Единство, творчество, касичка

Кампаниите за групово финансиране намират все по-голям успех при креативните проекти в България

Никола Николов от TDK по време финансираните изцяло от слушателите им записи по новия им албум
Никола Николов от TDK по време финансираните изцяло от слушателите им записи по новия им албум
Никола Николов от TDK по време финансираните изцяло от слушателите им записи по новия им албум
Никола Николов от TDK по време финансираните изцяло от слушателите им записи по новия им албум
Най-популярните краудфънд платформи: Kickstarter, IndieGoGo (опция за запазване на приходите независимо от поставената цел), GoFundMe (лични каузи), Patreon (за творци).

Когато кампаниите за групово финансиране започнаха да навлизат като практика в България, те бяха насочени предимно към технологичния сектор, благотворителни и лични акции. През последните няколко години и особено през тази, груповото финансиране (crowdfunding) започна да работи все по-ефективно при креативни проекти. Успехът все още е новина и стъпките са плахи, но вече има достатъчно примери, за да кажем, че хората, които участват в културния живот у нас, са все по-склонни да подкрепят тези, които създават изкуство или стоят зад важни инициативи.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал