Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Електронният изпълнител Стефан Голдман мисли за музика 24 часа в денонощието. Роден е в Берлин през 1978 г. в българско-германско семейство, започва да издава музика през 2001 г., а шест години по-късно създава лейбъла Macro. Композирането, световните турнета, издаването и ремиксирането са всъщност само част от това, което прави: той е автор на есета за дигитализацията в музиката, има книга за използването на подложки (presets), през годините участва в многобройни уъркшопове, а през 2012 г. излиза документалният филм за него Parameter.

По един или друг начин България има често присъствие в проектите му (един от първите му псевдоними е Simitli), редовно има изяви тук. Но локалните влияния този път пускат по-дълбоки корени. Най-новият му албум носи любопитното заглавие "Вейки" и е вдъхновен от неравноделния ритъм в българската фолклорна музика. Голдман предизвиква разбиранията ни за електронна музика и влиянието на народната, без да намесва етнически мотиви, без да й предава екзотична опаковка, а като поставя в нов контекст есенцията й. Едно от водещите германски музикални издания, Musik Express, намира паралели с детройтското техно на 80-те, но отбелязва, че сложната ритмичност кара албума да звучи по неповторим начин.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал