Никога не ме оставяй
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Никога не ме оставяй

Никога не ме оставяй

Как най-бързо да стигнем до друга държава, без да се разделяме с колелото

5975 прочитания

Ако планирате пътуване и разполагате с автомобил, ще ви трябва и специален багажник. Най-разпространените варианти са за монтиране на покрива на колата или на задната врата. Имайте предвид, че при първите трябва да се внимава с по-ниските мостове и клони на дърветата, а при вторите велосипедите стърчат от двете страни на колата. Препоръчително е да си наемете охраняем паркинг. При този вид пътуване има един малък минус – ще трябва да се върнете отново при колата си, и един голям плюс – ако не ви хареса теренът, винаги може да отпътувате в друга посока.

Друг вариант по суша е с автобус. Там обаче трябва да се обадите в съответната фирма за информация относно таксата за превоз на велосипед. Повечето превозвачи отказват. Както се досещате, колелото ви ще е в багажното отделение, и то в сак. За тази цел ще са ви нужни умения да го разглобите и след това да го сглобите отново.

Саковете за велосипеди са с размера на рамката със задната гума, с отделение за предната гума, джобове за педалите и инструментите. Обикновено са с две дръжки за носене на рамо. Минусът е, че като пристигнете, ще трябва да продължите да си носите "багажа" до най-близката пейка, където да сглобите всичко до последния болт.

Алтернатива на автобусите са влаковете. При тях отново има допълнителна такса за велосипед, която се плаща още с резервацията за билета. Колелото ще пътува в пощенски вагон, ако няма специално пригоден такъв за велосипеди. Минуси: пригответе си въже за привързване към някоя тръба или дръжка край прозорец – в пощенските вагони липсват стойки за велосипеди.

Ще летите до друг континент, но си искате колелото? Няма проблем. Ако то е сгъваемо и се побира в куфар, можете да го качите на самолет като чекиран багаж. Не забравяйте обаче да оставите място и за каската. Повечето авиокомпании позволяват да пътувате със спортна екипировка, което включва и велосипед. Съветът тук е да се сдобиете с твърда кутия вместо сак, защото вероятността за повреда или загуба на части е голяма. Велосипедните кутии с колелца са особено подходящи за облекчено придвижване. Минус: цената е почти колкото още един пътнически билет. А и екипировката може да се загуби безвъзвратно или да кацне на съседния континент.

Достъпът до острови, лишени от летище и мост, е по вода – това го знае всяко хлапе. Най-лесният начин е да ползвате услугите на фериботите, но може да е необходима и предварителна резервация. А ако сте с електрическо колело, възможно е да го таксуват като мотопед. Единственият недостатък при този вариант е, че все някак трябва да стигнете до ферибота по един от по-горните начини.

Ако планирате пътуване и разполагате с автомобил, ще ви трябва и специален багажник. Най-разпространените варианти са за монтиране на покрива на колата или на задната врата. Имайте предвид, че при първите трябва да се внимава с по-ниските мостове и клони на дърветата, а при вторите велосипедите стърчат от двете страни на колата. Препоръчително е да си наемете охраняем паркинг. При този вид пътуване има един малък минус – ще трябва да се върнете отново при колата си, и един голям плюс – ако не ви хареса теренът, винаги може да отпътувате в друга посока.

Друг вариант по суша е с автобус. Там обаче трябва да се обадите в съответната фирма за информация относно таксата за превоз на велосипед. Повечето превозвачи отказват. Както се досещате, колелото ви ще е в багажното отделение, и то в сак. За тази цел ще са ви нужни умения да го разглобите и след това да го сглобите отново.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    И аз съм велофен, за мен това е перфектният начин за придвижване в градска среда, винаги и по всяко време на годината. Статиите бяха много интересни, благодаря за предоставената информация!

  • 2
    sopher avatar :-|
    abdelhaqq

    в рамките на българия моето си го пращам с куриер. евтино е и велосипедът ти те чака там, където отиваш.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK