С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

5 май 2016, 9:06, 11754 прочитания

On the Road Again

Как блогъри и влогъри успяват да печелят от разказите за своите пътувания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Да се поддържа блог за пътешествия понякога може да е "адски трудно, винаги сме месеци назад. Пиша на лодката, там подготвям и снимките. После слагам компютъра в една раница и с каяк отивам до брега, като внимавам нищо да не се намокри. Там търся интернет от някой хотел, ресторант или агенция. Случвало се е да седя и да пиша на тротоара до някой ресторант", казва Мира Ненчева от Варна.

Инфографика

© The Life Nomadik

Увеличаване

Част от темата

Със 100 идеи в час: Посоки за път, открития, съвети, приложения

Адреналин на местна почва

Режисьорката Ерика Лъст и сайтът Trip4Real дават възможност да заснемете личен порнофилм

Дестинацията – другия път

Waynabox предлага уикенд за 150 евро. "Уловката" – дестинацията научавате само два дни предварително

ДНК на пътешественик

Ако сме създадени, за да стоим на едно място, щяхме да имаме корени, а не крака, нали

Яж, пий и си носи телефона

Три мобилни приложения, без които пътуването не може да започне

Живей като местните

Какво се случва с туризма след ерата на каталозите

Тестото майка и неговите пазители

Бялото изкуство на Алтамура, един град без "Макдоналдс"

Номади на скорост

Блогът Lessthan10days разказва как кратките пътувания могат да са пълноценни


Тя и съпругът й Иво заедно с дванайсетгодишната им дъщеря Мая обикалят с катамаран света вече трета година. Поддържат блога си thelifenomadik.com и се опитват да финансират пътуването си по различни начини: напоследък чрез сайта Patreon, където може да ги намерите като The Life Nomadik. Там хора, които оценяват труда им в блога и в YouTube, могат да ги подкрепят лично и директно с толкова пари, колкото преценят.

"Все едно да си вземете безплатна книга или да отидете на безплатно кино или концерт. Ако ви хареса представлението, на излизане може да сложите нещо в шапката – колкото са ви възможностите и колкото прецените, че заслужават "изпълнителите", казва Мира.


Това е сравнително нов начин на директно финансиране без посредници и България още не е широко възприет. Засега приходът им оттам е минимален, но се надяват с времето да се увеличава (https://www.patreon.com/thelifenomadik?ty=h).

Блогърите по света стават все по-изобретателни в намирането на начини да финансират пътуванията. Освен чрез дарения могат да сключват договори с фирми за спонсорства или реклама. Така например The Life Nomadik получават като дарение каяк, в замяна на което често споменават фирмата, която им го подарява. Така информацията за каяците стига до над тринайсет хиляди души във Facebook и още много техни фенове на сайта им и в YouTube канала им.

Илюстрация


"Трети вариант за набиране на средства е чрез продуктово позициониране", казва Цветелина Цанкова, по-известна като Бети. Тя създава влога си bettytravels.com през септември 2015 г. и го разработва усърдно – през февруари участва в голяма среща на травъл блогърите от цял свят в Индия. "Важно е, когато един блогър или влогър реши да слага реклама в постовете или видеата си, да го направи елегантно, не натрапчиво, защото това ще отблъсне феновете."

Бети не иска да разочарова и последователите на видеата си. "Често получавам обратна връзка, благодарят ми, когато са научили за интересна дестинация от мен, и даже споделят, че са си купили билет." Според нея на хората им е интересно да следят блогове заради личното преживяване, с което те се отъждествяват. "Затова и се стремя да пиша или снимам видеа само за места и неща, които на мен лично са ми интересни."




По света подобна дейност много лесно се монетаризира, докато в България компаниите по-трудно отделят бюджети за нестандартни реклами, а и пазарът е малък. Основният съвет, който дава Бети, е хората да са внимателни, когато се съгласяват да рекламират нещо. "Ако влогър снима за видео за хостел, а всъщност спи в съседния петзвезден хотел, това няма как да не се усети от зрителите – измества се фокусът. А за разлика от телевизионните предавания за туризъм тук наистина трябва да се говори за лични преживявания." Блоговете според нея имат потенциал и са модерен маркетингов инструмент, защото все по-малко хора гледат телевизия и предпочитат сами да си избират какво да следят от информационния поток в интернет.

Илюстрация


На срещата в Индия Бети се запознава с полякинята Александра Швистов, която води популярен блог и успява да финансира пътуванията си с различен тип рекламно позициониране. Докато живее в Китай, фирма за лаптопи й подарява един само и само да го снима на екзотично място в Китай. Самата Бети заминава на обиколка из Тоскана благодарение на рент-а-кар компания, която я подкрепя с кола. "Важно е продуктовото позициониране да е фино, без директни послания като "пътувайте с тази фирма, купете си този куфар и т.н.", казва Бети. За да е успешен един блогър, трябва да е постоянен и да поддържа интереса на последователите си. Тя например тъкмо се е върнала от Копривщица, където снима видео за Лазаровден. "Хубавата страна на блоговете е, че в тях представяме нещата по-реалистично и балансирано – информацията включва и критика, ако дадено място не ми е харесало. В официалните медии това рядко се случва. Ако има критика, тя е крайна, за да има сензация", казва Бети. Въпреки че се опитва влогът й да се самоиздържа, засега трудно го постига, защото наема професионален оператор за снимките и монтажа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зеленият път 2 Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

17 яну 2020, 2884 прочитания

20 книги в навечерието на 2020 20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

12 дек 2019, 6522 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Тестото майка и неговите пазители

Бялото изкуство на Алтамура, един град без "Макдоналдс"

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10