С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 16 дек 2019, 11:01, 10032 прочитания

Преводите в евро поевтиняха и вече струват колкото тези в левове

Банките намалиха едни от най-високите си такси по силата на европейска директива

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едни от най-високите банкови такси в България вече са в историята. От 15 декември преводите в евро в страната и в държавите от ЕС е със същата цена като транзакциите в левове.

Промяната беше анонсирана още през пролетта на 2019 г. и идва регулативно с изменения на директивата на европейско ниво. Така вече превод за 100 евро например няма да се таксува с 30-40 лв., а ще струва колкото и междубанковия превод в лева - 3-4 лв. в клон, а често и по-малко при ползване на онлайн банкиране. Няма да има и такса за входящ превод - тоест на получателя няма да се налага да си плаща за това, че е получил пари, при положение че този, който е пратил парите също е платил такса.



Банките вече обявиха новите си тарифи за таксите и комисионите - за повечето те влизат в края на миналата седмица. Промяната засяга над 150 млн. граждани и 6 млн. бизнес клиенти в ЕС. Новината определено е добра, тъй като тези такси масово се приемат за най-дразнещи и несправедливи.

Проучване на еврокомисията от миналата година показа огромна ножица в отделните страни - ако в България досега средно за превод на 100 евро се взимаше около 20 евро, то в държави като Полша и Швеция, които също са извън еврозоната, те са около 0 и 1 евро.


Цената на понижението обаче не е толкова ниска за потребителя - за да компенсират част от пропуснатите приходи, банките вече повишиха други такси по своите услуги. Новите правила не слагат ограничения за това и не залагат тавани, а просто изискват преводите в евро и в национална валута да се таксуват еднакво.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Десетте най-четени текста в рубриката "Моят капитал" през 2019 г. Десетте най-четени текста в рубриката "Моят капитал" през 2019 г.

Читателите се вълнуват повече от бита, но и от това как да харчат по-умно

28 дек 2019, 2676 прочитания

Две банки започнаха да предлагат дигитални потребителски кредити Две банки започнаха да предлагат дигитални потребителски кредити

Клиентите на Уникредит Булбанк и ОББ могат да получат персонализирана оферта през мобилното си банкиране

18 ное 2019, 18351 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3204 прочитания

17 яну 2020, 2713 прочитания

17 яну 2020, 1972 прочитания

17 яну 2020, 1910 прочитания

17 яну 2020, 1862 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Депозити и кредити" Затваряне
Ипотечна еуфория

Никога досега покупката на жилище не е била толкова достъпна за потребителите

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10