"Смарт органик" излиза на борсата на 11 ноември. Какво да очакваме
Компанията търси до 3 млн. евро през BEAM и капитализация от 157 до близо 200 млн. лв.


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Бившият брокер на ценни книжа Яни Драгов не се отказва. След финансовата криза и борсовия крах от 2008 г. година той напуска капиталовия пазар, навлизайки в съвсем друг сектор - производство и дистрибуция на биохрани. През 2009 г. основава "Смарт органик", в 2015 г. направи първи опит да я качи за търговия на борсата, но с неясни мотиви тогавашното ръководство на КФН не я допусна. Тогава Драгов и екипът му решават да я развиват чрез банково и друг вид финансиране, което в онзи момент започва да става доста по-атрактивно заради ниските лихви. Днес, шест години по-късно, "Смарт органик" вече е на прага на борсата - този път с одобрение от БФБ за листване на пазара за растеж BEAM.
Компанията, която е най-големият производител и дистрибутор на биопродукти и органични храни в България, ще направи своето първично публично предлагане на борсата на 11 ноември. "Смарт органик" продава от енергийни барчета до снаксове под различни брандове, като около 70% от производството на компанията се изнася в над 50 държави. Един от най-известните й брандове са барчетата Roobar, ексклузивен вносител е и на растителните меса на американската компания Beyond Meat.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.