

Яна Дворецка

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
До края на XIX век дрехите са сред най-ценните притежания на човека. Но "децата" на Индустриалната епоха – механичният стан, шевната машина и универсалните магазини, наред с останалите открития на периода правят революция в потреблението. Модата престава да бъде статусен символ. После, в следвоенните години, избуяват стандартизираното облекло, моловете и сезонните разпродажби, които стимулират купуването на все по-големи количества дрехи, а достъпните цени превръщат модата в бързооборотна стока. И разхищението става част от удоволствието.
Първите опити за разбиване на този модел правят децата-цветя на 70-те години. Техните "направи си сам" мултифункционални и рециклирани дрехи прокламират живот отвъд безсмислието на безогледното консуматорство. Идеологията на хипитата обаче бързо е обладана от индустрията и превърната в мейнстрийм мода.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Flavia Aranha, Macacão Clorofito R$ 689,00...; иначе съм напълно съгласна със статията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход