С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 дек 2019, 7:50, 3488 прочитания

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Малко хора знаят, че Джеф Бриджес, актьорът, когото познаваме от "Големият Лебовски", "Кралят на рибарите", "Огледалото има две лица", от 30 години не се разделя с фотоапарата Widelux F8, с който снима всичко, което остава зад кадър на снимачната площадка.

Шестнадесет години след дебюта на първата част свои фотографии Джеф Бриджис представя продължението Volume II в партньорство с издателство Power House.
Той следва същата артистична концепция – Холивуд зад кулисите в интересна селекция от кадри, направени, докато снима филми като "Непокорните", "Лудо сърце" (за тази роля има "Оскар"), "Трон" и "На всяка цена".


Илюстрация



Продължава традицията и с благотворителния характер на изявата си, защото всички средства, събрани от продажбата на албума, са в подкрепа на Асоциацията на филмовите работници в Америка. Американският актьор остава в историята на киното с един прочут прякор, взет назаем от негов любим герой – Пича от филма на братя Коен "Големият Лебовски". Не е тайна, че до ден днешен някои от колегите му продължават да се обръщат така към него.

Илюстрация





Джеф Бриджис дебютира в киното едва двегодишен във филма The Company She Keeps, заснет през 1951 г. Досега се е снимал в 75 филма, а от 2016 г. документира работни моменти от снимачната площадка и прави албуми за колегите си.

Илюстрация


Илюстрация



"Резултатът е един миг, поставен в рамка. Понякога на фокус, друг път не, но винаги с история. Фотоапаратът е винаги с мен в очакване на момента. Никога не се оглеждам за нещо забележително, защото мисля, че именно това е основна пречка в творческия процес – взирането, концентрирането. Хубавият кадър просто се случва, както всичко друго в киното", казва Бриджис в интервю за сп. Dazed.

Своя лентов фотоапарат – 35 mm Widelux, актьорът определя като "мост между фотографията и киното". С него са документирани Мерил Стрийп, Джулиан Мур, Джордж Клуни, Робърт Дювал, Тоби Макгуайър. "Все нещо трябва да се прави между сцените на снимачната площадка. Аз спя, ям и снимам", пише в предговора към Jeff Bridges: Pictures Volume 2.

Капитал #50


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Блажка Димитрова 20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

24 яну 2020, 2284 прочитания

Берлинска ръченица 1 Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

24 яну 2020, 2285 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10