Моят банков телеком

Мобилните оператори в България навлизат ударно в сегмента с дигиталните портфейли

COVID-19 ускорява процеса в използването на безкешовите плащания.
COVID-19 ускорява процеса в използването на безкешовите плащания.    ©  Shutterstock
COVID-19 ускорява процеса в използването на безкешовите плащания.
COVID-19 ускорява процеса в използването на безкешовите плащания.    ©  Shutterstock

Превръщат ли се телекомите и технологичните компании в банки? Краткият отговор е: не точно, но всеки е забелязал промяната. Apple вече не е само производител на смартфони и компютри, Google не е просто търсачка, а Amazon - търговец. Примерите са много. Това, което ги обединява, е, че всички гледат към финансовия сектор и най-вече към разплащанията и бързите преводи. Интересът е оправдан - безналичните плащания растат и се очаква трендът да се засилва, a фактори като COVID-19 са само в тяхна полза. Трансграничните плащания между физически лица също нарастват. В България освен няколко финтех компании и малко банки в този сектор усилено навлизат телекомите - след телефонните услуги, преноса на данни и съдържание във фокуса им вече са и финансите.

Последното е интересно, тъй като мобилните оператори имат огромна клиентска база и така могат да скъсят достъпа на повече хора до безконтактни плащания. В момента работещите в България електронни портфейли на А1 и Vivacom са разработени и базирани на платформата на Phyre, като това е и причината да имат много близки функционалности, а разликата идва основно в таксите и плановете. Telenor все още не предлага такива услуги.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Сбогом, мой скъпи RINGS

Сбогом, мой скъпи RINGS

Действай или се провали

Действай или се провали