С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

9 юни 2016, 10:16, 8019 прочитания

Рамка по мярка

Boycott cycles създават уникални колела и според специфичните нужди на всеки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Let's ride

Спортът не е транспорт

Къде си струва да се отиде на маутинбайк този сезон в България

Кафе на колела

Lonely Planet със селекция на някои от най-добрите кафенета за колоездачи в Европа

Велобарселона

Или как се създава един колоездачен град

Никога не ме оставяй

Как най-бързо да стигнем до друга държава, без да се разделяме с колелото

Писна ми на спиците

Неволите на едно колело в градската джунгла

Пътят на колелото

Три примера от Европа, които подкрепят всички любители на придвижването с велосипед

Да ти е леко на колелата

2.7 кг – точно толкова тежи най-лекият шосеен велосипед

Още по темата

Растеж на две гуми

Пловдивският производител на велосипеди "Лидер - 96" удвоява капацитета си с нов завод за 150-180 хил. бройки годишно, като целта му е да прави повече колелета от среден и висок клас

4 авг 2017

Велосипеди от Рогош към Финландия

Фондът KJK придоби 60% от пловдивския производител "Лидер - 96" с инвестиция от 7 млн. евро

16 сеп 2016
На всеки дошъл от чужда страна прави впечатление, че в България се карат много български велосипеди. И макар първата реакция да е гордост, всъщност след по-задълбочен размисъл осъзнаваме, че те не са изцяло български.

"Всички велосипеди у нас, с единични изключения от последните двайсет години, са с рамки, внесени от чужбина. Точно това възстановяваме и ние – традицията да произвеждаме рамки", казва Момчил Цонев. Той и петимата му колеги създават бранда с красноречивото име Boycott cycles, за да покажат, че ще бъдат различни от масовото предлагане. Aтелието е специализирано в изработката на велосипеди и велосипедни рамки по поръчка. Тяхна основна цел е да отговорят на специфичните нужди на отделния клиент, от избора на материала и технологията за създаването на рамката до нейното окончателно завършване

От седем години заедно подобряват и ремонтират колела, но с времето това остава странична дейност – сега те проектират и произвеждат собствени. Имат конструкционен стенд, с който правят всичко от нулата. Защото "с течение на времето българите се образоваха и започнаха да правят разлика между градски, планински и шосейни велосипеди." Според Момчил пазарът е все по-динамичен и се увеличават търсенето и предлагането.

В Boycott използват два метода за направа на рамки – едните са със сглобки от висококачествени японски тръби и сребърно припояване (технология на повече от сто години), другите се заваряват. Интересното е, че човекът от екипа, който отговаря за сребърното припояване, е бижутер. "Това е нещо, което не е правено у нас от 80-те години. Така ние връщаме традиция, която тук е отмряла, а по цял свят е на почит."

Рамка по мярка

Фотограф: Цветелина Белутова

В момента реставрират старо италианско колело на една от най-престижните италиански фирми, като преправят и рамката. Подготвят и винтидж колело с дървена рамка, с вграден електрически двигател за заведение.
"А рамката, която държа в ръцете си, е за човек, висок 2.10 м, който няма как да си купи колело в България", казва Момчил. Много е важно всичко да се изготвя според габаритите, физиката и желанията на клиентите. Работят и по поръчка на холандец – колело с техен дизайн и в цветовете на холандското знаме.



"С колкото и хубави и качествени компоненти да е един велосипед, ако рамката ви е голяма или малка, или въобще неудобна, той не е функционален." Същото важи и за правилното определяне на предназначението му – дали ще се ползва просто за придвижване до работа и ще се качва веднъж в годината на планина, или ще се правят веломаршрути от град на град. "Все едно да карате тир в града – неудобно и трудно. А трябва да е обратното: колелото да е пъргаво, за да тръгвате бързо на светофарите, и леко, за да го качвате по стълби."

Boycott изготвят и велосипед по поръчка за човек, който не е много висок и не може да си намери подходяща рамка сред предлаганите по магазините модели, защото всички се правят със стандартни размери и за определена височина. "Клиентът иска нещо, което да е пригодно в градски условия. В момента той кара колело, което е с тънки гуми, но много малката рамка не е подходяща за него. На Запад има междинни стандарти, които в България липсват. Проектирахме най-подходящото възможно за него."

Рамка по мярка

Фотограф: Цветелина Белутова

Едната стена в работилницата е покрита с различни елипсовидни и овални венци, включително и с тяхна разработена геометрия. "Целта са по-голяма ефективност и избягване на натоварването в коленните стави." В това е и силата на Boycott Cycling – специфичните изисквания на хора, които карат, зная какво търсят и искат да проследят процеса.

От 21 до 24 юли Boycott Cycling ще участват в първото за България специализирано изложение за велосипеди, което ще се проведе в Чепеларе. На едно място ще се съберат производители, вносители, ателиета, работилници и, разбира се, колоездачи. А по същото време ще се проведе и етап от крос кънтри състезание.

Boycott Cycling са по всяко време във Facebook: Boycottcycles
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Офис, стани, офис, немирно! Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

20 сеп 2018, 789 прочитания

Интересът към психеделиците се възражда 2 Интересът към психеделиците се възражда

Този път наред е науката

7 сеп 2018, 42315 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Велобарселона

Или как се създава един колоездачен град

Есента на Борисов

Новият политически сезон започна с оставки на трима министри накуп, но това вече не носи желания ефект

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Книга: Уилям Фокнър - "Докато лежах и умирах"

Една от класиките на американската литература се появява за първи път на български език

20 въпроса: Здравко Григоров и Ангел Хаджийски

Новото издание на фестивала Sofia Biting Docs започва на 1 октомври

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Швейцарската Lem разшири софийския си завод, складът гигант на "Юск" е почти готов, кои са най-големите земеделски компании

Емисия

DAILY @7AM // 20.09.2018 Прочетете