С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Тема

7 23 мар 2017, 14:30, 42850 прочитания

Взимаш ли тази кутия?

След бума по света абонаментните кутии навлизат все по-смело и в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Престилка My Little Chef, стикери за надписване на буркани, крем за ръце, още два козметични продукта, списание с рецепти My Little World и илюстрация за поставяне в рамка – това е съдържанието на последната кутия My Little Box, ваша за 14.95 британски лири (около 33 лева). Всеки месец www.mylittlebox.co.uk изпраща на клиентите си кутия, с неща, специално подбрани по конкретна тема.

Същото прави и американският сайт за абонаментни кутии www.trytheworld.com, чиято месечна пратка Try The World съдържа 7 или 8 хранителни продукта от различна държава. Този месец с колета пристигат френски crepes, кашкавал от козе мляко и сладки кростини, кестенова паста, маслени бисквити, крекери със сирене и билки.


Обединени от дадена тема, пратки като тази достигат до вратата на милиони потребители по цял свят. В България също.

Т.нар. абонаментни кутии продължават да са хит от появата им през 2010 г. досега. Всяка година продължават да се появяват нови и нови варианти, като само изброените в страниците с ревюта – boxes.hellosubscription.com и mysubscriptionaddiction.com, са около 3000. Освен интересен маркетингов инструмент и средство за пласиране на определени продукти кутиите предлагат нещо много просто – тръпка, преживяване, изненада.

Те се различават по цена и съдържание, но принципът е общ – селекция от няколко тематични продукта, които пристигат всеки месец опаковани красиво. Цената е съобразена с качеството и количеството на събраните неща (от 10 до 100 долара), а естеството им е всякакво – от козметика (най-често) през дрехи (чорапи), храни, хобита, книги, аксесоари, домашни любимци, игри и каквото друго ви дойде на ум.



Постепенно креативната бизнес идея навлиза и в България, като първите стъпки са още пред 2013 г. – кутии на две различни фирми с козметични продукти. В последната година се появиха още предложения, а някои вече дори са успели да замразят начинанията си "по лични причини" – "Колеть" за ръчно изработени български стоки и kutia.bg, за експериментиране с нови вкусове и натурални продукти.
"Докато живеех и работех в Лондон, бях абонирана за бюти кутия. Беше много любопитно за мен от потребителска гледна точка, но и от професионална – това е алтернативна маркетингова платформа, която трябва да се възприема много сериозно. Това беше проект, който силно ме развълнува и реших да реализирам в България."
Димитрена Топалова, Pretty box


Според създателите й Prettybox (http://prettyboxbeauty.com) за бяла и декоративна козметика е първата месечна абонаментна кутия в България – началото й е поставено през март 2013 г. Таргетирана е към потребители с по-високи от средните доходи, активни жени. "Заради големия наплив от други кутии след нас решихме да се насочим към лимитирани и ексклузивни кутии, фокусирани върху един бранд или мултибранд. Те бяха по-богати на съдържание, но и на много по-висока стойност, което обаче пасна на нашата аудитория (от 20 до 50 лв. в зависимост от продуктите, с включена доставка). Правили сме много такива с марки висок клас", разказва Димитрена Топалова, създател на кутията. Prettybox постепенно намира ниша в България и се ориентира към корпоративните поръчки, започва да изготвя специални издания за жените в няколко големи компании в София (8 март), както и за една от националните медии (Коледа). Паралелно с това каквато е разпространената практика по света през 2014 г. стартира и онлайн магазин.

Pinks Beauty Box (http://beautybox.pinks.bg) също е бюти кутия с бяла и декоративна козметика и съществува от юни 2013 г., но за разлика от Prettybox е запазила месечните си издания. В тях се изпращат между 5 и 9 продукта в различни размери на козметични продукти за тестване – продукти за лице и тяло, аромати, дерматологична, натурална, декоративна козметика, аксесоари, отстъпки и т.н. Всяка кутия се доставя с куриер в един и същ ден за всички клиенти. "Елементът на изненадата е особено важен и приятен", казва Биляна Димитрова от Pinks. Самите продукти се осигуряват с рекламна цел от официалните представители на марките за България. Pinks Beauty Box има и лимитирани издания – Luxury edition, Men's edition, Baby box. Цената на месечния абонамент е 22.90 лв. с включена доставка.

Две, съвсем нови, са детските предложения:

Месечната кутия "Светулка" (http://abonament-svetulka.com) съдържа специално подбрани книжки за от български издателства, материали за творчество и подаръци за деца. "Създадохме абонамента, защото знаем от опит, че изборът на детска книжка често отнема доста време, затова решихме да помогнем", обясняват от "Светулка". Работим с най-големите издателства и се стремим всеки месец да включваме енциклопедии, приказки и книжки за оцветяване и творчество, съобразени с темата ни. Отделно изпращаме електронно на клиентите си тематичен план с 30 идеи за игри, учене и забавление." Досега реализираните теми на месеца са: "Здравословното хранене", "Зимата и празниците", "Човешкото тяло" и "България", в момента тя е "Градът и превозните средства".

Кутиите са в три възрастови групи – от 1 до 3, от 3 до 5 и от 5 до 8 години. Клиентите могат да поръчват и кутии с минала тема, а всички получават кутиите си заедно, веднъж месечно – за 25 и 29.90 лв. без включена доставка. Предлага се 3-месечен и 6-месечен абонамент.

"Искаме за развихрим въображението и креативността на децата, да прекарват и време далеч от екраните. Искаме да сме част от живота на децата ни, от техния път да израснат и станат такива, каквито искат да бъдат", казва идеологът на PandaBox (http://pandabox.bg) Силвена Ралинова. Във всяка кутия тук има материали за няколко направи-си-сам проекта. Освен материалите за тях в кутиите се изпращат и допълнителни неща – албуми за оцветявки, пъзели, забавни игри, приказки, стихове, стикери и други. "Подбираме материалите внимателно и без риск за здравето на децата. Съдържанието на кутиите подготвяме ръчно – всичко, което е вътре, е минало през нашите ръце. Най-важното е, че кутиите съдържат всичко необходимо за изработката на проектите. С нас не е нужно родителите да ходят по магазини, книжарници. Разбира се, изпращаме и упътвания със снимки и разбираем за децата описателен текст. В кутиите на по-малките има упътвания за родителите." Теми на кутията досега са били "Аз съм българче", "Ерата на динозаврите", "Звездобройци", "Хелоуински страшилища", "Въздух-земя-вода", "сНежност", "мART". "През тази година предстоят теми за цветята, насекомите, дъгата и други, а през това лято ще направим поредица Земя-Слънчева система-Вселена." Преди няколко дни PandaBox пусна най-новата си услуга за училища и групи – за поръчка на по-голям брой кутии за извънкласни занимания, за занимални, за детски градини, за парти центрове или просто за рождения ден на детето.

PandaBox са за две възрастови групи: 3 – 5 години и 6 – 9 години. Изпращат се в края на всеки месец, като приемат нови поръчки за текущия месец до 15-о число. Цената на месечната кутия е 34.99 лв. с безплатна доставка в цялата страна. Освен месечните кутии се предлага абонамент за 6 и 12 месеца, като за тях се изпращат допълнителни подаръци за детето.

Само преди няколко седмици се появи "Кашон" от harmonica (http://kashonharmonica.bg) – "лесен и удобен начин да пазаруваме отговорно и да се храним с истинска храна". В "кашона" обаче изненади няма – в него може да зададете продуктите, които желаете за редовна доставка, и да пазарувате както в стандартен онлайн магазин. "По този начин всяка седмица ще получавате пратка с добра храна, като можете да променяте и добавяте продукти по избор (до 60 часа преди доставката) или пък да отказвате дадена доставка, ако не сте си вкъщи", обясняват на сайта. Вариантите са да изберете готови кашони, пълни с разнообразни продукти или да си направите сами свои собствени, според личните предпочитания. Пример: 1. Кисело мляко, сезонни плодове и зеленчуци, шунка, яйца, масло и хляб – всяка седмица. 2. Сирене, кашкавал, лютеница и цяло пиле – всеки две седмици. 3. Лаврак, бяло вино и сладко от зелени смокини – само веднъж. Базисните кашони са на цени от 61.97 лв. до 120.63 лв., Подбраните кашони (плодове и зеленчуци, за салата, snack и др.) от 13.75 лв. до 52.72 лв., кашоните с рецепта – 15.53 до 25.88 лв., а кашоните, чието съдържание е селектирано от неслучаен човек – от 97 до 141 лв.

До тази идея се приближава и по-старата Good Box (http://goodbox.bg) – зелена кутия с био- и здравословни продукти за дома и красотата, която дебютира през май 2015 г. Тя съдържа изцяло натурални и биопродукти за всеки момент от всекидневието – хранителни продукти, напитки, козметика, хранителни добавки, дори почистващи препарати, като идеята е потребителите да се запознаят и опитат продукти, на които не са попадали досега, от нови производители. Good Box си партнира с над 100 фирми (производители и вносители) от натуралния и биосектора. Поръчките се правят само на сайта, цената е 19.90 лв., като се предлага намаление при 3- или 6-месечен абонамент, а доставката е 2.99 лв. за цялата страна.

Бири от цял свят, които няма да откриете в магазина до вас, пристигат в специален колет на посочен адрес с еднократен или месечен абонамент от Beery.bg (https://beery.bg) – на пазара от съвсем скоро. Обещанието е в тяхното кашонче да има 8 бири от различни пивоварни от цял свят – Дания, Франция, Белгия, Русия, Англия, дори от Сърбия, Румъния и др. Повечето от тях са в бутилки от 330 или 500 мл, по-рядко кенове. На всяка шеста доставка има и подарък – маркова тениска, посветена на бирата, специална отварачка, чаша за бира и др. Абонаментът за 3 месеца е 158.97 лв. (52.99 лв. на кашон, спестявате общо 6 лв.), за 6 месеца: 299.94 лв. (49.99 лв. на кашон, спестявате общо 30 лв.), а за 12 месеца: 575.88 лв. (47.99 лв. на кашон, спестявате общо 84 лв.)

BOPS, Box of paper smiles, (https://bopsbox.wordpress.com) за момента е единствената абонаментна кутия за книги на българския пазар. Създателите й Райс и Алекс от "Четат ли двама", първото буктюб дуо в България, се вдъхновяват от много популярното в световен план начинание. "Идеята ни се стори страхотна и се чудехме защо няма такова нещо в България. Решихме да рискуваме и да опитаме да стартираме такъв проект, защото, както неведнъж сме казвали, ако имаше такава кутия в България преди нашата, ние щяхме да сме абонирани вовеки! Първата ни кутия съдържаше книга от български автор, артикул, изработен по наша идея, и артикул от българска компания. BOPS беше посрещнат страхотно, пилотният ни брой се разпродаде в рамките на шестнадесет часа. Тогава разбрахме, че има смисъл от такава кутия, и така вече почти година."

Всеки месец в BOPS има поне една книга (случвало се е да са и повече), както и от 3 до 5 "книжни глезотийки" – "джунджурия" или аксесоар, който прави четенето по-приятно или е свързан с темата на кутията за месеца. Темата на броя за април например е "Храна за душата".

Записванията текат през целия месец, а кутиите се изпращат между 15-о и 20-о число на април. "Освен месечния ни брой създаваме и лимитирани кутии, посветени на определена книга, какъвто е случаят с "Пазители" на Цветелина Владимирова." Поръчките се правят на сайта на BOPS. Цената е 25 лв., без включена доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Wi-Fi free 3 Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

14 фев 2020, 2395 прочитания

Оскари в преход 3 Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

10 фев 2020, 3891 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Баш майстори

Няколко специализирани работилници в София и услугите, които те предлагат

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10