Фотогалерия: Новият булевард "Тодор Каблешков" - not great, not terrible

11 млн. лв. и няколко месеца по-късно километровият участък още не е завършен, а ринговото му бъдеще беше оставено на заден план

Цветелина Белутова, Анина Сантова
4445 прочитания
Ремонтът на бул. "Тодор Каблешков" между ул. "Луи Айер" и бул. "България" започна в последния ден на май и все още продължава, макар че по думите на кмета Йорданка Фандъкова работата по южното платно трябваше да приключи през август. За участъка от 975 м общината сключи договор с "Трейс груп холд" за 11 млн. лв. с ДДС и даде още толкова за отчуждения
Засега е почти завършено единствено изграждането на южното платно, макар че договорът включва и преасфалтиране на северното в участъка от ул. "Ген. Кирил Ботев" до ул. "Костенски водопад". Освен това там се предвижда да има еднопосочна велоалея, както и нов тротоар
Заради липсата на велоалея към северното платно някои велосипедисти използват тази откъм южното, като се движат в противоположната посока. Други предпочитат да използват тротоара. Всичко това създава предпоставки за инциденти
Макар движението да беше пуснато преди седмица, довършителните работи по частично готовия участък продължават
На 20 ноември строители тепърва изливаха асфалт, за да довършат велоалеята в края на участъка - до бензиностанция "Петрол" при ул. "Луи Айер"
При бул. "Тодор Каблешков" тротоарът, велоалеята и платното за автомобили са разположени на различна височина
Трудно е да се каже, че изпълнението е качествено. По тротоара много от плочките са неравни и фугите между тях не са запълнени, което при замръзването на водата през зимата ще ги размести още повече. Самите павета пък са от най-обикновения вид
Липсата на отношение към детайлите е навсякъде
Засега глоби на изпълнителя заради качеството няма да се налагат, тъй като обектът реално не е завършен
При започването на ремонта главният архитект Здравко Здравков заяви, че се предвижда по булеварда да има "споделено движение на автомобили, пешеходци и велосипедисти като част от усилията на общината да изгражда по съвременен начин улиците и булевардите, така че да има място за всеки". Начинът, по който сега изглежда булевардът, обаче е далеч от определението "съвременен"
Цялостната идея за рингов булевард чрез пробив на бул. "Каблешков" през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе" е оставена на заден план засега, макар "Трейс груп холд" да спечели търг и за това срещу сумата 10 млн. лв. Забавянето идва от необходимостта за включването на трамвайно трасе по средата на булеварда, което бе предвидено в Общия устройствен план, но не и в поръчката на общината
Бъдещият трамвай трябва да свързва "Овча купел" с район "Слатина". В момента обаче на трасето се засажда трева, тъй като не е ясно кога въобще ще бъде даден старт на изграждането на трамвайната линия
Заради ремонта бяха отсечени 74 дървета, които общината компенсира с фиданки. Напролет ще стане ясно колко от тях са се хванали, но със сигурност скоро няма да могат да осигурят шумова и прахова защита
Ремонтираният булевард позволява пешеходно пресичане на няколко места, но за автомобилния трафик няма възможност за обратен завой
Кръстовището с ул. "Костенски водопад" е изградено наполовина, тъй като тепърва ще се работи по продължението на улицата на юг към Околовръстното
В момента се разширява част от северното платно към ул. "Луи Айер", но след това булевардът ще свършва рязко заради липсата на връзка с бул. "Черни връх"
Временната организация на движението при разширяването на северното платно обърка много шофьори, които започнаха да навлизат в насрещното

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Готов за ремонт от ремонта!

  • 2
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991

    Нормалния гражданин, който следи какво се случва с ремонтите в страната и изпълненията им отново си задава въпроса защо на фирма като "Трейс" продължават да се дават публично поръчки, при положение, че се е доказала не еднократно като не надежден изпълнител поради супер лошото качество и неспазване на срокове, което води след себе си до пропуснати ползи за гражданите, които всъщност плащат сметката. То не бяха магистрала Тракия, Западна тангента, Графа и т.н. Сега и този булевард. Като съвестен гражданин призовавам подобни фирми рецидивисти да бъдат изключвани от публични проекти като доказали се ненадежни и глобите към тях да бъдат подобаващо възпира щи подобни произволи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход