Андрей Паунов влиза в суматохата
Режисьорът, познат най-вече с документалните си филми, за дебюта в игралното кино с "Януари" по пиесата на Йордан Радичков и за нуждата да рискуваш
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Добре познатият с документалните си филми Андрей Паунов се впуска в нещо, което нарича "експеримент" и в което се чувства "пълен дилетант" - първият му игрален филм, "Януари", по едноименната пиеса на Йордан Радичков. След премиера в Люксембург и на международния фестивал в Талин, "Януари" ще бъде сред акцентите на 26-ото издание на "София филм фест".
В пиесата Радичков пише, че януари е "най-българският от всички месеци, когато прозорците на селцето са изрисувани със скреж, под всяка стряха виси разпъната свинска кожа, на всяка порта стърчи по една сврака, във всеки селски кладенец живее по един воден дух, някъде и по два.." Паунов е взел много от тази атмосфера, но свободно интерпретира социалните коментари и психологизма в сюжета: достатъчно, че да остане място и за няколко препратки към Стенли Кубрик.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.