Модата й отива
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
An original poster for the 1968 television special "Bacall and the Boys," alongside a variety of Playbills and fashion magazines featuring Bacall. Photo courtesy The Museum at FIT.
A 1959 Vogue spread featuring Lauren Bacall, photographed by Richard Rutledge, and a 1964 coat by Norman Norell, worn in the film Sex and the Single Girl. Photo courtesy The Museum at FIT.
A still from the 1968 television special "Bacall and the Boys" featuring Yves Saint Laurent and Bacall, alongside a selection of garments from Bacall’s wardrobe (from left to right) by Marc Bohan for Dior, Norman Norell, Pierre Cardin, Yves Saint Laurent, Yves Saint Laurent, and Norman Norell. Photo courtesy The Museum at FIT.
An ensemble by Emanuel Ungaro (on seated mannequin) with other garments from Bacall’s wardrobe by Miss Dior and Norman Norell. Photo courtesy The Museum at FIT.
Christian Dior by Marc Bohan, evening dress, silk jersey, ostrich feathers, spring 1968, France. Gift of Lauren Bacall.
Yves Saint Laurent, evening set, silk organza, sequins, beads, fall 1969, France. Gift of Lauren Bacall.
Emanuel Ungaro, pantsuit, silk damask, circa 1973, France. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, coat and two-piece dress designed for Sex and the Single Girl, wool, rhinestones, 1965, USA. Gift of Lauren Bacall.
Pierre Cardin, dress, Dynel (Cardine), 1968, France. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, evening set, cashmere, silk jersey, sequins, circa 1958, USA. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, coat and two-piece dress designed for Sex and the Single Girl, wool, rhinestones, 1965, USA. Gift of Lauren Bacall.

Френският моден дизайнер Ив Сен Лоран бил категоричен, че ако в САЩ има актриса, която разбира от мода, това е покойната вече филмова дива Лорън Бакол. Стилът и личният й гардероб са причината модният институт в Ню Йорк да организира изложбата Lauren Bacall: The Look, която е отворена в музея на института до 4 април. Кураторите на експозицията са направили селекция от над 700 сценични и лични облекла, които самата актриса е дарила през периода 1968 – 1986 на музея. Сред тях са тоалети на дизайнери като Пиер Карден, Ив Сен Лоран, Еманюел Унгаро, Марк Боън и Норман Норъл, шити специално за филмовата звезда.

Основен акцент в експозицията е фотография на самата Лорън Бакол, направена, когато актрисата е едва 19-годишна манекенка. Зад обектива е прочутата Луиз Дал-Уолф, а снимката е направена по поръчка на тогавашния главен редактор на Harper's Bazaar Даяна Врийланд, за да бъде публикувана в списанието като корица в мартенския брой на 1943 г. През годините Лорън Бакол се превръща не само в една от легендите на големия екран, но и символ на женската независимост. Тя е сред първите филмови диви, които се осмеляват да облекат мъжки костюм, както и е една от малкото актриси, които не си спестяват коментарите по един или друг повод в Холивуд.

Известна като истински бунтар и човек със силно изразено усещане за лична свобода, Лорън Бакол става популярна с "онзи поглед". "Как се получи онзи поглед ли?! Бях изключително притеснена, когато дебютирах в киното, и постоянно хващах лицето си да потреперва в нервни тикове. Единственият начин да управлявам това треперене беше да наведа ниско брадичката си и да погледна Боги (тогавашния съпруг на актрисата Хъмфри Богарт) изпод вежди. Така се роди "онзи поглед", казва актриса в телевизионно интервю.

Lauren Bacall: The Look е Музея на модния институт в Ню Йорк до 4 април

An original poster for the 1968 television special "Bacall and the Boys," alongside a variety of Playbills and fashion magazines featuring Bacall. Photo courtesy The Museum at FIT.
A still from the 1968 television special "Bacall and the Boys" featuring Yves Saint Laurent and Bacall, alongside a selection of garments from Bacall’s wardrobe (from left to right) by Marc Bohan for Dior, Norman Norell, Pierre Cardin, Yves Saint Laurent, Yves Saint Laurent, and Norman Norell. Photo courtesy The Museum at FIT.
An ensemble by Emanuel Ungaro (on seated mannequin) with other garments from Bacall’s wardrobe by Miss Dior and Norman Norell. Photo courtesy The Museum at FIT.
Christian Dior by Marc Bohan, evening dress, silk jersey, ostrich feathers, spring 1968, France. Gift of Lauren Bacall.
Yves Saint Laurent, evening set, silk organza, sequins, beads, fall 1969, France. Gift of Lauren Bacall.
Emanuel Ungaro, pantsuit, silk damask, circa 1973, France. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, coat and two-piece dress designed for Sex and the Single Girl, wool, rhinestones, 1965, USA. Gift of Lauren Bacall.
Pierre Cardin, dress, Dynel (Cardine), 1968, France. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, evening set, cashmere, silk jersey, sequins, circa 1958, USA. Gift of Lauren Bacall.
Norman Norell, coat and two-piece dress designed for Sex and the Single Girl, wool, rhinestones, 1965, USA. Gift of Lauren Bacall.

Френският моден дизайнер Ив Сен Лоран бил категоричен, че ако в САЩ има актриса, която разбира от мода, това е покойната вече филмова дива Лорън Бакол. Стилът и личният й гардероб са причината модният институт в Ню Йорк да организира изложбата Lauren Bacall: The Look, която е отворена в музея на института до 4 април. Кураторите на експозицията са направили селекция от над 700 сценични и лични облекла, които самата актриса е дарила през периода 1968 – 1986 на музея. Сред тях са тоалети на дизайнери като Пиер Карден, Ив Сен Лоран, Еманюел Унгаро, Марк Боън и Норман Норъл, шити специално за филмовата звезда.

Основен акцент в експозицията е фотография на самата Лорън Бакол, направена, когато актрисата е едва 19-годишна манекенка. Зад обектива е прочутата Луиз Дал-Уолф, а снимката е направена по поръчка на тогавашния главен редактор на Harper's Bazaar Даяна Врийланд, за да бъде публикувана в списанието като корица в мартенския брой на 1943 г. През годините Лорън Бакол се превръща не само в една от легендите на големия екран, но и символ на женската независимост. Тя е сред първите филмови диви, които се осмеляват да облекат мъжки костюм, както и е една от малкото актриси, които не си спестяват коментарите по един или друг повод в Холивуд.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK