I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти

"Чаках мои съотборници при Дунав за акция, за която беше важно действията да се координират и да създадем заедно едно общо поле - те бяха в Гърция, аз в България. Но те не се появиха. Оказа се, че са ги арестували, защото на гръцките полицаи им се сторило съмнително чужденци да обикалят с телефони в ръка малко село около границата", спомня си Петър Христов.

Той разказва за един от многото вълнуващи моменти на играта Ingress, която играе на смартфона си вече шест години. Играта се оказва много популярна сред хората предимно между 20 и 50 години, но има и над седемдесетгодишни, а и непълнолетни играчи. Повечето от тях са с най-разнообразни професии, от продавачи на зеленчуци до професори в университети, всички те обединени от общата цел да завладеят виртуалните портали, които се появяват на съвсем реални места: паметници, чешми, планински върхове, градски графити и др., както и да създадат успешна стратегия, така че да победят противниковия отбор. Понякога се включват цели семейства – от децата до бабата и дядото. Най-очевидните плюсове на Ingress за участниците е, че играта изисква много ходене пеша, движение и срещи с други хора, социализация, която се оказва полезна за традиционните геймъри, които иначе не биха мръднали от компютъра. Лайфстайлът на запалените играчи е изцяло зададен от Ingress – купуват си джипове, за да могат да стигат до трудно проходими места, или планират годишния си отпуск спрямо това къде ще има международна среща на "ингресаджиите", както сами се определят. По света има дори случаи на хора, които са започвали работа някъде само защото в офисите на тази фирма има портали, които искат да завладеят.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    diadomraz avatar :-P
    diadomraz
    • + 1

    Поздравления за добре написаната статия. С едно малко уточнение - играта не показва време за стигане до определено място, само разстояние по права линия, което често ме е подвеждало - виждаш че следващия портал е на 200м, по-следващия пак така и докато се усетиш си навъртял 20км и утрепал 8 часа в ходене

    Нередност?
  • 2
    diadomraz avatar :-|
    diadomraz
    • + 1

    И още едно уточнение - компанията зад играта се казва Niantic (https://nianticlabs.com/)

    Нередност?
  • 3
    dgh21365156 avatar :-|
    Petya Aroyo - Koteva
    • + 2

    Поздравления за статията. Страхотна е.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал