Oще права за потребителите: Две години гаранция и ремонт в разумен срок

Парламентът въведе и потребителска защита при цифровото съдържание и услуги

Темата накратко
  • От догодина потребителите ще имат още повече права за стоките и услугите, които са закупили.
  • Опциите при рекламациите са ремонт в "разумен срок", замяна или възстановяване на парите частично или изцяло.
  • Цифровите услуги и съдържание също ще подлежат на рекламации.

Българските потребители ще имат винаги право на двегодишна гаранция при покупка на стоки, независимо дали продавачът е решил или не да предоставя такава. При рекламация ще може да се изисква ремонт в "разумен срок" и замяна, а в някои ситуации и частично или пълно възстановяване на парите. Ако дадена стока не съответства на мостри или реклами, то това също е предмет на рекламация. А купувачите на цифрови услуги и съдържание също ще подлежат на защита. Така ще изглеждат новите права на потребителите, след като парламентът прие законови промени, въвеждащи текстове от европейски директиви. Те вече са обнародвани в Държавен вестник, но ще влязат в сила от 1 януари 2022 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове