Технологиите са за носене
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Технологиите са за носене

Технологиите са за носене

Матю Дринкуотър за революцията на дрехите с вградени технологии

4610 прочитания

За да си напредничав в една постоянно променлива индустрия, не може да си просто дизайнер или просто каквото-и-да-е. Матю Дринкуотър знае това добре и гледа уверено към бъдещето. Според BBC той е в топ 15 на най-влиятелните личности в технологиите във Великобритания, а причината е основаната от него FIA (Fashion Innovation Agency), част от Лондонския колеж по мода. Вече три години чрез платформата той свързва големите модни компании с младите иновативни дизайнери, които работят в областта на обвързването на дрехите и технологиите. Това го прави една от най-влиятелните фигури на фештех (fashtech) сцената, до голяма степен отгледана от него.

Сред постиженията му са първата дигитална пола (продукт за Nokia), облекло с интегрирани зарядни устройства (колаборация с Microsoft), изработено чрез 3D принтер оръжие за премиерата на последните "Междузвездни войни" и wearable технологии (дрехи и аксесоари с вградени умни устройства) за Disney.

Според Матю Дринкуотър, завършил история и с опит в търговията, пиара, човешките ресурси и мениджмънта, ние сме само в началото на това, което скоро ще бъде революция. Иноваторът е един от лекторите на DigitalK и ще говори за професионалния си път дотук на 19 май от 16.40 ч. в Sofia Event Center.

Как започнахте да се интересувате от wearable технологии?

Бих го определил като естествен прогрес на работата ми преди това. Част съм от Лондонския колеж по мода вече над три години и задачата ни винаги е била да променяме всеки аспект от бизнес модела в дизайна през призмата на технологията.

Дженифър Лопес и Клеър Дейнс наскоро се появиха със светещи рокли. Но като че ли обвързването на модата и технологията до този момент работи най-вече за публични събития. Има ли бъдеще за технологиите в облеклото на истинския пазар, за истинския потребител?

Събитията на червен килим винаги ще са чудесен повод за представяне на визуално най-впечатляващото. Но съм убеден, че ще има и широк пазар за този вид дрехи с вградени технологии, и то не само тези, които използват светлина.

Мислите ли, че мнозинството от модни къщи и брандове ще прегърне тези идеи в следващите години?

Да, но първо те трябва да разберат как да подобрят опита на потребителите с продуктите им през технологията и съответно да конкретизират как това работи в полза на тяхната аудитория.

Все още много малко дизайнери експериментират с технологиите в облеклото. Как си го обяснявате?

С факта, че това не е нещо, което се прави лесно. За да има резултат, е необходимо програмисти, инженери и дизайнери да работят като едно цяло.

Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли като част от FIA? Кой проект бихте определили като най-вълнуващ?

Имаме невероятния късмет да работим в област, която се променя скоростно, така че всеки проект е както предизвикателен, така и вълнуващ. Модната индустрия се развива, а ние сме на гребена на вълната – да си в тази позиция е нещо изключително. Искаме използването им да стане лесно за дизайнерите и по този начин брандовете да интегрират електрониката в облеклото. Така че сме запланували някои много интересни неща в това отношение.

В момента природосъобразното използване на материалите е сред големите тенденции в областта, а често технологичните продукти и фабричните материали имат токсично съдържание. Виждате ли противопоставяне между природосъобразните материали и технологиите в модата?

Не, не ги виждам като противоположност. Трябва да използваме иновациите така, че те да са ни от полза в процеса на промяна в консуматорските навици. Вярвам, че технологията ще ни помогне да сме по-пълноценни в начина, по който живеем.

Повече за конференцията на digitalk.bg

За да си напредничав в една постоянно променлива индустрия, не може да си просто дизайнер или просто каквото-и-да-е. Матю Дринкуотър знае това добре и гледа уверено към бъдещето. Според BBC той е в топ 15 на най-влиятелните личности в технологиите във Великобритания, а причината е основаната от него FIA (Fashion Innovation Agency), част от Лондонския колеж по мода. Вече три години чрез платформата той свързва големите модни компании с младите иновативни дизайнери, които работят в областта на обвързването на дрехите и технологиите. Това го прави една от най-влиятелните фигури на фештех (fashtech) сцената, до голяма степен отгледана от него.

Сред постиженията му са първата дигитална пола (продукт за Nokia), облекло с интегрирани зарядни устройства (колаборация с Microsoft), изработено чрез 3D принтер оръжие за премиерата на последните "Междузвездни войни" и wearable технологии (дрехи и аксесоари с вградени умни устройства) за Disney.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK