Как се калява инфлуенсър
Какво представлява инфлуенсър маркетингът и защо става все по-предпочитан канал за реклама и в България
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
"Не съм плакала от години." С афектиран тон, размахваща ръце, 22-годишната британска блогърка Ел Дарби обяснява в 17-минутно YouTube видео наскоро преживяното от нея унижение и възмущение - била е върната от администрацията на ресторант White Moose Cafe и хотел Charleville Lodge в Дъблин, където искала да отседне безплатно. С 94 000 абонати в YouTube и 85 000 в Instagram, тя работи като социален инфлуенсър, който често действа така – ползва продукти и услуги на различни компании, като след това пише за тях и ги рекламира срещу пари или на бартер. Пол Стансън, собственикът на ирландските обекти, останал шокиран от молбата й да ги популяризира срещу безплатен престой, като призова нея и други блогъри да си намерят нормална работа и забрани пребиваването им в тях.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Както е казал хотелиерът "В един момент, и инфлуенсърът трябва да си намери нормална работа" :-)))
Facebook bad, influencer good ...
Собственика просто не е пожелал услугите на младата дама. Няма излишна драма, освен ако не си в България и вече не е гласуван новия закон на ГЕРБ а "корупцията в частния сектор".
На развитите пазари вече има сериозен отлив от инфлуенсър маркетинга, защото не дава очакваните резултати. Но явно тук тепърва ще трябва да минаваме през тази глупост. Следването сляпо на някакви "моди" от маркетинг специалистите си е голям проблем у нас - едни бюджети си заминават ей така...
"Най-силният им коз е Емил Конрад" - браво, за пари правим всичко, дори очите си затваряме или каквито инфлуенсърите, такива и шефовете им. Ще запомня въпросното човече завинаги с видеото, в което 5 минути се подиграва с дете със синдром на Даун, и години по-късно все още не намира сили да каже "Извинявайте", а защо не и да свали видеото, ама къде ти толкоз акъл.
Едвам изчетох до края текста. Изнервих се няколко пъти.
Пълен с тъпи англицизми (по-скоро директно английски думи изписани на български), които представят като панецея поредния маркетингов канал. Отделно има множеството "печатни" грешки явно допуснати от редакторите. А по отношение на темата на дописката - разни хрантутници, които снимат всичко, което правят - от ставане сутрин до ходене до тоалетна и изпръдване - не са ми пътеводна светлина, че да им се връзвам на глупостите. Излезте от тези социални мрежи и не кълвете на глупости, ползвайте прости български думички и не крийте своята неграмотност с вносни думи.
До коментар [#8] от "constantinmitreff":
+++
това е и една от причините да нямам профил във Фейсбук или Инстаграм.
По-младите, а и по-старите безделници губят усещането за реалност и простичкия факт, че Господ им е дал определено време на тази прекрасна земя. Поради тази причина безметежно си го пропиляват в цъкане по екраните и безполезни дори за самите тях занимания. Вместо да правят нещо полезно за самите тях .
И затова няма защо да се чудим, че като пуснем телевизора младите недотаковани репортерки, които не могат да пишат правилно на български език, но се самонаричат журналисти получават душевен оргазъм само при произнасяне на фразата "социалните мрежи".
И въобще прекарването на дълго време в т.нар. "социални мрежи" води до генерално оглупяване на индивида, който започва да живее в измислен виртуален свят и при настъпване на слив в този извмислен свят като например във Фейсбук губи пълна ориентация и започва да се чувствува безпомощен.
Точно безделници е думата. Не съм особено запозната със световните инфлуенсъри, но родните не правят нищо друго освен да снимат видеа и да качват снимки в Инстаграм. Разбирам инфлуенсъра като някой, който ми говори нещо от позицията на човек със знания в някаква област, а не 20 годишни кифли, които нямат жизнен, професионален и какъвто и да е друг опит за крехката си възраст.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.