С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

19 май 2016, 9:39, 4727 прочитания

По ума ще ги посрещнеш, по дрехите ще ги изпратиш

Как се реализира визия в модния бизнес и каква е ролята на образованието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Граматика на модата

Красотата като реакция на мисълта

Критикът Алис Росторн за деликатното и интелигентно приложение на дизайна, способно да преобърне и най-тежките ситуации

4х24

Как четирима приятели създават една от най-успешните нови марки за гуменки

Технологиите са за носене

Матю Дринкуотър за революцията на дрехите с вградени технологии

Да кроиш бъдеще

Какво е да предвиждаш променлива индустрия като модата

Пазарно поведение

Какви са нагласите при пазаруване на висок клас мода и основните прилики и разлики с етичната и бавна мода

Луксът на малкото

Всеки, който посяга към дреха в магазина, ще я носи и като отговорност

Нели Митева завършва специалност моден дизайн в Трир, Германия. Развива собствени колекции под марката nelmit. През 2007 г. създава "ИВАН АСЕН 22" като концептуална платформа за представяне на млади модни дизайнери в София. От септември 2012 г. е и преподавател по моден дизайн в AMD Akademie Mode&Design в Мюнхен.
Рецепта за успешна реализация в модния бранш не съществува. Но има няколко възможни пътя към успеха или поне към удовлетворението да следваш собствения си път и да градиш визията си като дизайнер. Често комбинацията от тях води до малки локални, но изключително разпознаваеми млади дизайнерски марки.

Основата за всичко това е в образованието, което днес цели създаването на интердисциплинарно мислещи личности, при които креативността е задължителна съставка на комплекса от знания, умения, самоинициатива, способност за работа в екип, комуникативност и изграждане на мрежи от контакти, усет към изискванията на пазара и представите на целевите групи. Образованието освен предоставяне на ноу-хау трябва да спомага на студентите за изграждането на първите професионални контакти. Да свързва, дори да сблъсква студентите с реална професионална среда, да ги научи не само на начини за създаването на креативни прототипи, но и на убедителни модни "продукти" и на промотирането, предлагането и налагането им на пазара.


А пазар за млади "прохождащи" дизайнерски марки има. И това, че той в България е на индивидуално локално ниво, въобще не трябва да ни притеснява, защото именно малките лични истории и преводът им на автентичен, индивидуален и достъпен за публиката език са тайната на успеха на младата дизайнерска сцена.


Да летиш нависоко, да плуваш надълбоко
Наташа Бинар е истински космополит: родена в Русия, тя се чувства у дома в Лондон, прекарва дълги вълнуващи години в Берлин, а днес живее и работи в Мюнхен. Където и да се намира по света, изкуството и модата са основните вдъхновения и двигатели в професията на завършилата специалностите медийни и комуникационни науки и настоящ преподавател в AMD Akademie Mode & Design, Мюнхен.

Независимо дали като съорганизатор на London Fashion Week през 1999 г., или с агенцията си no.mad, Наташа Бинар консултира и промотира талантливи млади дизайнери и креативни личности в Берлин и Лондон. Опита си дължи на работата като ръководител проекти и експерт по маркетинг в различни големи компании, между които British Sky Broadcasting. През 2011 г. издава и книгата Berlin Catwalks.



Днес Наташа Бинар е журналист на свободна практика и консултант на агенции и дизайнери. Собствения си стил тя би описала като "по-скоро небрежно-скромен", а хората често я разпитват за дрехите, които носи, защото са необикновени. "Светът е пъстър, а не черно-бял."

Ако трябва да посочи петте най-добри университета по моден дизайн в света, Наташа Бинар би се доверила на проучванията и оценката на Business of Fashion, Central Saint Martins (Лондон), Bunka Fashion College (Токио), Kingston University (Лондон), Parsons The New School of Fashion (Ню Йорк), Fashion Institute of Technology (Ню Йорк).

Може ли образованието да подготви по възможно най-близък до реалността начин студентите?
Образованието трябва да е интердисциплинарно, преди всичко, за да разбира духа на времето. Стремим се да ги учим да разбират комплексността на днешната реалност и да могат да работят с нея. За това са необходими известни икономически познания и маркетингово ноу-хау. Младите дизайнери често имат страхотна визия, която не могат да реализират, защото представите им за пазар и целеви групи са сравнително нереалистични. Тук определено образованието може да помогне.

Как се познава младият дизайнер с потенциал за изграждане на собствена марка?
Няма рецепта за разпознаване на таланти. За мен важни са динамиката, развитието. Този процес се проследява във всяка следваща колекция по време на следването. Оценявам и ясната концепция в колекцията. Единствено така може да предложиш нещо иновативно на днешния пазар.

Къде грешат младите дизайнери в началото на професионалния си път?
В прекалените очаквания и нереалистичните представи, както и с участията в неподходящи за търсената от тях целева група изложения. Съставянето на бизнес план също е от голямо значение. Бих посъветвала всеки, който иска да основе собствена марка, да поработи най-напред в по-голяма компания.

Има ли шанс млади и независими дизайнерски марки да се наложат на пазара?
Разбира се! Днес хората търсят различни от преди пет или десет години неща. Голяма част не искат да инвестират в дрехи или да купуват скъпа мода, а да консумират преживявания: пътешествия, вкусна храна и т.н. Една интересна марка може да ги предложи. Вярвам в налагането на иновативни, съчетаващи различни култури, концепции.

Работили сте и за London Fashion Week. Какво образование имаха младите дизайнери, които стартираха там успешната си кариера?
Повечето от тях бяха абсолвенти на Central Saint Martins или London College of Fashion.

Посочете някои от вашите студенти, които успяха да направят успешна собствена марка.
WE.RE от Мюнхен (werealabel.com) с техните качествени, модерни, приложими и иновативни дрехи. Двете момичета не спират да работят и обмислят всяка крачка много внимателно. Започнаха с малка pop up колекция, за да проучат пазара, а вече са в третия сезон. Успяват стъпка по стъпка.

Къде според вас е Мюнхен на международната модна сцена?
Мюнхен притежава изключително интересна дизайнерска общност – може би не така очевидна като в Берлин, но пък съставена от интересни малки лейбъли, художници и дизайнери. Според мен Мюнхен не трябва да прилича на Берлин или Лондон – по-скоро напомня на сцената в Копенхаген. Бъдещето принадлежи най-вече на многообразието в малките локални истории. Именно тук е златният шанс за Мюнхен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дивото зове Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

15 фев 2019, 1383 прочитания

Апетитът идва със слушането 2 Апетитът идва със слушането

Подкасти за всички и за всичко

31 яну 2019, 3872 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 5691 прочитания

15 фев 2019, 3222 прочитания

15 фев 2019, 3052 прочитания

15 фев 2019, 2913 прочитания

15 фев 2019, 2044 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Луксът на малкото

Всеки, който посяга към дреха в магазина, ще я носи и като отговорност

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете