С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

11 20 май 2016, 16:09, 7589 прочитания

4х24

Как четирима приятели създават една от най-успешните нови марки за гуменки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Част от темата

Граматика на модата

Пазарно поведение

Какви са нагласите при пазаруване на висок клас мода и основните прилики и разлики с етичната и бавна мода

Технологиите са за носене

Матю Дринкуотър за революцията на дрехите с вградени технологии

Красотата като реакция на мисълта

Критикът Алис Росторн за деликатното и интелигентно приложение на дизайна, способно да преобърне и най-тежките ситуации

Луксът на малкото

Всеки, който посяга към дреха в магазина, ще я носи и като отговорност

По ума ще ги посрещнеш, по дрехите ще ги изпратиш

Как се реализира визия в модния бизнес и каква е ролята на образованието

Да кроиш бъдеще

Какво е да предвиждаш променлива индустрия като модата

Pompeii, една от най-успешните нови модни марки в Испания, е дело на четирима приятели от детство
Когато Косме, Хайме, Хорхе и Начо (последните двама братя) решават "да направят нещо заедно", са още ученици и дори и самите те не си вярват много, а смятат обещанието си по-скоро за шега. Въпреки това през май 2014 г., когато са вече студенти с обещаващи кариери в сферата на бизнес администрацията, финансите и правото, решават да съберат всички възможни средства и да създадат марка гуменки.

Сумата възлиза на осемнадесет хиляди евро. На този етап те нямат никаква представа от моден бизнес, но знаят какво харесват и как биха искали да се отнасят с тях компаниите. Затова рискуват и започват да се учат в крачка, разказва Хорхе за Light на официалното представяне на Pompeii в началото на май в Мадрид.


Първата трудност, с която се сблъскват, е кой ще произведе ограничения брой гуменки. Оказва се, че парите им стигат само за 349 чифта. Все пак намират фабрика в южния испански град Елче (един от центровете на испанската обувна промишленост, където се произвеждат обувки и за много от големите международни марки), която се доверява на ентусиазма на 22-годишните тогава момчета и се съгласява да произведе първата им партида.

Кръщават бранда си на заличения от изригването на вулкана Везувий, а след това възроден от пепелта, италиански град Помпей, защото си спомнят как в училище и четиримата били силно впечатлени от историята. За логотип избират направен от хартия самолет, а символиката зад него е, че създават компанията си "гънка след гънка върху бял лист".

В началото Косме, Хайме, Хорхе и Начо нямат опит и със социалните мрежи, но интуитивно усещат, че точно там ще срещнат младите хора от поколението Y, към което те самите принадлежат и които искат да спечелят на страната на марката. Месец и половина преди да получат първата пратка с готови гуменки, четиримата създават няколко профила в социалните мрежи, като наблягат най-много на Instagram, и започват да произвеждат свързано със своя продукт съдържание.



В деня на лансирането на гуменките цифрите са на тяхна страна – имат вече четири хиляди фенове и само 349 чифта. Всеки от тях е персонализиран с избродиран пореден номер. Натоварват ги в пикап и ги закарват в един pop up магазин. Продават ги за два дни.

4х24

Фотограф: Pompeii

Инжекцията адреналин от бързия начален успех убеждава четиримата, че са на прав път. Току-що завършили или последна година в университета, те постепенно се отказват от работа в големи мултинационални компании, за да се занимават изцяло с Pompeii. Не без липсата на някоя и друга драма у дома, когато например единият от тях съобщава, че няма да замине на предложената му работа в банка в Лондон.

За по-малко от година продават петнадесет хиляди чифта, а приходите им надхвърлят половин милион евро. В компанията вече работят седемнадесет души, всичките на тяхната възраст. Всеки от четиримата съоснователи ръководи един департамент. До края на тази година ще се преместят в по-голям офис и очакват продажби за повече от два милиона евро.

Фотограф: Pompeii

Косме, Хайме, Хорхе и Начо определят марката си като "млада, дигитална и свежа". Продажбите стават изцяло онлайн. Продължават да растат и международните поръчки – за момента около 10% и предимно от европейски страни. Техните гуменки, или помпас, както самите те вече ги наричат, са със семпъл дизайн, фокусиран върху цветовия контраст между горната част и подметката. Различните модели (Higby, Ufo, Petra) са с цени около 50 - 55 евро и са кръстени на оригами самолети.

Отдел "Обслужване на клиенти" в компанията на четиримата приятели носи името Happiness. "Когато позвъните, някой винаги вдига телефона, нямаме телефонен секретар", казва Хорхе. Ако има проблем със закупен чифт гуменки, от фирмата обикновено му казват да ги задържи и му изпращат други безплатно.

Създателите на модната стартап компания вече имат опит и с кризисния мениджмънт. Когато преди няколко месеца поръчките закъсняват с двадесет дена, те лансират кампанията Sorry – на директно засегнатите подаряват гуменките, а на всичките си фенове предлагат кодове за покупка с намаление.

Отскоро Pompeii започна да продава също чорапи и дрехи с намерението постепенно да се превърнат в цялостна модна марка. Четиримата приятели се целят много нависоко, но за разлика от началото, вече не става въпрос за никаква шега.


Повече на pompeiibrand.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къща за паркиране Къща за паркиране

Всичко, което трябва да знаете, преди да купите или наемете кемпер

6 юли 2018, 50601 прочитания

Хапки от реалността Хапки от реалността

Как да ограничим разхищението на храна и къде да дарим излишната

29 юни 2018, 42026 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Красотата като реакция на мисълта

Критикът Алис Росторн за деликатното и интелигентно приложение на дизайна, способно да преобърне и най-тежките ситуации

Наглият подарък за Домусчиев и Пеевски

Комбинация между двама патриоти и депутат от ГЕРБ спестява милиони на собствениците на БМФ, "Булгартабак", купувача на киноцентъра и още шепа приватизатори

Пикът на телевизионния бизнес

И "БТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп" отчитат увеличение на приходите и печалбата

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Третият варненски мол се довършва с кредит за 22 млн. евро, десетият магазин Jumbo ще е в "Илиянци", НАП с промени за касовите апарати

Емисия

DAILY @7AM // 23.07.2018 Прочетете