Цензурата отива на кино
Как се категоризират игрални филми и за ролята на цензурата в баланса на личната свобода и стабилността на обществото


Дамян Златев

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Нерегламентираното интернет пространство разми границите и даде възможност за изява на самоуки автори, които подобно на варвари безчинстват и замърсяват територията на киноимперията. Понятието табу отдавна е отживелица, след като десетки новоизлюпени автори прегазиха общоприетите норми. За добро или лошо настъпи краят на контролираната филмова продукция. Същите автори се обърнаха към атрактивната сила на насилието и секса като ефикасен подход за привличане на зрители. А популярността на режисьори като Тарантино и Скорсезе допринесе за масовото втурване в тази посока.
В условията на откровена търговска конкуренция авторите, независимо от своя произход, квалификация и статут, се състезават за вниманието на масовия зрител. И става дума за пазарна борба, в която всички средства са позволени. Така като водещ проблем изпъкна въпросът: "Какво би трябвало да се показва на децата според тяхната възраст?" Темата е с планетарно значение и различните региони според културните си практики и традиции са намерили свой подход при решаването й.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Пропуснете я тази статия и гледайте документалния филм This Film Is Not Yet Rated. Ще ви се изясни всичко за бизнеса с рейтинги.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.