. Това е и най-четената статия изобщо в The New York Times за 2015 г.
 
Modern Love се движи от редактора Даниел Джоунс и заместник-редактора на Styles секцията. През годините рубриката има и своя видеоверсия с участието на различни режисьори и илюстратори, а работата им е номинирана за Emmy. В момента обаче е спряна за неопределен период. Най-новото покрай Modern Love e подкастът, който стартира преди няколко седмици и за своето кратко съществуване не е излизал от тoп 5 на iTunes. "Може би съм предубеден, но за мен подкастът е феноменален", признава пристрастието си Джоунс.
 
Браян Рай (Brian Rea) е дългогодишният илюстратор на Modern Love, а неговите творби са неотменни придружители на историите. Те са интелигентни, игриви и красиви и са определящи за възприятието и идентификацията на рубриката толкова, колкото и есетата. Браян Рай има отчетлив стил, който прилага в създаването на своите дизайн и рисунки за книги, стенописи, модни сесии, плакати, музикални видеа и списания. Те дефилират в медии като Playboy, Vanity Fair, The New York Times, The Atlantic Monthly, Time. Сред верните му клиенти са Marni, Herman Miller, Kate Spade, Honda, Billabong, Random House и MTV. Той се изявява и в изложби, а отскоро преподава в Art Center College of Design в Лос Анджелис. Успяваме да се свържем с Браян Рай, тъкмо когато се завръща от Стокхолм в дома си в Лос Анджелис.
 
Как и кога започнахте да рисувате?
Като малък рисувах постоянно. Моите родители не бяха изявено артистични, но пък ме подкрепяха силно. Изучавах илюстрация в Maryland Institute College of Art. Моята първа работа беше в гимназията – правех рисунки на гърбовете на дънковите якета на съучениците си, най-вече лога на известни рок групи. Def Leppard ми бяха специалитет.
 
Имаше ли определен момент, в който осъзнахте, че сте успял?

Беше по-скоро паника, отколкото гордост. Когато бях нает като артистичен директор на New York Times. Помня как първия ден не спрях да си повтарям: "По дяволите… Мога ли да се справя с това?" Почивката на върха на пътеката не е нещо, което умея. Твърде притеснен съм да не падна отвисоко.
 
С кой проект се гордеете най-много?
Комплектът от над 200 двуцветни илюстрации за трите книги на Malcolm Gladwell. Задачата ми помогна да изведа работата си в нова посока. Някои от последните анимации, по които си сътруднича с големи дизайнери като Pablo Delcan, ми позволиха да изследвам разказването на истории по съвсем нов начин.
 
Как се стигна до работата ви с New York Times?
Получих имейл от арт директора Корин Майлър. Тя искаше да промени посоката на развитие на визуалната част на рубриката на Modern Love. Обсъдихме кой е най-удачният вариант и как аз бих се справил с дългосрочна работа по темата за любовта. Решихме три неща: без сърца в илюстрациите, без ръчно изписване на послания и всяка илюстрация трябва да бъде като паралелна история на есето. Първият текст преди около шест години беше за баща и дъщеря. Илюстрацията представляваше момиче, което наднича през врата, докато баща й свири на акордеон.
 
Какво търсите в есето, за да претворите историята му в една картинка?
Подходът ми винаги е да съчетая тона и емоцията на автора с историята на моята илюстрация. Ако мога да предизвикам същата емоция в изображението като тази в есето, значи съм си свършил работата.


Получавал ли сте оплаквания от автори?

Повечето писатели са любопитни как ще пресъздам историята им. Но веднъж получих дълго писмо от силно отдадена на рубриката читателка с критика – не одобряваше как съм променил работата си през последните години.
 
Коя е вашата най-любима история?
Всяко есе има шанса да те докосне по различен начин. Имал съм текстове, които са ме карали да се смея, да се замисля, да променя навиците си и да се разплача. Запознавал съм се с някои от писателите и сме си говорили за начина, по който моите илюстрации им влияят, и обратно – как техните думи са ми повлияли. Смях се на историята на една жена, която НАИСТИНА обичаше своя домашен любимец – костенурка.


Илюстрация


Modern Love е за това – да ни накара да се замислим за собствените ни връзки и живот и колко важни сме си един на друг. Или поне това ми остава всяка седмица от прочетеното.

 
Бихте ли споделил вашата история за любов в рубриката?
Мислил съм си, но не съм вещ в писането. Ако го направя, то би било историята как се запознах с жена ми – но читателите ще трябва да почакат...
 
Кое ви мотивира да продължавате?
Три неща: страст, емоции и публика, която, надявам се, се вълнува от работата ми.

www.brianrea.com


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 книги в навечерието на 2020 20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

12 дек 2019, 3691 прочитания

Army of K-Lovers 1 Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

29 ное 2019, 8723 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
За нощ, за седмица, за цял живот

В Рио де Жанейро виртуалното общуване все още губи по точки от реалното

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Зеленият вятър на промяната

Брюксел предлага най-мащабната реформа след въвеждането на еврото, за да стане ЕС въглеродно неутрален до 2050 г.

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10