Вундеркинд сюрприз
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Вундеркинд сюрприз

Вундеркинд сюрприз

Съвременният артист и създател на списание Ordinary Макс Зидентопф за живота по ръба на острите реакции

Светослав Тодоров
1580 прочитания

За германския визуален артист Макс Зидентопф изразното средство е просто стъпка към реализирането на идеята: през последните години той направи различни проекти с видео, фотография, скулптура, съоснова списанието Ordinary, сформира филмовия колектив RiffRaff Films и стана най-младият съдружник в историята на известната рекламна агенция Kesselskramer. Част от този опит той сподели като гост на онлайн изданието на Международния симпозиум на Melba Design Festival, организиран за единадесети път от "Студио Комплект".

Хуморът е част от всичко, което Зидентопф прави: в началото на пандемията той направи поредица от снимки, в които вместо предпазна маска различни хора носят ежедневни обекти на лицата си - проект, който е критикуван за това, че може да накара хората да подценяват сериозността на ситуацията. Обиждат ли се хората твърде лесно днес? "Да, много лесно", казва Макс и посочва една по-скоро нестандартна причина за това: "Живеем в много предизвикателно време, повечето хора са на ръба на силите си и забравят как могат да гледат на едно нещо от различни ъгли."

Миналата година той предизвика смесени реакции със звукова инсталация на неразкрита точка в пустинята в Намибия (най-старата в света и арена на многобройни войни и конфликти), която директно сблъсква екзотичния поглед към Африка с реалната среда: той пуска от няколко тонколони Africa на Toto с целта песента да звучи вечно от тях (това известно парче е често разглеждано иронично заради липсата на логика в текста и това, че никой от членовете няма нищо общо с континента). До Макс достигнала информация, че Toto са реагирали позитивно на проекта, въпреки че са били учудени, че някой ще си създаде толкова работа, за да направи точно това.

Всъщност не е случайно, че той с лекота поставя попкултурните явления насред пустинята. Макс Зидентопф я познава добре. Той e роден през 1991 г. в малкия баварски град Тегерензее, но отраства в Намибия, където живее семейството му. "Намибия е втората най-рядко населена страна в света, така че имаш чувството, че няма нищо друго освен природа и диви животни - това възпитава чувство на уважение към околната среда. Оценявам го, особено сега, когато живея в град като Лондон."

Смяната на градове е процес, който съпътства живота на Макс, и засега той не е намерил място, на което да е сигурен, че би искал да остане задълго. Той живее в Берлин, Лос Анджелис и Амстердам, преди да отиде в Лондон. "И се чудя дали не е добра идея да се върна обратно в Берлин. Различните градове дават различни възможности в креативната индустрия - примерно дизайн сцената е много по-силна в Берлин, но в Лондон има по-изявена филмова индустрия. Последните няколко месеца показаха колко лошо се справя британското правителство с пандемията, така че откъм баланс между работа, здраве и живот Лондон изостава пред Берлин."

Седмица преди началото на извънредното положение през март той напуска рекламната агенция, на която е креативен директор, за да се посвети изцяло на собствената си работа - въпреки ситуацията изводът до момента е, че рискът си е струвал. "В тези моменти просто трябва да си адаптивен и да работиш с това, което те посреща."

Нищо от разказаното горе всъщност не е било планирано или очаквано да се случи. В детството и юношеството си Макс Зидентопф се подготвя за кариера като професионален плувец. Описва тийнейджърските си години като доста натоварени. "Освен всички задължения в училище тренирах по шест часа на ден седем дни в седмицата. Денят започваше в четири сутринта. Понякога беше много трудно, но съм благодарен на този опит, защото той създаде у мен работна етика, дисциплина да преследвам идеите си. Ако се проваля, просто пробвам отново."

Програмата на Melba продължава с три изложби - "Преглед на българския дизайн" в галерия Credo Bonum, където са представени проекти на дизайнери в различни направления, "Нарисувана конституция" в Чешкия център и Test Press в "Гьоте институт", където са показани части от архива на дизайнера, колекционер и преподавател Хенк Гронендейк, както и постигнатото от студентите му в Амстердам.

За германския визуален артист Макс Зидентопф изразното средство е просто стъпка към реализирането на идеята: през последните години той направи различни проекти с видео, фотография, скулптура, съоснова списанието Ordinary, сформира филмовия колектив RiffRaff Films и стана най-младият съдружник в историята на известната рекламна агенция Kesselskramer. Част от този опит той сподели като гост на онлайн изданието на Международния симпозиум на Melba Design Festival, организиран за единадесети път от "Студио Комплект".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK