Продавачите на късо се борят за доходност въпреки лошата година за акциите
Защо шансовете се обърнаха срещу онези инвеститори, които залагат срещу пазара
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
За Наполеон те били "предателки"; за Том Фарли, бивш шеф на Нюйоркската фондова борса, "заядливи и неамерикански". Инвеститорите, които залагат срещу фондовия пазар чрез заемане на позиции на късо, винаги са били непопулярни и от съществено значение. Големите имена днес добиха своята слава именно като разобличаваха неправомерните корпоративни действия и изобилието от ирационални, следващи тренда инвестиции. Популярната история за глобалната финансова криза от 2007 - 2009 г. The Big Short на Майкъл Луис поставя в центъра на събитията "неподходящите, ренегатите и визионерите", които заложиха срещу надценените ипотечни облигации.
На пръв поглед тази година трябва да е славен период за продавачите на късо. Пазарите се сринаха заради опасенията от постоянна инфлация. Забавеният растеж прави по-вероятно цените на акциите да падат. По-високите лихвени проценти и по-строгите кредитни условия правят все по-трудно за слабо представящите се или откровено измамни фирми да останат на пазара, трупайки само дългове. Въпреки скорошния ръст индексът на големите американски компании S&P 500 е надолу с 12%. Но индексът на хедж фондовете, които се специализират в къси продажби, поддържан от консултантската компания HFR, не се е повишил достатъчно, за да компенсира годините на лошо представяне.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.