Музика да искаш

Shutterstock

Музика да искаш

Кои са най-добрите стрийминг платформи на пазара, достъпни и от България

Константин Николов, Тодор Тодоров
3411 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Платените абонати на музикалната стрийминг услуга на YouTube - Music са дистигнали 50 млн., стана ясно наскоро. Информацията беше по източници на Financial Times и е важен момент в битката в този сегмент. Стрийминг платформата се конкурира с Amazon, Apple и Spotify, като всичките се предлагат с абонамент в България. Освен тях обаче навлизат все повече предложения. Spotify започна дейността си през 2008 г., Apple Music - през 2015 г., а Amazon Music Unlimited - през 2016 г. Всички платформи постоянно се развиват - добавят нови изпълнители, функционалности, развиват и нови услуги, като подкаст серии. "Капитал" прави преглед на най-известните платформи.

Spotify (165 млн. платени абонати)

Най-старата и масова платформа вече има над 165 млн. премиум абонати, а най-горещите имена на изпълнители в нея са на Джъстин Бийбър, Дуа Липа, Ед Шийрън, Ариана Гранде, Дрейк и други. Разбира се, извън поп дъвките шведската платформа поддържа почти всеки изпълнител, за който може да се досетите. Макар и при някои от тях да липсва пълната дискография. Една от най-ценните услуги на Spotify е възможността да се правят плейлисти (както и при всички останали платформи), предлага ежедневни миксове според предпочитанията на абоната, седмични предложения според вкусовете му (Discover Weekly), новите релийзи на любимите му изпълнители, радио към всеки изпълнител с близки жанрове и парчета. Песните може да се слушат офлайнq след като се свалят на телефона, като размерът им зависи от избраното качество.

Алгоритъмът на платформата е ценен и с това, че препоръчва много точно музика и изпълнители според предпочитанията на слушателя. Има и функция за смесване на песните (Crossfade), когато едната приключва и започва другата, както и автоматично изглаждане на качеството и нивото на звука. Има и споделени плейлисти, в които добавените членове могат да слагат музиката, която искат да чуят - например за парти или семейно тържество, като това може да става и в момента на свирене на списъка. Платформата предлага и много статистическа информация - за най-слушани изпълнители, песни, жанрове, както и любимата екстра на всички абонати - личните най-слушани песни за годината, която се получава към края на всяка година.

Spotify предлага няколко вида абонаменти - месечен индивидуален за 4.99 евро, Duo за двама, който е 6.99 евро и семеен за шестима души с цена 8.99 евро. Всеки абонамент дава достъп до всички функции на платформата и е без реклами. Приложението е съвместимо със всички устройства и операционни системи - Android и iOS, което му помага да е толкова популярно. Без платен абонамент също може да се слуша, но с реклами, без плейлисти и ограничени функционалности. Засега Spotify си остава и безспорния фаворит сред платформите за музикален стрийминг.

Youtube Music (50 млн. платени абонати)

Макар че има може би най-богатата картотека през канала за видеосподеляне YouTube, стрийминг услугата Music дълго време не успяваше да се наложи и да се конкурира толкова успешно със Spotify. Сега обаче, изглежда, нещата се променят. След години на търкания с музикалната индустрия заради опитите на YouTube да убеди някои от милиардите си потребители да плащат за съдържание Google нае Лиор Коен - дългогодишен изпълнителен директор в звукозаписния бизнес, който е помогнал за развитието на множество водещи изпълнители, включително Кание Уест - да ръководи YouTube Music и да го превърне в съперник на Spotify.

Платформата е свързана и с YouTube, като прехвърля всички плейлисти от нея, с платения абонамент те могат да се слушат не само като песен, но и с клип, като това е въпрос на избор. С абонамента се активира и слушането във фонов режим. В плейлиста практически има всичко, макар YouTube усилено да чисти съдържанието без права, а за някои региони има ограничения. Платформата предлага и малко по-конкурентни цени - 8.99 лв. за индивидуален месечен абонамент, фамилният е 13.99 лв., но е за 5 членове, има и студентски за 4.49 лв.

