С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

// Light / Тема

5 май 2016, 9:06, 10710 прочитания

On the Road Again

Как блогъри и влогъри успяват да печелят от разказите за своите пътувания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Пътуване по тема

Пътешествия с кауза и тематични екскурзии

22 юли 2016
Да се поддържа блог за пътешествия понякога може да е "адски трудно, винаги сме месеци назад. Пиша на лодката, там подготвям и снимките. После слагам компютъра в една раница и с каяк отивам до брега, като внимавам нищо да не се намокри. Там търся интернет от някой хотел, ресторант или агенция. Случвало се е да седя и да пиша на тротоара до някой ресторант", казва Мира Ненчева от Варна.

Инфографика

© The Life Nomadik

Увеличаване

Част от темата

Със 100 идеи в час: Посоки за път, открития, съвети, приложения

Номади на скорост

Блогът Lessthan10days разказва как кратките пътувания могат да са пълноценни

Тестото майка и неговите пазители

Бялото изкуство на Алтамура, един град без "Макдоналдс"

Адреналин на местна почва

Режисьорката Ерика Лъст и сайтът Trip4Real дават възможност да заснемете личен порнофилм

ДНК на пътешественик

Ако сме създадени, за да стоим на едно място, щяхме да имаме корени, а не крака, нали

Яж, пий и си носи телефона

Три мобилни приложения, без които пътуването не може да започне

Дестинацията – другия път

Waynabox предлага уикенд за 150 евро. "Уловката" – дестинацията научавате само два дни предварително

Живей като местните

Какво се случва с туризма след ерата на каталозите


Тя и съпругът й Иво заедно с дванайсетгодишната им дъщеря Мая обикалят с катамаран света вече трета година. Поддържат блога си thelifenomadik.com и се опитват да финансират пътуването си по различни начини: напоследък чрез сайта Patreon, където може да ги намерите като The Life Nomadik. Там хора, които оценяват труда им в блога и в YouTube, могат да ги подкрепят лично и директно с толкова пари, колкото преценят.

"Все едно да си вземете безплатна книга или да отидете на безплатно кино или концерт. Ако ви хареса представлението, на излизане може да сложите нещо в шапката – колкото са ви възможностите и колкото прецените, че заслужават "изпълнителите", казва Мира.

Това е сравнително нов начин на директно финансиране без посредници и България още не е широко възприет. Засега приходът им оттам е минимален, но се надяват с времето да се увеличава (https://www.patreon.com/thelifenomadik?ty=h).

Блогърите по света стават все по-изобретателни в намирането на начини да финансират пътуванията. Освен чрез дарения могат да сключват договори с фирми за спонсорства или реклама. Така например The Life Nomadik получават като дарение каяк, в замяна на което често споменават фирмата, която им го подарява. Така информацията за каяците стига до над тринайсет хиляди души във Facebook и още много техни фенове на сайта им и в YouTube канала им.

Илюстрация


"Трети вариант за набиране на средства е чрез продуктово позициониране", казва Цветелина Цанкова, по-известна като Бети. Тя създава влога си bettytravels.com през септември 2015 г. и го разработва усърдно – през февруари участва в голяма среща на травъл блогърите от цял свят в Индия. "Важно е, когато един блогър или влогър реши да слага реклама в постовете или видеата си, да го направи елегантно, не натрапчиво, защото това ще отблъсне феновете."

Бети не иска да разочарова и последователите на видеата си. "Често получавам обратна връзка, благодарят ми, когато са научили за интересна дестинация от мен, и даже споделят, че са си купили билет." Според нея на хората им е интересно да следят блогове заради личното преживяване, с което те се отъждествяват. "Затова и се стремя да пиша или снимам видеа само за места и неща, които на мен лично са ми интересни."




По света подобна дейност много лесно се монетаризира, докато в България компаниите по-трудно отделят бюджети за нестандартни реклами, а и пазарът е малък. Основният съвет, който дава Бети, е хората да са внимателни, когато се съгласяват да рекламират нещо. "Ако влогър снима за видео за хостел, а всъщност спи в съседния петзвезден хотел, това няма как да не се усети от зрителите – измества се фокусът. А за разлика от телевизионните предавания за туризъм тук наистина трябва да се говори за лични преживявания." Блоговете според нея имат потенциал и са модерен маркетингов инструмент, защото все по-малко хора гледат телевизия и предпочитат сами да си избират какво да следят от информационния поток в интернет.

Илюстрация


На срещата в Индия Бети се запознава с полякинята Александра Швистов, която води популярен блог и успява да финансира пътуванията си с различен тип рекламно позициониране. Докато живее в Китай, фирма за лаптопи й подарява един само и само да го снима на екзотично място в Китай. Самата Бети заминава на обиколка из Тоскана благодарение на рент-а-кар компания, която я подкрепя с кола. "Важно е продуктовото позициониране да е фино, без директни послания като "пътувайте с тази фирма, купете си този куфар и т.н.", казва Бети. За да е успешен един блогър, трябва да е постоянен и да поддържа интереса на последователите си. Тя например тъкмо се е върнала от Копривщица, където снима видео за Лазаровден. "Хубавата страна на блоговете е, че в тях представяме нещата по-реалистично и балансирано – информацията включва и критика, ако дадено място не ми е харесало. В официалните медии това рядко се случва. Ако има критика, тя е крайна, за да има сензация", казва Бети. Въпреки че се опитва влогът й да се самоиздържа, засега трудно го постига, защото наема професионален оператор за снимките и монтажа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Добър ден, дъга 4 Добър ден, дъга

За приемането, нуждата да се (раз)криеш и диктата на "какво ще кажат хората"

1 юни 2018, 20634 прочитания

Железопътни дневници 4 Железопътни дневници

Влакови маршрути в Европа, които ще направят ваканцията ви необикновена

25 май 2018, 20575 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Тестото майка и неговите пазители

Бялото изкуство на Алтамура, един град без "Макдоналдс"

Ужилването "Корал"

Потвърденото от няколко места наличие на дюни в обхвата на проекта за мащабен комплекс зад плажа на бившия къмпинг създава сериозни проблеми за инвеститора

Продава се хъб

Създаването на газовия разпределителен център може да отвори за приватизация газовата мрежа в България

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Дончо Папазов

Мореплавател и пътешественик

Уроци по оцеляване

Как Катерина Стойкова намери смелост и сили да опише травмата от домашното насилие в книгата "Втора кожа"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Краят на дизела и нашествието му в България?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.06.2018 Прочетете