Фотогалерия: Софийското метро навърши 20 години

40 години след началото на строежа и 20 години след пускането на първата отсечка, метрото има обща дължина от 40 км и 35 станции

Цветелина Белутова
8968 прочитания
Строителството на Софийското метро започва през 1979 г. с Метродиаметър 1 по направление северозапад - югоизток. За дълъг период от време строителството застива. Снимката е от първа копка на метростанция "Жолио-Кюри" на 12 септември 2003 г., на която присъства кметът на София Стефан Софиянски.
На 28 януари 1998 г. са пуснати в експлоатация първите станции: "Сливница", "Люлин", "Западен парк", "Вардар" и "Константин Величков".
Първата отсечка от метрото е с обща дължина от 6.4 км. Изграждането й отнема общо 19 години.
Софиянци и гости на София преживяват първите си пътувания в края на 90-те години.
Днес, 40 години след началото на строежа и 20 години след пускането на първата отсечка, метрото има обща дължина от 40 км и 35 станции.
С откриването на метрото то се превръща дори в локация за модни дефилета.
Стефан Софиянски дава автографи до строежа на метростанция "Опълченска".
Следва удължаването на първата метролиния към метростанциите "Сердика", "Орлов мост", "Стадион "Васил Левски". На снимката: Строежът на метрото една от най-дълбоките станции - тази на "Стадион "Васил Левски", през декември 2007 г.
Декември, 2007 г. Строежът на метрото между станциите "Стадион "Васил Левски" и "Софийски университет "Св. Климент Охридски".
На снимката: Работа по станция "Стадион "Васил Левски"
На снимката: Операторът, който следи работата на тунелопробивната машина или т.нар. "къртица", през декември 2007 г.
Метростанция "Сердика" през май 2008 г.
Първата копка на проекта за разширяване на метрото от квартал "Надежда" до бул. "Черни връх" е през декември 2008 г.
Втората метролиния пресича първата при метростанция "Сердика". Снимката е строежа на второто ниво на станцията през 2011 г.
През 2012 г. тя е почти завършена.
Метростанция "Лъвов мост" е открита през 2012 г.
Линия 2 е открита през 2012 г. и включва 11 нови станции. На снимката: Обиколка на завършената част от метрото в деня на първата копка на новата метростанция "Младост 3".
Станция "Сердика 2" през 2013 г.
През 2015 г. в ход е удължаването на втория лъч на метрото с новата станция "Витоша".
"Къртицата" пред НДК
Метростанция "Витоша" е открита през 2016 г. от министрите Горанов и Московски.
Станция "Витоша"
В момента се строи третия лъч на софийското метро, който ще свързва кварталите Овча купел и Васил Левски. Първият етап трябва да бъде завършен през 2019 г. и ще струва около 400 млн.лв., по-голямата част от които са осигурени от Европейския съюз.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход