На реклама на парфюма Angel на Тиери Мюглер от 1995 г. моделът Джери Хол лежи на обляна в лунна светлина пясъчна дюна в американския щат Ню Мексико, с ръка, протегната към синия флакон във форма на звезда. Създаден три години по-рано, първият парфюм на френския дизайнер не е приет особено радушно в началото. На базата до голяма степен на атрактивни рекламни кампании Angel се превръща в един от най-успешните и продавани парфюми в историята, включително до днес.
През 2007 г. той е включен в "Залата на славата" на Fragrance Foundation, една от водещите институции в областта на парфюмите. Със своя сладникав аромат на основата на нотки като ванилия и шоколад Angel е смятан и за първия gourmand парфюм. Джери Хол е рекламно лице в продължение на три години, а в по-късните реклами участват Наоми Уотс (2008), Ева Мендес (2011), както и Джорджия Мей Джагър, дъщеря на Джери Хол и Мик Джагър (2014). И ако парфюмите представляват най-лесно разпознаваемата и успешна част от кариерата на 71-годишния Мюглер, той работи също като режисьор, фотограф и, разбира се, като дизайнер на висша мода и прет-а-порте. "Винаги съм бил силно привлечен от най-красивото животно на Земята, човека. Използвал съм всички средства на мое разположение да го възвися: мода, ревюта, парфюми, фотография, видео", казва Мюглер.
Сега Kunsthal Rotterdam показва Thierry Mugler: Couturissime до 8 март 2020 г. Това е първата спирка в Европа на голямата ретроспективна изложба, представена преди това в Montreal Museum of Fine Arts (MMFA). Изложбата е в сътрудничество с Maison Mugler и Clarins Group - компанията, притежаваща правата върху марката Thierry Mugler от 1997 г. След Ротердам изложбата ще пътува до Kunsthalle в Мюнхен (от 3 април до 30 август 2020).

Селекцията включва повече от сто и петдесет модела, създадени между 1977 и 2014 г. Голяма част от тях са изложени за първи път заедно с аксесоари, сценични костюми, видео, скици и архивен материал. Важна част от изложбата са близо сто снимки от световноизвестни фотографи, сред които Ричард Аведън, Ги Бурден, Доминик Исерман, Дейвид Лашапел, Херб Ритс. За първи път от създаването си през 2003 г. в Берлин Helmut Newton Foundation предоставя назаем фотографии от своите фондове на чуждестранен музей. За една от галериите специално са създадени полилеи на Swarovski.
Манекените са изработени от Hans Boodt Mannequins в Ротердам. Част от по-футуристичния интериор е дело на студиото за специални ефекти Rodeo FX. В друга от залите чрез 3D прожекция са показани костюмите, които Тиери Мюглер създава за постановката "Макбет" на френската трупа "Комеди франсез". Той е автор и на костюмите за спектакъла Zumanity на "Цирк дю солей", както и на дрехи за звезди като Милен Фармер, Бионсе, Майкъл Джексън, Лейди Гага.
Кураторът на ретроспективата Тиери-Максим Лорио е бивш модел, наложил се през последните десетина години като един от най-оригиналните автори на големи модни изложби с по-нетрадиционния си подход, насочен към "хора, които по принцип не се интересуват особено от мода". Лорио вярва, че този вид събития трябва да са колкото образователни, толкова и забавни и вдъхновяващи. Това е четвъртата му изложба след тези за модните дизайнери Жан-Пол Готие, Viktor&Rolf и фотографа Питър Линдберг. Тиери-Максим Лорио е съавтор и на издадения за изложбата каталог в сътрудничество с Phaidon.

Силно персоналният стил на Мюглер се отличава предимно с подчертаната геометричност в кройките, която напомня за свръхженствения силует от New Look на Кристиан Диор от средата на ХХ век.
В модната си визия Мюглер смесва научна фантастика, еротика и фетишизъм, театралност, холивудски блясък, нетипични за висшата мода материали като винил, изкуствена кожа, каучук. "Мюглер съвсем отрано предусеща задаващата се трансхуманна революция. Метаморфозата, супергероините и киборгите вече присъстват в неговата работа", казва директорката на MMFA Натали Бондил.
На реклама на парфюма Angel на Тиери Мюглер от 1995 г. моделът Джери Хол лежи на обляна в лунна светлина пясъчна дюна в американския щат Ню Мексико, с ръка, протегната към синия флакон във форма на звезда. Създаден три години по-рано, първият парфюм на френския дизайнер не е приет особено радушно в началото. На базата до голяма степен на атрактивни рекламни кампании Angel се превръща в един от най-успешните и продавани парфюми в историята, включително до днес.
През 2007 г. той е включен в "Залата на славата" на Fragrance Foundation, една от водещите институции в областта на парфюмите. Със своя сладникав аромат на основата на нотки като ванилия и шоколад Angel е смятан и за първия gourmand парфюм. Джери Хол е рекламно лице в продължение на три години, а в по-късните реклами участват Наоми Уотс (2008), Ева Мендес (2011), както и Джорджия Мей Джагър, дъщеря на Джери Хол и Мик Джагър (2014). И ако парфюмите представляват най-лесно разпознаваемата и успешна част от кариерата на 71-годишния Мюглер, той работи също като режисьор, фотограф и, разбира се, като дизайнер на висша мода и прет-а-порте. "Винаги съм бил силно привлечен от най-красивото животно на Земята, човека. Използвал съм всички средства на мое разположение да го възвися: мода, ревюта, парфюми, фотография, видео", казва Мюглер.
1 коментар
Разгледайте и нашите предложения за парфюми и тестери на Thierry Mugler адрес: https://testeri-bg.com/14_thierry-mugler
В нашия онлайн магазин можете да намерите големия Френски дизайнер на ниска цена. Страхотни нови предложения.