DigitalK на десет години

За пръв път през тази година технологичната конференция се провежда в хибриден формат

3551 прочитания
Тазгодишното издание на конференцията DIGITALK, организирана от "Капитал" и фонда LAUNCHub Ventures, за пръв път е във формат хибридно събитие, което в първия ден можеше да бъде гледано и на живо от Sofia Event Center, и виртуално в платформата MP-STUDIO.EVENTS. През 2020 г. събитието отбелязва десетата си годишнина от първото си издание. Тази година в него се включват инвеститори, предприемачи, експерти и консултанти от най-различни сфери. Вторият ден в петък ще е изцяло онлайн
Както и в предишни издания, впечатляващите ефекти по време на DigitalK 2020 са изработени от българската компания за 3D мапинг MP Studio
Компанията за 3D мапинг MP Studio e част от организаторите на Фестивала на светлините в Берлин
Основните теми тази година се фокусират върху бъдещето след коронавируса, настоящите тенденции в технологиите и как предприемачи и инвеститори се справят с пандемията
"Ако не разбирате данните и историите, трудно ще разберете какво предстои в бъдещето", заяви през онлайн връзка Дженифър Хърш, футуролог от E&Y
Първият панел за деня включваше представители на български фондове за рисков капитал: Макс Гурвиц от Vitosha Ventures, Елина Халачева от BrightCap Ventures и Тодор Брешков от LAUNNCHub Ventures. Тримата се съгласиха, че Източна Европа понастоящем е дигиталният еквивалент на "Дивия запад" и в добър смисъл в региона се случват неща, които няма как да се появят в САЩ или Западна Европа
"Виждаме уникален преход от физическо преживяване към дигитално изживяване в маркетинга заради коронавируса", каза на живо от Лондон Грейс Франсис, директор в дигиталната агенция Droga5. Тя наблегна на факта как индивидуалните емоции и изживявания малко по малко изграждат цялостната култура, която влияе на всички
Предприемачи разказаха как чрез иновации може да се постигне успех и при глобална пандемия
"Рисковият капитал много прилича на Холивуд. Има много прилики, но най-голямата за мен е, че ние продаваме мечти. Нашата работа е да мечтаем заедно с предприемачите", каза Богомил Балкански, партньор в Sequoia Capital, на живо от Силициевата долина, интервюиран от Любен Белов, управляващ партньор в LAUNCHub Ventures. Балкански говори за различния подход към кризата, който има Sequoia спрямо други фондове за рисков капитал, и колко бързо компанията е успяла да се ориентира към работа от дистанция
"Когато всичко това започна, бях сигурен, че идва зима за инвеститорите, че ще бъдем много по-консервативни, отколкото преди. Така че е странно, че в момента всъщност сме в добра позиция", каза Оливър Холи от Speedinvest в панел, в който Макс Гурвиц от Vitosha Ventures интервюира него и Максимилиян Шаусбергер от Elevator Ventures
Адам Морган, креативен директор в Adobe, разказа в кратката си лекция за философията си, че всеки може да бъде креативен. "Един софтуерен инженер, който използва данни за нов алгоритъм, показва креативност. Един предприемач, който прави прехода към нов бизнес модел, също показва креативност"
Мария Атанасова от Progress представи на живо концепцията си за "личен борд на директорите" - една от основните движещи сили зад нейната собствена кариера в технологичната индустрия. "Най-важната част от вашия личен борд на директорите са тези, които ви критикуват и предизвикват", каза Атанасова от сцената
Дори и при силно ограничено откъм гости събитие нетуъркингът не спираше
"Много по-лесно е да започнеш нещо отначало, отколкото да промениш 25-годишен технологичен гигант. Въпросът е в самия мащаб", коментира на живо от САЩ Брадфърд Шелхамър, вицепрезидент в eBay. "Хората, които купуват от eBay, често се питат дали това, което пазаруват, е истинско, дали е автентично. Затова ние вече дори правим проверки през трети хора, за да сме сигурни, че всеки получава това, което е поръчал"
Дима Петева, маркетинг и бранд директор на българската хостинг компания SiteGround, разказа как целият екип на фирмата от 600 души е напуснал четирите офиса в България и Испания, за да започне пълноценна работа от вкъщи - както и за мерките, взети от компанията с цел никой от служителите да не се чувства изолиран
Интересна "хибридна" дискусия се разгърна и с излизането на сцената на Татяна Миткова, изпълнителен директор на Claim Compass, и Жанет Тодорова от Founder Institute. Към тях онлайн се включи и Саша Селестиал от платформата за споделяне на храна OLIO. Трите дискутираха промените, които са се случили в стартъп екосистемата и как клиентите им са реагирали, както и през какви промени са преминали самите бизнеси
"Започнахме годината с протестите в Хонконг, преминахме през пожарите в Австралия, светът бе затворен заради коронавируса, но едно нещо не се промени: нашето желание да бъдем свързани. Промениха се само начините, по които се свързваме един с друг", каза от сцената на DigitalK Гари Кроуфорд, директор технологии и трансформация в AKQA

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход