Звуковата терапия на Стейси Кент
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Звуковата терапия на Стейси Кент

Plovdiv Jazz Fest

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Светослав Тодоров
3177 прочитания

Plovdiv Jazz Fest

© Plovdiv Jazz Fest


Стейси Кент е от изпълнителите, които с лекота жонглират с влияния, жанрове и култури. Родена е в Ню Джърси в средата на 60-те години, а голяма роля в ранния й живот изиграва дядо й - отраснал във Франция руснак. Така Кент се превръща в американка, която впоследствие намира дома си в Лондон, пее на няколко езика и придобива голяма популярност във френскоезичния свят. Признание й носи и работата с британско-японския писател и Нобелов лауреат Казуо Ишигуро, автор на текстовете на няколко от песните й. Тя ще донесе мултикултурния си джаз и разбиране за света на сцената на Държавната опера в Пловдив на 28 декември.

Част от творчеството й е посветено на джаз стандартите. Възможно ли е една класика да бъде толкова често изпълнявана, че да загуби потенциала да бъде преоткривана? "Никой не може да изпее една песен идентично на някой друг - емоцията, която влагам, е винаги различна. Знам, че когато изпълнявам песен, го правя по начин, който само аз мога", казва Стейси Кент, записвала за легендарни джаз лейбъли като Blue Note и Candid. "Виждам го и когато работя с по-млади музиканти - към една позната песен те влагат нещо, което тези преди тях не биха вложили."

Като почти всички творчески личности във Великобритания в момента тя се вълнува най-много от предстоящите парламентарни избори в страната - разбираемо, за нея управление на Борис Джонсън е равнозначно на катастрофа, а ефектите от Брекзит върху изкуството и креативните индустрии се очаква да са сериозни.

"Политиката стана тема номер две вкъщи, разбира се, след музиката", казва Стейси Кент, омъжена за друг джаз музикант - Джим Томлинсън, партньор в музикалните проекти. "На много нива политиката изглежда безнадежден случай, тя постоянно ни вкарва в положение на ненормалност. Но продължавам да имам голяма вяра в хората, в обществото."

Според нея всеки изпълнител трябва да заяви позицията и ценностите си, но по индивидуален начин. "Когато съм на сцена, не говоря за тези теми, но те се усещат във въздуха - изпълнителят и публиката са в едно пътуване, споделят едно място и в някои думи, в някои моменти на еуфория виждаш как хората влагат чувствата си, рационализират объркването си." В този контакт и споделено преживяване тя вижда нещо като феномен. "Забелязах терапевтичния ефект на музиката отрано - албумите на Кет Стивънс и Джони Мичъл бяха опора за мен, а когато бях малка, приятели ме караха да им пея в тежки моменти. Всичко това ме накара да мисля за музиката като нещо много интимно още в самото начало на пътя ми."

Повече от 20 години след издаването на дебютния й албум тя продължава да носи това на хората около себе си. "След концерт винаги прекарвам известно време с публиката - знам, че музиката е важна за тези хора, дори заради споделената енергия мислим, че се познаваме, без това да е така всъщност. Винаги ми се иска да знам повече за хората, които идват, затова и съм отворена към срещи и разкази."

На 28 декември Стейси Кент ще излезе заедно с оркестъра на опера "Пловдив" и с диригента Рикардо Карейро. Билетите са в мрежата на Eventim.

Стейси Кент е от изпълнителите, които с лекота жонглират с влияния, жанрове и култури. Родена е в Ню Джърси в средата на 60-те години, а голяма роля в ранния й живот изиграва дядо й - отраснал във Франция руснак. Така Кент се превръща в американка, която впоследствие намира дома си в Лондон, пее на няколко езика и придобива голяма популярност във френскоезичния свят. Признание й носи и работата с британско-японския писател и Нобелов лауреат Казуо Ишигуро, автор на текстовете на няколко от песните й. Тя ще донесе мултикултурния си джаз и разбиране за света на сцената на Държавната опера в Пловдив на 28 декември.

Част от творчеството й е посветено на джаз стандартите. Възможно ли е една класика да бъде толкова често изпълнявана, че да загуби потенциала да бъде преоткривана? "Никой не може да изпее една песен идентично на някой друг - емоцията, която влагам, е винаги различна. Знам, че когато изпълнявам песен, го правя по начин, който само аз мога", казва Стейси Кент, записвала за легендарни джаз лейбъли като Blue Note и Candid. "Виждам го и когато работя с по-млади музиканти - към една позната песен те влагат нещо, което тези преди тях не биха вложили."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK