С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

9 юни 2016, 10:16, 7481 прочитания

Рамка по мярка

Boycott cycles създават уникални колела и според специфичните нужди на всеки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Let's ride

Спортът не е транспорт

Къде си струва да се отиде на маутинбайк този сезон в България

Кафе на колела

Lonely Planet със селекция на някои от най-добрите кафенета за колоездачи в Европа

Никога не ме оставяй

Как най-бързо да стигнем до друга държава, без да се разделяме с колелото

Писна ми на спиците

Неволите на едно колело в градската джунгла

Велобарселона

Или как се създава един колоездачен град

Пътят на колелото

Три примера от Европа, които подкрепят всички любители на придвижването с велосипед

Да ти е леко на колелата

2.7 кг – точно толкова тежи най-лекият шосеен велосипед

Още по темата

Растеж на две гуми

Пловдивският производител на велосипеди "Лидер - 96" удвоява капацитета си с нов завод за 150-180 хил. бройки годишно, като целта му е да прави повече колелета от среден и висок клас

4 авг 2017

Велосипеди от Рогош към Финландия

Фондът KJK придоби 60% от пловдивския производител "Лидер - 96" с инвестиция от 7 млн. евро

16 сеп 2016
На всеки дошъл от чужда страна прави впечатление, че в България се карат много български велосипеди. И макар първата реакция да е гордост, всъщност след по-задълбочен размисъл осъзнаваме, че те не са изцяло български.

"Всички велосипеди у нас, с единични изключения от последните двайсет години, са с рамки, внесени от чужбина. Точно това възстановяваме и ние – традицията да произвеждаме рамки", казва Момчил Цонев. Той и петимата му колеги създават бранда с красноречивото име Boycott cycles, за да покажат, че ще бъдат различни от масовото предлагане. Aтелието е специализирано в изработката на велосипеди и велосипедни рамки по поръчка. Тяхна основна цел е да отговорят на специфичните нужди на отделния клиент, от избора на материала и технологията за създаването на рамката до нейното окончателно завършване

От седем години заедно подобряват и ремонтират колела, но с времето това остава странична дейност – сега те проектират и произвеждат собствени. Имат конструкционен стенд, с който правят всичко от нулата. Защото "с течение на времето българите се образоваха и започнаха да правят разлика между градски, планински и шосейни велосипеди." Според Момчил пазарът е все по-динамичен и се увеличават търсенето и предлагането.

В Boycott използват два метода за направа на рамки – едните са със сглобки от висококачествени японски тръби и сребърно припояване (технология на повече от сто години), другите се заваряват. Интересното е, че човекът от екипа, който отговаря за сребърното припояване, е бижутер. "Това е нещо, което не е правено у нас от 80-те години. Така ние връщаме традиция, която тук е отмряла, а по цял свят е на почит."

Рамка по мярка

Фотограф: Цветелина Белутова

В момента реставрират старо италианско колело на една от най-престижните италиански фирми, като преправят и рамката. Подготвят и винтидж колело с дървена рамка, с вграден електрически двигател за заведение.
"А рамката, която държа в ръцете си, е за човек, висок 2.10 м, който няма как да си купи колело в България", казва Момчил. Много е важно всичко да се изготвя според габаритите, физиката и желанията на клиентите. Работят и по поръчка на холандец – колело с техен дизайн и в цветовете на холандското знаме.



"С колкото и хубави и качествени компоненти да е един велосипед, ако рамката ви е голяма или малка, или въобще неудобна, той не е функционален." Същото важи и за правилното определяне на предназначението му – дали ще се ползва просто за придвижване до работа и ще се качва веднъж в годината на планина, или ще се правят веломаршрути от град на град. "Все едно да карате тир в града – неудобно и трудно. А трябва да е обратното: колелото да е пъргаво, за да тръгвате бързо на светофарите, и леко, за да го качвате по стълби."

Boycott изготвят и велосипед по поръчка за човек, който не е много висок и не може да си намери подходяща рамка сред предлаганите по магазините модели, защото всички се правят със стандартни размери и за определена височина. "Клиентът иска нещо, което да е пригодно в градски условия. В момента той кара колело, което е с тънки гуми, но много малката рамка не е подходяща за него. На Запад има междинни стандарти, които в България липсват. Проектирахме най-подходящото възможно за него."

Рамка по мярка

Фотограф: Цветелина Белутова

Едната стена в работилницата е покрита с различни елипсовидни и овални венци, включително и с тяхна разработена геометрия. "Целта са по-голяма ефективност и избягване на натоварването в коленните стави." В това е и силата на Boycott Cycling – специфичните изисквания на хора, които карат, зная какво търсят и искат да проследят процеса.

От 21 до 24 юли Boycott Cycling ще участват в първото за България специализирано изложение за велосипеди, което ще се проведе в Чепеларе. На едно място ще се съберат производители, вносители, ателиета, работилници и, разбира се, колоездачи. А по същото време ще се проведе и етап от крос кънтри състезание.

Boycott Cycling са по всяко време във Facebook: Boycottcycles
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къща за паркиране Къща за паркиране

Всичко, което трябва да знаете, преди да купите или наемете кемпер

6 юли 2018, 50213 прочитания

Хапки от реалността Хапки от реалността

Как да ограничим разхищението на храна и къде да дарим излишната

29 юни 2018, 41753 прочитания

24 часа 7 дни

20 юли 2018, 3704 прочитания

20 юли 2018, 3689 прочитания

20 юли 2018, 3389 прочитания

20 юли 2018, 2810 прочитания

20 юли 2018, 2408 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Велобарселона

Или как се създава един колоездачен град

Транспорт за милиони

Как Сеул успя да върне доверието в градския транспорт чрез по-добро управление и високи технологии

Пикът на телевизионния бизнес

И "БТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп" отчитат увеличение на приходите и печалбата

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Колко ще е дълъг пътят към еврото?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 20.07.2018 Прочетете