Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Има притеснения, че фокусът на децата може да попадне не върху спестяванията, а върху харченето
Има притеснения, че фокусът на децата може да попадне не върху спестяванията, а върху харченето    ©  Shutterstock
Има притеснения, че фокусът на децата може да попадне не върху спестяванията, а върху харченето
Има притеснения, че фокусът на децата може да попадне не върху спестяванията, а върху харченето    ©  Shutterstock

Финтех компаниите бързо започнаха да се конкурират с банките в много сфери. Извън тяхното полезрение обаче дълго време оставаха децата и тийнейджърите. Докато традиционната банкова индустрия предлага широка гама от продукти за тях - спестовни сметки, детски депозити и влогове, разплащателни продукти, които са свързани със сметката на родителя, както и специализирани продукти като попечителски фондове, сметки за съхранение на ценни книжа и различни продукти с инвестиционна цел, финтех компаниите едва прохождат в тази сфера. Говорим глобално. Първите, които попълниха тази липса, са британските Revolut и Monzo. В този сектор започват да гледат и големи американски банки, IT компании и ритейлърът Amazon. Благодарение на Revolut България също попадна на картата на офертите на финтех компаниите. Като цяло самите те не се различават много от тези на банките. Разликата идва в подхода - създаване на финансова грамотност, управление на бюджета, или накратко казано - отговорно харчене и планиране.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Сбогом, мой скъпи RINGS

Сбогом, мой скъпи RINGS