Apple Music (78 млн. платени абонати)

Приложението е налично и за Android, но е видимо желанието да се таргетират основно собствениците на устройства на Apple. Това прави и самото приложение по-малко популярно сред потребителите с Android телефони. Първите три месеца са безплатни, а после става 8.99 лв. на месец. За споменатите фенове на Apple услугата комбинира каталога в iTunes с друга музика. Един от плюсовете на платформата е, че освен алгоритми за подбор на песни според предпочитанията тя използва и музикални експерти и куратори. Потребителите може да контролират какво слушат или търсят през Siri на Apple HomePod или други Apple джаджи.

Amazon Music Unlimited (63 млн. платени абонати)

Това е може би най-малко познатото приложение за стриймване на музика в България. Разбира се, извън феновете на Amazon като цяло и потребителите на Prime. Услугата предлага достъп до 75 млн. песни и подкасти. Също както и Spotify, Amazon Music Unlimited предлага персонализирани радиостанции, базирани на предпочитани от потребителя изпълнители и песни. Услугата има и плейлисти според настроението или темата. Естествено, всеки абонат може да запаметява предпочитана музика, както и да я качва на устройството. Приложението и уеб платформата имат секция с препоръки според вкусовете на потребителите. Има приложения за Android и iOS, както и десктоп плейър. Първият месец е безплатен, а след това цената е 10 лв. Има и евтин план от 4 лв., който е за пускане на песни само през устройства на Amazon като Echo и Fire TV. През приложението може да се слушат и други файлове на вашия телефон.

Tidal

Стрийминг услугата Tidal е достъпна в България от две години. Тя стана известна първо като собственост на Jay-Z, но той продаде мажоритарния си дял през пролетта на компанията на Джак Дорси Square. Платформата осигурява достъп до над 70 милиона песни и много видеоклипове, включително и концертни изпълнения. По-скъпите планове са насочени към аудиофилите. Tidal предлага два основни плана - Premium и Hi-Fi, които се различават основно по качеството на звука. Вторият поддържа стрийминг във формати FLAC и MQA. Tidal Premium е на цена 8.99 лв. на месец с възможност за безплатен месец. Има и семеен абонамент за 5 абонати срещу 13.99 лв. на месец. Tidal Hi-Fi струва 17.99 лв. на месец, а семейният абонамент тук струва 27.99 лв. услугата се предлага и с планове на Vivacom.

Deezer

Друга известна международна услуга - френската Deezer, също се предлага и с планове на други два оператора - A1 и "Теленор". Извън тях тя струва 10 лв. на месец, като има и безплатна версия с реклами. Deezer разполага с каталог от над 73 млн. песни и албуми. Има препоръки от алгоритъм и музикални редактори на платформата. Има функция за разпознаване на изпълнения по радио или други странични източници, както и пускане на текста на вървящата в момента песен. Както и другите услуги, има възможност за офлайн слушане.

Платените абонати на музикалната стрийминг услуга на YouTube - Music са дистигнали 50 млн., стана ясно наскоро. Информацията беше по източници на Financial Times и е важен момент в битката в този сегмент. Стрийминг платформата се конкурира с Amazon, Apple и Spotify, като всичките се предлагат с абонамент в България. Освен тях обаче навлизат все повече предложения. Spotify започна дейността си през 2008 г., Apple Music - през 2015 г., а Amazon Music Unlimited - през 2016 г. Всички платформи постоянно се развиват - добавят нови изпълнители, функционалности, развиват и нови услуги, като подкаст серии. "Капитал" прави преглед на най-известните платформи.

Spotify (165 млн. платени абонати)

Най-старата и масова платформа вече има над 165 млн. премиум абонати, а най-горещите имена на изпълнители в нея са на Джъстин Бийбър, Дуа Липа, Ед Шийрън, Ариана Гранде, Дрейк и други. Разбира се, извън поп дъвките шведската платформа поддържа почти всеки изпълнител, за който може да се досетите. Макар и при някои от тях да липсва пълната дискография. Една от най-ценните услуги на Spotify е възможността да се правят плейлисти (както и при всички останали платформи), предлага ежедневни миксове според предпочитанията на абоната, седмични предложения според вкусовете му (Discover Weekly), новите релийзи на любимите му изпълнители, радио към всеки изпълнител с близки жанрове и парчета. Песните може да се слушат офлайнq след като се свалят на телефона, като размерът им зависи от избраното качество.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход