Явор Гърдев: Взаимното обезсърчаване е национален спорт

За отстояването на идеите и дълбоките проблеми пред театъра след извънредното положение

Името на режисьора Явор Гърдев неизменно се свързва с иновативния подход към сценичните и визуалните изкуства: само част от примерите са нетипичната за българското кино неоноар естетика във филма "Дзифт", експерименталният прочит на "Хамлет", амбициозната технология в "Квартет", дългогодишният му интерес към съвременната руска драматургия, превръщането на "Чамкория" от Милен Русков в постановка малко след появата на романа, работата му с млади актьори, които впоследствие намират пътя си дълготрайно.

Дори на фона на извънредното положение Гърдев намери как да стигне до публиката: отвори архивите си и показа записи на "Калигула" по Албер Камю и първия си режисьорски прочит на "Квартет" по Хайнер Мюлер. Пандемията прекъсна не само театралните му проекти, но и забави дългоочаквания му нов филм, заснетата в Русия антиутопия "Икария".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал