20 въпроса: Мануела Попова

С проекта "Не ми се обиждай, но..." Попова успя да покаже опита на дискриминираните и последствията от речта на омразата

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Мануела Попова освен експерт по маркетинг и PR с успешна кариера е млада жена с увреждания, която не се бои да застане с лицето и личната си история, за да покаже колко вредни могат да бъдат неграмотните и злонамерени думи и стереотипи. Тя се включва в проекта "Не ми се обиждай, но...". Шейсет истории на хора, които по един или друг начин са били дискриминирани. Мануела публикува тяхна снимка и кратко описание на личния им опит на страницата на кампанията, целта й е да покаже ужасните предразсъдъци и незнанието, които водят до реч на омразата, а често и до реално насилие.

Проектът привлича 50 000 последователи във Facebook и 13 000 в Instagram. Постовете са имали над 11 милиона преглеждания и над два милиона реакции и коментари само във Facebook. "Оцеляхме и продължихме да разказваме човешки истории въпреки коронавирус, хакерски атаки, заплахи за убийство и насилие", обобщава Мануела. "Не ми се обиждай, но..." е вече е към своя край, но тя смята да продължи кампанията (подкрепена от Българския фонд за жените) под друга форма. Най-важният й извод е, че всички сме ставали жертва на език на омразата, предразсъдъци и стигма. Всеки от нас се справя по различен начин, но най-голяма нужда от помощ имат тези, които все още вървят по пътя на самоприемане.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал