Модерна любов - по едноименната песен на Боуи, всяка неделя по New York Times
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Модерна любов - по едноименната песен на Боуи, всяка неделя по New York Times

Модерна любов - по едноименната песен на Боуи, всяка неделя по New York Times

Илюстраторът Браян Рай за визуализирането на любовните теми в популярната рубрика на изданието

5629 прочитания

© Браян Рай


Любовта е онази мощна сила, която винаги е вълнувала хората, независимо от време, пространство и място. Музикантите я възпяват в песни, художниците я обезсмъртяват в картини, а редакторите на The New York Times майсторски я канализират в завладяваща милиони читатели по цял свят рубрика Modern Love вече 12 години.

Modern Love се появява за пръв път в неделята на 31 октомври 2004 г. по идея на редактора на Sunday Styles в The New York Times - Трип Гейбриъл. Той кани Даниел Джоунс и съпругата му Кати Ханауър, автори на популярните книги за стреса от поддържането на успешен брак The Bastard on the Couch и The Bitch in the House, да поддържат рубрика с есетата за радостите и тревогите на любовта. Първата публикувана история е на Стив Фридман, който разказва за провала в отношенията си с жените.

Динамичните времена във връзките между хората са отразени в красиво написани и силно емоционално въздействащи истории от различни точки на планетата. Обединяваща е темата за любовта, как да я открием и как да изградим трайни взаимоотношения. Непроменени остават и очакванията на хората спрямо истинската любов - тя трябва да се усеща лесно и естествено въпреки придружаващите я проблеми и фактът, че животът е пълна бъркотия.

Процесът на подбор на текстове е труден, a въздействието им - мащабно. На месец Даниел Джоунс получава около 600 предложения, от които трябва да избере само четири. Есето To Fall in Love With Anyone, Do This достига до над 10 милиона читатели и чрез придружаващата го кратка анкета успява да ангажира 16 милиона души, които сумарно прекарват 160 години в четене на тези две страници. Това е и най-четената статия изобщо в The New York Times за 2015 г.

Modern Love се движи от редактора Даниел Джоунс и заместник-редактора на Styles секцията. През годините рубриката има и своя видеоверсия с участието на различни режисьори и илюстратори, а работата им е номинирана за Emmy. В момента обаче е спряна за неопределен период. Най-новото покрай Modern Love e подкастът, който стартира преди няколко седмици и за своето кратко съществуване не е излизал от тoп 5 на iTunes. "Може би съм предубеден, но за мен подкастът е феноменален", признава пристрастието си Джоунс.

Браян Рай (Brian Rea) е дългогодишният илюстратор на Modern Love, а неговите творби са неотменни придружители на историите. Те са интелигентни, игриви и красиви и са определящи за възприятието и идентификацията на рубриката толкова, колкото и есетата. Браян Рай има отчетлив стил, който прилага в създаването на своите дизайн и рисунки за книги, стенописи, модни сесии, плакати, музикални видеа и списания.

Те дефилират в медии като Playboy, Vanity Fair, The New York Times, The Atlantic Monthly, Time. Сред верните му клиенти са Marni, Herman Miller, Kate Spade, Honda, Billabong, Random House и MTV. Той се изявява и в изложби, а отскоро преподава в Art Center College of Design в Лос Анджелис. Успяваме да се свържем с Браян Рай, тъкмо когато се завръща от Стокхолм в дома си в Лос Анджелис.

Как и кога започнахте да рисувате?

Като малък рисувах постоянно. Моите родители не бяха изявено артистични, но пък ме подкрепяха силно. Изучавах илюстрация в Maryland Institute College of Art. Моята първа работа беше в гимназията - правех рисунки на гърбовете на дънковите якета на съучениците си, най-вече лога на известни рок групи. Def Leppard ми бяха специалитет.

Имаше ли определен момент, в който осъзнахте, че сте успял?

Беше по-скоро паника, отколкото гордост. Когато бях нает като артистичен директор на New York Times. Помня как първия ден не спрях да си повтарям: "По дяволите Мога ли да се справя с това?" Почивката на върха на пътеката не е нещо, което умея. Твърде притеснен съм да не падна отвисоко.

С кой проект се гордеете най-много?

Комплектът от над 200 двуцветни илюстрации за трите книги на Malcolm Gladwell. Задачата ми помогна да изведа работата си в нова посока. Някои от последните анимации, по които си сътруднича с големи дизайнери като Pablo Delcan, ми позволиха да изследвам разказването на истории по съвсем нов начин.

Как се стигна до работата ви с New York Times?

Получих имейл от арт директора Корин Майлър. Тя искаше да промени посоката на развитие на визуалната част на рубриката на Modern Love. Обсъдихме кой е най-удачният вариант и как аз бих се справил с дългосрочна работа по темата за любовта. Решихме три неща: без сърца в илюстрациите, без ръчно изписване на послания и всяка илюстрация трябва да бъде като паралелна история на есето. Първият текст преди около шест години беше за баща и дъщеря. Илюстрацията представляваше момиче, което наднича през врата, докато баща й свири на акордеон.

Какво търсите в есето, за да претворите историята му в една картинка?

Подходът ми винаги е да съчетая тона и емоцията на автора с историята на моята илюстрация. Ако мога да предизвикам същата емоция в изображението като тази в есето, значи съм си свършил работата.

Фотогалерия: Модерна любов

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Цялата галерия

Получавал ли сте оплаквания от автори?

Повечето писатели са любопитни как ще пресъздам историята им. Но веднъж получих дълго писмо от силно отдадена на рубриката читателка с критика - не одобряваше как съм променил работата си през последните години.

Коя е вашата най-любима история?

Всяко есе има шанса да те докосне по различен начин. Имал съм текстове, които са ме карали да се смея, да се замисля, да променя навиците си и да се разплача. Запознавал съм се с някои от писателите и сме си говорили за начина, по който моите илюстрации им влияят, и обратно - как техните думи са ми повлияли. Смях се на историята на една жена, която наистина обичаше своя домашен любимец - костенурка.

Modern Love е за това - да ни накара да се замислим за собствените ни връзки и живот и колко важни сме си един на друг. Или поне това ми остава всяка седмица от прочетеното.

Бихте ли споделил вашата история за любов в рубриката?

Мислил съм си, но не съм вещ в писането. Ако го направя, то би било историята как се запознах с жена ми - но читателите ще трябва да почакат...

Кое ви мотивира да продължавате?

Три неща: страст, емоции и публика, която, надявам се, се вълнува от работата ми.

www.brianrea.com

Любовта е онази мощна сила, която винаги е вълнувала хората, независимо от време, пространство и място. Музикантите я възпяват в песни, художниците я обезсмъртяват в картини, а редакторите на The New York Times майсторски я канализират в завладяваща милиони читатели по цял свят рубрика Modern Love вече 12 години.

Modern Love се появява за пръв път в неделята на 31 октомври 2004 г. по идея на редактора на Sunday Styles в The New York Times - Трип Гейбриъл. Той кани Даниел Джоунс и съпругата му Кати Ханауър, автори на популярните книги за стреса от поддържането на успешен брак The Bastard on the Couch и The Bitch in the House, да поддържат рубрика с есетата за радостите и тревогите на любовта. Първата публикувана история е на Стив Фридман, който разказва за провала в отношенията си с жените.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.