С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

19 май 2016, 8:26, 3980 прочитания

Технологиите са за носене

Матю Дринкуотър за революцията на дрехите с вградени технологии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Граматика на модата

Пазарно поведение

Какви са нагласите при пазаруване на висок клас мода и основните прилики и разлики с етичната и бавна мода

4х24

Как четирима приятели създават една от най-успешните нови марки за гуменки

Красотата като реакция на мисълта

Критикът Алис Росторн за деликатното и интелигентно приложение на дизайна, способно да преобърне и най-тежките ситуации

Луксът на малкото

Всеки, който посяга към дреха в магазина, ще я носи и като отговорност

По ума ще ги посрещнеш, по дрехите ще ги изпратиш

Как се реализира визия в модния бизнес и каква е ролята на образованието

Да кроиш бъдеще

Какво е да предвиждаш променлива индустрия като модата

За да си напредничав в една постоянно променлива индустрия, не може да си просто дизайнер или просто каквото-и-да-е. Матю Дринкуотър знае това добре и гледа уверено към бъдещето. Според BBC той е в топ 15 на най-влиятелните личности в технологиите във Великобритания, а причината е основаната от него FIA (Fashion Innovation Agency), част от Лондонския колеж по мода. Вече три години чрез платформата той свързва големите модни компании с младите иновативни дизайнери, които работят в областта на обвързването на дрехите и технологиите. Това го прави една от най-влиятелните фигури на фештех (fashtech) сцената, до голяма степен отгледана от него.

Сред постиженията му са първата дигитална пола (продукт за Nokia), облекло с интегрирани зарядни устройства (колаборация с Microsoft), изработено чрез 3D принтер оръжие за премиерата на последните "Междузвездни войни" и wearable технологии (дрехи и аксесоари с вградени умни устройства) за Disney.

Според Матю Дринкуотър, завършил история и с опит в търговията, пиара, човешките ресурси и мениджмънта, ние сме само в началото на това, което скоро ще бъде революция. Иноваторът е един от лекторите на DigitalK и ще говори за професионалния си път дотук на 19 май от 16.40 ч. в Sofia Event Center.


Как започнахте да се интересувате от wearable технологии?
Бих го определил като естествен прогрес на работата ми преди това. Част съм от Лондонския колеж по мода вече над три години и задачата ни винаги е била да променяме всеки аспект от бизнес модела в дизайна през призмата на технологията.

Дженифър Лопес и Клеър Дейнс наскоро се появиха със светещи рокли. Но като че ли обвързването на модата и технологията до този момент работи най-вече за публични събития. Има ли бъдеще за технологиите в облеклото на истинския пазар, за истинския потребител?
Събитията на червен килим винаги ще са чудесен повод за представяне на визуално най-впечатляващото. Но съм убеден, че ще има и широк пазар за този вид дрехи с вградени технологии, и то не само тези, които използват светлина.



Технологиите са за носене


Мислите ли, че мнозинството от модни къщи и брандове ще прегърне тези идеи в следващите години?
Да, но първо те трябва да разберат как да подобрят опита на потребителите с продуктите им през технологията и съответно да конкретизират как това работи в полза на тяхната аудитория.

Все още много малко дизайнери експериментират с технологиите в облеклото. Как си го обяснявате?
С факта, че това не е нещо, което се прави лесно. За да има резултат, е необходимо програмисти, инженери и дизайнери да работят като едно цяло.

Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли като част от FIA? Кой проект бихте определили като най-вълнуващ?
Имаме невероятния късмет да работим в област, която се променя скоростно, така че всеки проект е както предизвикателен, така и вълнуващ. Модната индустрия се развива, а ние сме на гребена на вълната – да си в тази позиция е нещо изключително. Искаме използването им да стане лесно за дизайнерите и по този начин брандовете да интегрират електрониката в облеклото. Така че сме запланували някои много интересни неща в това отношение.

Технологиите са за носене


В момента природосъобразното използване на материалите е сред големите тенденции в областта, а често технологичните продукти и фабричните материали имат токсично съдържание. Виждате ли противопоставяне между природосъобразните материали и технологиите в модата?
Не, не ги виждам като противоположност. Трябва да използваме иновациите така, че те да са ни от полза в процеса на промяна в консуматорските навици. Вярвам, че технологията ще ни помогне да сме по-пълноценни в начина, по който живеем.

Повече за конференцията на digitalk.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къща за паркиране Къща за паркиране

Всичко, което трябва да знаете, преди да купите или наемете кемпер

6 юли 2018, 50602 прочитания

Хапки от реалността Хапки от реалността

Как да ограничим разхищението на храна и къде да дарим излишната

29 юни 2018, 42026 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
По ума ще ги посрещнеш, по дрехите ще ги изпратиш

Как се реализира визия в модния бизнес и каква е ролята на образованието

Метрото: А сега накъде?

Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано

Наглият подарък за Домусчиев и Пеевски

Комбинация между двама патриоти и депутат от ГЕРБ спестява милиони на собствениците на БМФ, "Булгартабак", купувача на киноцентъра и още шепа приватизатори

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Третият варненски мол се довършва с кредит за 22 млн. евро, десетият магазин Jumbo ще е в "Илиянци", НАП с промени за касовите апарати

Емисия

DAILY @7AM // 23.07.2018 Прочетете